Odkar je na ceste zapeljala prva generacija in do danes, je Ford v roke kupcev izročil že več kot dvanajst milijonov focusov. Zgolj zadnja generacija se je v lanskem letu po svetu prodajala tako hitro, da so praktično vsako minuto in pol izdelali ter prodali enega focusa. Na Kitajskem je najbolje prodajani avtomobil, v Evropi je na drugem mestu in na petem v ZDA ter Avstraliji, gledano globalno pa je zadnja tri leta nasploh focus najbolje prodajani avtomobil.
Zunaj ga boste prepoznali po modernejši in bolj dinamični maski z velikimi režami, nasploh je silhueta malce nižja in malenkost bolj napadalna, znotraj so kompletno spremenili osrednji del armaturne plošče, ki sedaj gosti večji zaslon ter modernejša stikala, in spremenili še stikala na volanu, da je vse skupaj prijetnejše in bolj moderno. Premierno je v focusu še nova generacija sistema sync 2, ki omogoča prostoročno povezljivost ter ostale priročne funkcije, med drugim je sync 2 lahko tudi WiFi-točka, na katero se priključi več različnih elektronskih naprav.
Pri Fordu pravijo, da so tudi izboljšali vozne lastnosti, za katere lahko potrdim, da so bile v vrhu razreda že prej, obenem pa izboljšali zvočno zatesnitev potniškega prostora. Po kratki vožnji lahko povem, da se razlika pozna in da je notranjost prijetna, prijeten pa je tudi vsaj eden od novih motorjev. 1,5-litrski TDCi zamenjuje prostorninsko malce večjega predhodnika in je tišji ter varčnejši, v več zmogljivostnih različicah pa tudi lahko zanimiv za tiste, ki bi želeli malce več dinamike. Močnejša izvedba namreč ponuja 88 kW moči, šibkejša pa 70 kW oziroma 77 kW. Bencinsko stran predstavlja litrski trivaljnik, 1,6-litrski bencinski motor oziroma novi 1,5-litrski turbobencinar s kar 110 kW moči. Pridejo pa kmalu še druge, tudi močnejše različice, kot je športni ST.
Focusa so oborožili še s kopico varnostnih sistemov, recimo, sistemom, ki preprečuje nalet do hitrosti 30 km/h in omili posledice do hitrosti 50 km/h, radarskim tempomatom, parkirnim pomočnikom, opozorilnikom za vozila v mrtvem kotu, ki oviro zazna tudi, če vzvratno zapeljete iz parkirišča, sistemom 'lane assisto', sistemom za prepoznavo prometnih znakov in na nezbranost voznika ter samodejno prilagodljivimi žarometi. ESP je dobil dodatek z oznako ETS, ta dinamični sistem stabilnosti pa bojda zna predvidevati in poseže v vožnjo še pred sistemoma ABS in ESP.
Cenovno je focus nekako poravnan z astro, od megana je dražji za okoli šest odstotkov in za osem cenejši od golfa, saj že takoj ponujajo 4.100 EUR popusta. Še nekaj cen:
ford focus 1,0 ecoboost ambiente – 13.770 EUR
ford focus 1,5 TDCi 70kW ambiente – 15.090 EUR
ford focus 1,6 Ti-VCT 92kW trend – 16.530 EUR
ford focus 1,5 TDCi 88kW trend – 16.390 EUR
ford focus 1,5 ecoboost 110kW business – 17.790 EUR
ford focus 1,5 TDCi 88kW business – 17.770 EUR
ford focus 1,5 ecoboost 110kW sport – 17.600 EUR
ford focus 1,5 TDCi 88kW sport – 17.590 EUR