Večina kolegov, ki so si v zadnjih letih ustvarili družine, je totalno navdušena nad Volkswagnovim touranom. Jasno, ker je na maski znak VW. Ampak verjetno je moral touran navdušiti še s čim, da je samo pri nas v slabih 10 letih prepričal že 6.500 kupcev.
Ta prispevek ni o tem, kako radi imamo Slovenci veliko nemško znamko, ampak samo test.
Ta prispevek ni o tem, kako radi imamo Slovenci veliko nemško znamko, ampak samo test novega tourana. Je dober? Zelo. Spet to ni avto, ob katerem vam bodo šle kocine pokonci, ker je dokaj dolgočasen oziroma lepše se sliši zadržan. Nekateri so zlobno pripomnili, da so Nemci za osnovo vzeli škatlo in ji malo prirezali robove ter nataknili štiri kolesa, da vse skupaj izgleda kot avto.
Zadržanemu narodu, kot Slovenci baje smo, pa to kar ustreza. Zunaj novega tourana ne boste vsi prepoznali, čeprav je na njem čisto vse novo. Najbolj ga seveda izdajo luči, ki tudi odlično svetijo, sploh v meglenih in oblačnih dneh se to še kako pozna. Za še več uporabnosti bi bila boljša drsna vrata na boku, ampak so baje Nemci naredili raziskavo in si jih večina ne želi, sploh, ker bi bil potem avto grši. Saj ne, da mu zdaj manjka uporabnosti, v kabini je ogromno predalov, žepov na sedežih in utorov v vratih, da bodo lahko vsi potniki odložili svoje drobnarije in igrače. Pozna se, da je touran z novo generacijo kar konkretno zrasel; v dolžino se je raztegnil za 130 mm, za 113 je povečana tudi medosna razdalja, zato je znotraj občutno več prostora za kolena. Kar neverjetno je, koliko in kako različnim avtomobilom služi Volkswagnova modularna platforma za avtomobile s prečno vgrajenimi motorji, ki je očitno odlična osnova tudi za 4527 milimetrov dolgi touran. Sedeži se v drugi vrsti zelo lepo in vsak posebej zlagajo, v zadku pa je ogromen prtljažni prostor, ki se ga da z osnovnih 834 povečati na kombijevskih 1980 litrov. Vrata se tukaj celo dokaj hitro odpirajo z elektriko, kar nas pri nekaterih avtomobilih včasih zmoti in bi se veliko raje odločili za klasični sistem.
Pri položaju za volanom prav nobene pripombe: dobro se sedi, ker sta sprednja sedeža odlična in imata dolga sedalna dela, kar je meni sploh všeč pa nimam zelo dolgih nog. Preglednost iz avta je pričakovano dobra, ker je oblika pač oglata, za nazaj ima lahko tudi kamero pa še sam zna parkirati. Verjetno je v takšni kombinaciji sanjska izbira za večino družin, ker je spredaj dvolitrski motor TDI, oprema pa highline s kar nekaj dodatki, da je cena že preko 36 tisoč evrov.
Spet bi lahko rekel, saj za to ceno dobiš še večji sharan, ampak ni vse v centimetrih. Oziroma, v primeru tourana je celo pomembno, da je dovolj kratek, da ga lahko stlačite v večino garaž ali parkirnih mest. Motor je še kar tih, vsekakor dovolj zmogljiv, sam si, tako kot pri vseh dizlih, želim samo še malo več odločnosti pri spodnjih vrtljajih, ker se to pri ročnem menjalniku toliko bolj pozna in včasih enostavno ugasne, če dodate premalo plina v drugi prestavi. Ni pa kaj posebej varčen; na testu je poraba znašala med 6 in 7 litrov na 100 kilometrov in bo v praksi težko manjša, če boste veliko na avtocesti, ker avtomobil le ni tako majhen. V njem se lahko vozi celo sedem oseb, če doplačate 741 EUR za dodatna sedeža v 3. vrsti, ki sta seveda bolj namenjena prevozu otrok na krajših razdaljah. Kdor potrebuje več prostora za potnike, mu spet raje priporočim sharan.
V zadnjem času sem se že kar malo razvadil z menjalnikom DSG, ki bi se krasno podal v ta avto, ampak je tudi ročni odličen. Ročica je na pravem mestu, gibi so prijetni, lepo se čuti vklop prestave, mehansko touran res nikjer ne razočara. Tudi podvozje je super kombinacija udobja in dinamike, ker se odlično pelje v ovinkih, čeprav bi bil z manjšimi platišči še bolj udoben in prijeten. Kljub večjim zunanjim meram je celotna masa avtomobila manjša kot prej, kar se vse čuti, saj touran prepriča z zelo predvidljivimi voznimi lastnostmi. Težko vas bo s čimerkoli presenetil in kljub temu da občutek na volanu ni tako dober kot pri golfu, s katerim deli večino komponent, se lahko pelje dovolj hitro, da bo otrokom še prehitro slabo. Vendar ima tudi za divjake Volkswagen drugačne avte, tale pa navduši predvsem s tem, kako lahkotno se pelje. Kar je za nekatere dolgčas in se bodo branju tega testa že v osnovi na daleč izognili, je za druge točno to, kar želijo. Pri touranu zato izkušnje dobrega desetletja kažejo, da ni dovolj samo znamka, ampak mora biti avto tudi dejansko dober.
1 / 21
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
volkswagen touran 2.0 TDI highline
vrsta motorja
turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj