Kako slaba aerodinamika vpliva na porabo
Električni avtomobili
Razlog za takšen povprečni dvig porabljene električne energije pa najdemo v enem izmed zakonov aerodinamike, ki pravi, da bo še enkrat višji dvig povprečne potovalne hitrosti (iz 100 km/h na 200 km/h) pri vozilu povzročil štirikrat večji upor zraka, posledično lahko vsak kolikor toliko aerodinamično oblikovan današnji avtomobil s približno 60 kW pogonske moči brez večjih težav doseže največjo hitrost v območju 180 km/h, medtem ko bo enkrat močnejši (120 kW) avtomobil dosegel kvečjemu največjo hitrost v območju 220 km/h. Ob tem so Nemci nanizali tudi primerjavo stroškov na vsak prevoženi kilometer v primeru bencinsko gnanega golfa IV, vendar ob tem niso razkrili podatkov o njegovi pogonski moči. Pri hitrosti 100 km/h boste za vsakih 500 prevoženih metrov plačali približno 5 centov, ob vožnji z 200 km/h boste plačali občutno več (5 centov na vsakih 200 prevoženih metrov).
Ogromne čelne površine pri večini SUV modelov ter posledično občutno slabša aerodinamika v kombinaciji z večjo maso vozila se odrazijo predvsem pri večji povprečni porabi pogonskih goriv, ki je posledično lahko tudi za eno tretjino (približno 33 % v kombinaciji z 4x4 pogonom, ki pri dvigu povprečne porabe vedno prispeva približno 10 % (univerzalna formula)) višja (splošna univerzalna formula ob primerjavi: + 25 %) kot pri povsem enako motoriziranih normalnih osebnih avtomobilih (nič 'visoko nasajenega' za vožnjo po asfaltu …). To pravilo pa seveda velja tudi za električno in hibridno gnane predstavnike SUV-jev in modnih oblikovnih križancev. Aerodinamiko pa poslabša (- 5 %) tudi vožnja s spuščenimi bočnimi kabinskimi stekli. V praksi to pomeni, da boste na vsakih 100 prevoženih kilometrov porabili približno 0,2 litra goriva kot ob vožnji z zaprtimi okni.
Pravila igre so torej jasna. Če želite ob vožnji z vašim avtomobilom varčevati z gorivom, potem pozabite na modne smernice in si kupite običajen, ne pa SUV avtomobil, in to po možnosti s 'fastback' zadkom, ker ima takšen zadek (najdemo ga pri limuzinah, kombilimuzinah in kupejih) bolj pozitiven efekt na aerodinamiko, kot pa karavanski zadki, ki so tudi zaščitni znak klasičnih SUV vozil.
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 01 |
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!