V borznem svetu je medvedji trend nekaj slabega, ker takrat delnice padajo. V avtomobilskem pa ni, ker kodiaq lomasti dalje. Je bil velika uspešnica, več kot 600.000 so jih naredili v štirih letih do marca letos. In bil je prvi Škodin SUV nove generacije.
Za njim so potem pripeljali še karoq, kamiq, pri Škodi pravijo, da v to skupino sodi tudi električni enyaq, sicer pa se Čehi hvalijo še, da se je njihova SUV ali terenska zgodba začela že leta 1966, ko so na Novi Zelandiji izdelali model trekka na osnovi takratne octavie. Mi vseeno bolj poznamo uspešni yeti iz leta 2009. Škoda, da ga ni več, a ne, Škoda?
Kodiaq je veliki rjavi medo, ki živi na otočju ob Aljaski, da bo jasno, zakaj sem začel z medvedi. Kodiaq s Češke pa ima spremenjeno masko in okvir, dodali so mu svetlo plastiko pri odbijaču in predvsem nove led luči, ki so lahko tudi matrične. Nova so platišča, zadaj pa je malo spremenjen spojler, dodali so mu ’plavutke’ ob oknu prtljažnih vrat, da lepše reže zrak, luči so polne led in tudi tam je spodaj spremenjen odbijač.
RS je seveda še bolj poseben. Večina dodatkov je v črni barvi in sploh 20-palčna platišča izgledajo atraktivno. Pa zadaj na veliko piše Škoda v črni barvi in dve izpušni cevi ima!
Merilniki so zdaj lahko 10,25-palčni digitalni, osrednji zaslon pa meri do 9,2 palca. Nekaj je novih okrasnih dodatkov in nov je volan kot v octavii, največjo novost boste pa občutili, če boste še malo doplačali ob nakupu – prvič so na voljo ergonomski usnjeni sedeži s prezračevanjem in masažo. Je pa kar hecno, ko poudarjajo, da so na voljo tudi ekosedeži, ki imajo visokokakovostne veganske reciklirane prevleke. Verjetno jih ne bomo jedli, je pa vsekakor prav, da se materiali ponovno uporabljajo. RS ima športen trikraki volan in ušesi za prestavljanje, športne sedeže in seveda rdeče ter črne šive na oblogah in armaturki.
Bistvo prenove je torej izgled, da vam bo bolj všeč, ker ostalih tehničnih novosti ni ravno veliko. Seveda ostaja zelo prostoren, na 4,7 metra dolžine je avto težko bolj uporaben in kodiaq po novem lahko vozi tudi sedem potnikov, ker so zadaj za doplačilo dodali še dva sedeža. Rešitve ’simply clever’ že poznamo: tokrat lahko poudarim, da je tudi na vzvratnem ogledalu znotraj možen en USB-C, če imate kamero za tiste, ki se vam radi mečejo na pokrov motorja, pa zaščite vrat, ki se same odprejo, so odlične za nepazljive otroke.
Pri motorjih pa skoraj vse enako: bencinska sta še vedno 1,5- in 2,0-litrski TSI, prvi stisne 110, drugi 140 kilovatov (150 in 190 ’konjev’), dizelska pa oba dvolitrska TDIja, šibkejši 110, močnejši pa zdaj 147 kilovatov (150 ali 200 ’konjev’). Sta pa to Volkswagnova motorja zadnje generacije evo, tako da sta lepo varčna, kot smo preizkusili že v ostalih novejših modelih skupine. Čisto nov, vsaj za RS, je pa motor 2.0 TSI. Prej je bil dizelski, zdaj pa so se odločili za bencinski motor, ker je za več kot 60 kilogramov lažji, hkrati pa stisne na ceste še celih 5 ’konjev’ več! Zdaj jih ima 245, to je 180 kilovatov. Pa DSG ima zdaj 7 prestav in je tudi 5,2 kilograma lažji. Štirikolesni pogon je na voljo pri močnejših motorjih in pri vseh je serijski 7-stopenjski menjalnik DSG, samo pri osnovnem bencinskem je še ročni s 6 prestavami.
Zanimivo, da niso v skladu s trendi predstavili nobenega elektrificiranega modela. Že superb je recimo na voljo kot priključni hibrid in nekako smo pričakovali, da bo tudi kodiaq. Ne, da bi bil zaradi tega bistveno bolje prodajan, ampak tukaj so pa vseeno ostali malo zadaj v primerjavi s konkurenco. Bodo očitno nadoknadili, ker so pred kratkim napovedali, kako bodo do leta 2030 postali ena izmed petih prodajno najuspešnejših znamk v Evropi, pri čemer bo pomembno vlogo igrala ravno električna mobilnost.
Ob prenovi še nekaj zanimivosti: najbolj pogosto so kupci kodiaqov po vsem svetu izbirali opremo style, tretjina vseh, 57 odstotkov je bilo dizelskih motorjev in kar 92 odstotkov je izbralo menjalnik DSG. In najbolj pogosta barva je bila črna, petina vseh, potem pa siva in bela.
Vi raje izberite kakšno bolj zanimivo, da ne bomo spet govorili, da je kodiaq takoo dolgočasen. Ampak obenem takoo dober. Ker je. Še vedno. Za ta denar je res eden boljših, če že mora biti SUV. In prvi se bodo vsak čas zapeljali tudi pri nas.