Razkritje tehnologij prihodnosti
Jaguar Land Rover
Družina motorjev ingenium
Na splet so poslali nekaj podatkih o njihovih prihajajočih tehnologijah in motorjih, ki bodo sestavni del njihove flote v bodoče. Trenutno so modeli pri Jaguar Land Rover deležnih visokopoteznih prevetritev, kar pomeni, da bi spodaj opisane tehnologije lahko videli v praksi že v roku enega leta. Sprva se lotimo najpomembnejšega – motorjev. Skupina JLR trenutno razvija celotno družino novih pogonskih agregatov, ki je zaenkrat poimenovana ingenium, odlikovala pa jih bosta predvsem kompaktnost in majhna masa. Razvoj poteka v neintuitivno poimenovanem centru JLR Engine Manufacturing Centre blizu Wolverhamptona. Podrobnosti so zaenkrat zavite v tančico, prvi agregat, ki ga bo center izbljuval, pa bo dvolitrski turbodizelski motor. Če gre verjeti njihovim obljubam, lahko pričakujemo motor, ki bo s svojo učinkovitostjo in odzivnostjo pometel s konkurenco v segmentu. Pri 80 kilogramov manjši masi od trenutnih agregatov bo motor uporabljal mnoge patentirane tehnologije, ki bodo skrbele za zmanjševanje trenja in domnevno najmanjše emisije ogljikovega dioksida.
Kar je še posebej fino, je to, da bodo lahko motorjem družine ingenium po mili volji manjšali oziroma večali prostornino, so pa že pripravljeni na integracijo tako z ročnimi in samodejnimi menjalniki kot tudi hibridnim pogonskim sistemom. Jaguar Land Rover je pljunil 40 milijonov čezkanalskih funtov za razširitev razvojnega centra za pogonske sisteme v Whitleyjevem tehničnem centru.
Virtualno vetrobransko steklo
Da bi bilo fino imeti vse potrebne informacije kar na vetrobranskem steklu, se zavedajo tudi pri skupini JLR, zato bodo voznikom njihovih modelov ob vožnji skušali približati izkušnjo videoiger. Celotno vetrobransko steklo bo, če bo tehnologija ugledala proizvodne modele, tako ogromen projekcijski zaslon, kjer se bodo izpisovale informacije, kot so optimalna dirkaška linija, pomagala pri zaviranju in virtualni avti. Sliši se precej fantastično, vendar tovrstnih zadev si želi vsak, ki je v rokah kdaj držal igralni plošček. Kako bi naj zadeva izgledala v praksi, si lahko ogledate v spodnjem videu.
Projekt naj bi drastično izboljšal vozniško izkušnjo, kajti na rovaš kakovostnih informacij, ki se projecirajo neposredno pred voznikom in se navidezno integrirajo na dogajanje pred vozilom, bi bila vožnja neprimerljivo lažja, varnejša in zabavnejša. Tako na cesti kakor tudi na stezi. Vozniku bi omogočila boljše predvidevanje dogajanja in ocenjevanje hitrosti ter razdalje.
Še ena stvar, ki jo razvijajo, je ukazovanje s kretnjami. Ideja je ta, da so lahko oči stalno fiksirane na cesto, medtem ko sistem že z razdalje 15 centimetrov zaznava kretnje prstov na volanu. Da bodo oči kar se da usmerjene naprej, pa se poigravajo še z idejo kamer in zaslonov namesto vzvratnih ogledal. Če bi se dogajanje za avtom izrisovalo celo na virtualnem vetrobranskem steklu, pa zaenkrat ni znano.
Samoučeči avtomobil
Avtomobil, ki se postopno uči sam, naj bi popeljal varnost na naslednji nivo. Kompleksni algoritmi bodo zaznali voznika vozila in shranjevali podatke o stilu vožnje in osebnih preferencah. Ko bo sistem zaznal določeni pametni telefon ali katero drugo napravo, se bodo samodejno v pravilni položaj nastavili vzvratna ogledala, položaj sedeža in nastavitev klimatske naprave. Funkcija smart assist pa bo imela pregled nad celotnim urnikom voznika in dnevu primerno samodejno nastavila navigacijsko napravo. Kar je verjetno malce nepotrebno, kajti če se voznik na določen dan vozi na neko lokacijo, verjetno ve, kam mora zaviti. Kakorkoli, sistem naj bi spremljal tudi dogajanje v prometu in stil vožnje ter informacije posredoval sistemu za samodejno vodenje avtomobila, ki mu pravijo 'auto adaptive cruise control'. Ko je varno, lahko slednji tako implementira vse vzorce zaviranja in pospeševanja, ki se jih je naučil. Znanstveno-fantastično? Nemara res. Dejstvo pa je, da se bodo vse te tehnologije v taki ali drugačni obliki pojavile v prihajajočih modelih skupine Jaguar Land Rover.
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 01 |
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!