Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Škotska za žejne in varčne

Porsche cayenne S diesel & Škotska

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Brez kančka obžalovanja sem zamenjal domačih 37 za bolj svežih in zdravih 18 stopinj na Škotskem, sploh, ker so me še bolj zanimale določene stvari, kot so menhirji, gradovi, ceste, narava in alkohol. Tudi če niste pivec, v deželi moških kril ne morete mimo destilarn.
Škotska za žejne in varčne
Foto: Matej Mihinjač
5. 10. 2015 ob 11:00
Komentarjev: 0

Pot do vseh destilarn je prav tako razburljiva in tudi za ta podvig potrebujete pravi avto.

Te so prava turistična znamenitost in večina obiskovalcev obišče vsaj eno na poti. Nekateri le zato, da vidijo, kako potekata kuha in staranje te opojne pijače, drugi pa pač želijo pri izviru poskusiti famozni viski. Pot do vseh destilarn je prav tako razburljiva, vozite se po slikoviti pokrajini in nekaterih res lepih cestah in tudi za ta podvig potrebujete pravi avto.

Mi smo tokrat izbrali porsche cayenne. Sicer je mogoče malo preširok za ozke škotske ceste, ampak sem že lani treniral z rolls-roycem voziti po levi, tako da ne bo problem. Ker nisem mogel imeti ravno vstopnega modela, da me ne bodo gledali postrani, ko se pripeljem pred kakšen hotel, je bil cayenne S, ampak ker sem škrt, je moral biti dizel, da malo popije. Preden sem šel na pot, sem se seveda pozanimal, če gre lahko tudi po vodi - baje do 50 centimetrov -in čeprav verjetno ne vidite na posnetkih, so tla ob cesti tako močvirnata, da še hoditi ne moreš normalno po njih, zato je fino imeti malo rezerve, če kakšen ovinek ne znese. Porsche cayenne S diesel ima 4,2-litrski turbodizelski osemvaljnik, ki na vsa štiri kolesa prenaša 283 kW, torej 385 'konjev', in brutalnih 850 Nm navora. Za primerjavo, huracánov desetvaljnik premore samo 560 Nm.

Čeprav mi SUVji niso najbolj pri srcu, lahko ocenim, da se cayenne dobro pelje v ovinkih, smo vedno znova vsi presenečeni. Res, da je imel kar 21-palčna kolesa, ampak ga je Matej enkrat že preganjal v Portimau in bil presenečen nad lego na dirkališču. Ja, celo to se da s takšnim kolosom, ampak na cestah na otoku Skye je to vse prej kot pravilo, ker je treba ves čas paziti, da ti kdo ne pripelje nasproti. Stalno se moraš nekam umikati, je kar malo tečno. Ampak tudi to je čar teh cest, ko uživate v krasnih razgledih. Vreme se pa spreminja vsako minuto, sem moral prav iskati lepe trenutke, da je snemalna ekipa lahko naredila lepe posnetke.

Tudi pot do tja je bila slikovita. Na primer z edinim trajektom, ki lahko pristane ne glede na višino vode, ker enostavno obrne palubo in potem brez težav zapelješ gor. V sezoni vozi vsakih 20 minut, tako da sem se vmes imel čas zabavati s psom kapitana. Glede na to, da se tudi peljal nisem preveč hitro, ker imajo milijon radarjev, cayennov motor niti pil ni veliko, če prestavlja skoraj dve toni in pol težak avto. Nekje 8 do 9 litrov je bila povprečna poraba, kar se zdi vrhunsko za toliko moči.

Veliko hvale si zasluži tudi krmilni mehanizem, ki je v cayennu zelo natančen in preseneča s povratnimi informacijami glede na tip vozila, ker nekateri verjetno dobro veste, kako daleč od česarkoli športnega so takšni veliki SUVji. Sicer pa za bolj udobno vožnjo skrbijo aktivni prilagodljivi blažilniki, ki delujejo v treh načinih: comfort, sport in sport plus. Senzorji na vseh kolesih stalno spreminjajo nivo tekočine v blažilnikih glede na cesto in stil vožnje, da tudi po luknjastih podlagah ni preveč neudobno. Neke terenske vožnje se pa na Škotskem v bolj ravninskem delu ne morete iti, ker se boste takoj ugreznili. Vam niti štirikolesni pogon cayenna z dvema programoma off-road in elektronsko zaporo zadnjega diferenciala ne bo pomagal. Niti aktivno zračno vzmetenje, ki stalno prilagaja višino med vožnjo in jo lahko tudi sam prilagodiš z gumbom. Pomagal in elektronike je cel kup, v praksi vse skupaj deluje zelo prepričljivo, morda celo najbolje med vsemi SUVji, le močvirjem se izogibajte.

Veste, kdo je že pred več kot tisoč leti užival v pogledu na tisto prekrasno pokrajino? Vikingi! Isle of Skye je drugi največji škotski otok in očitno jim je bilo na najbolj severnih delih Evrope prehladno in so prišli malo bolj južno, da niso rabili jesti samo rib. Ampak še davno pred njimi so imeli staroselci tam posebne hiše, ki jim pravijo ’broch’. Nekje pred 2 tisoč leti so se lepo stiskali premožni v takšnih ’vilah’, čeprav sem bil sam še bolj navdušen nad ogromnimi kamni Old man of Storr, kjer sta se ponujala fantastičen razgled in lepa pokrajina, ki je ostanek živahne geološke aktivnosti v času prvih dinozavrov.

Islay, kamor nas je pot vodila naprej, je tudi velik otok, 5. največji na Škotskem, dobrih 620 kvadratnih kilometrov odžre morju in od tam bi videl irsko obalo, če bi bilo lepše vreme, ker je samo 40 kilometrov stran. No, dež mi ni dovolil videti kaj dosti, sem pa prebral, da je na Islayu dobrih 3.000 ljudi, nekje 5 na kvadratni kilometer. In niso tam samo zadnjih 300 let, ker so našli pripomočke prazgodovinskih lovcev, ki so tam lovili že 10.800 let pred našim štetjem. Ufff, takrat bi pa cayenne zelo debelo gledali ... Če ste mislili, da je ta avto na svetovnih cestah redkost, se pa zelo motite. Samo v prvi generaciji so jih prodali dobrih 276 tisoč, drugo generacijo pa od leta 2010 že več kot 300 tisoč, tako da jih boste videli veliko. V enem letu so jih prodali celo toliko kot vseh ostalih modelov skupaj, ker je kupcem všeč, da ima veliko prostora, gre skoraj povsod in na maski piše Porsche. Moj je imel še vektorsko razporeditev navora z elektronsko zaporo zadnjega diferenciala, kar se pozna v hitreje odpeljanih ovinkih pa na slabih podlagah, da lažje speljete, če drsi.

Od vsega mi je najmanj všeč notranjost. Saj izgleda čisto OK, volan je zdaj celo takšen kot v 918 spyder, ampak mogoče je preveč gumbov pa manj plastike bi bilo lahko notri, če je že avto tako drag. Takšen bi bil pri nas z vso opremo 136 jurjev pa sploh še nima ogrevanih sedežev, strešnega okna itd. Ampak je notri veliko prostora, prtljažnik je z več kot 600 litri dovolj prostoren, čeprav ne morete imeti dodatnih sedežev, sploh je dober voznikov sedež s kar 18-imi nastavitvami z gumbi, torej razvaja voznika na pravi način. Edino parkiranje bi bilo s kamero še lažje, sem se včasih na kakšnih parkiriščih kar namučil, ker gre le za 4,85 metra dolgo zadevo.

Vedno, kadar nas pri Volanu pot zanese kam daleč, srečamo tudi Slovence. Neverjetno, tako majhni smo, pa smo povsod po svetu, tako da smo se tudi tam pozdravili s kar nekaj ’našimi’ in komentirali lepote narave ter se pridušali nad cenami in hrano, zaradi katere vas bo še najmanj vleklo tja. Sam sem se moral večino časa zadovoljiti z burgerji, ki povsod stanejo čez 10 evrov, pijača je tudi draga ... tako je to, čeprav mislim, da se lastnik takšnega cayenna ne bi preveč sekiral zaradi takšnih cen. Ob avtu, ki pri nas stane toliko kot hiša, se res ne sme, čeprav je ravno tale, hecno, namenjen šparanju z gorivom. Verjetno je to celo najboljši cayenne; ogromno moči ima in motorju se kar trga, ko pospešite na polno in pred tem prestavite v program sport. 850 Nm je res veliko, ko enkrat začne pospeševati, se kar ne ustavi. Na samodejni menjalnik, ki ima 8 prestav, pa kar pozabite, ker tako lepo deluje. Tukaj lahko tudi na traktorsko ropotanje pozabite, V8 celo z dizelsko krvjo pri Porscheju zveni ’malo’ drugače.

Namenoma nisem našteval destilarn, ki so vodile našo pot po zahodu Škotske, ker je to vsebina za kakšno drugo zgodbo, je pa dejstvo, da so nas zelo navdušile. Sploh tiste na otoku Islay so zaradi dimljenja sladu s šoto, ki jo kopljejo kar na otoku, ker tam pač niso imeli drv, nekaj posebnega. Nekaj za tiste, ki želijo pri svojem enosladnem viskiju, pardon, vodi življenja, vedno znova odkrivati bogato zgodovino te opojne pijače, ki se je na Škotskem v bistvu znašla precej pozno – šele v 15. stoletju in še to sprva za medicinske namene. Kaj pomeni škotski viski v svetu danes, pa dobro vedo Britanci, ki bodo v primeru osamosvojitve Škotske ostali brez okoli 4,5 milijarde evrov na leto.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 8. 9. 2024
September 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |