Kanarski vitamini
Seat arona 1.5 TSI FR
Kaj nam je bilo všeč in kaj ne
Nič posebnega nisem videl tam, ko sem se slučajno peljal mimo, sem pa vsaj videl, od kod naziv za novi mali križanec.
Nič posebnega nisem videl tam, ko sem se slučajno peljal mimo, sem pa vsaj videl, od kod naziv za novi mali križanec. Zelo pomemben za Seat, saj bo z njim zarezal v segment, ki ga je delno prej obvladovala tudi ibiza, nekaj pa bo gotovo tudi novih kupcev. Še malo in sploh ne bomo več imeli klasičnih avtov na testu, ampak samo še takšne privzdignjene. Arona je 19 centimetrov od tal pa vam že zdaj povem nekaj, česar ’sploh niste pričakovali’ … tole ni terensko vozilo!
Ena je recimo izgled s črno streho in znakom X na stebričku. Res pa je, da na posnetkih vidite najbolj atraktivno različico z opremo FR, ki pri Seatu označuje športen izgled. V testnem primeru pa ni samo oprema športna, ampak tudi motor skrbi za vsaj malo adrenalina.
Še eno posebnost moram nujno omeniti pri tem motorju. Ima aktivno izklapljanje dveh valjev, s čimer naj bi prihranil nekaj goriva. Pravim nekaj, ker v praksi ni bistvenih razlik, oziroma so, če se vozite ves čas po ravnih mestnih vpadnicah s 50 do 70 kilometri na uro in imate pred sabo samo zelene luči. Potem bi bila poraba res med dvema in tremi litri, v povprečju na našem testu pa je nekje 7,5, kar v resnici tudi ni slabo. V bistvu je podobno, kot porabi 1,0 TSI z bistveno manj moči. Ko deluje na dva valja, se malo čuti in sliši, ker se v tem načinu motor bolj neenakomerno trese in oddaja bolj razglašen zvok, res pa je, da povprečen voznik ne bo kaj dosti pozoren na te malenkosti, sploh ob vklopljenem radiu. Najbolj pozorni bodo opazili oziroma občutili tudi preklop na štiri valje, ki se zgodi s kratkim zamikom in ker se potem motor opazno umiri, vendar bo večini ravno to zanimivo, ker gre za svojevrsten tehnološki dosežek, s katerim koncern Volkswagen kaže svojo tehnološko moč in ki bo morda vseeno prihranil kakšen kilogram ali tono škodljivih plinov na dolgi rok.
Eden lepše voznih malih križancev je arona, čeprav ni namenjen divjanju čez ovinke.
Še vožnja? Pričakoval sem, da se pelje malo bolj čvrsto in tako tudi je. Eden lepše voznih malih križancev je arona, čeprav ni namenjen divjanju čez ovinke, ker je podvozje vseeno bolj nervozno zadaj kot pri leonu. Bo pa blaženje mogoče za večino malenkost pretrdo, zato tisti, ki imate raje udobje, pozabite na opremo FR in velika platišča.
Če želite samo višje sedeti, je pa osnovna arona na voljo za 14.990 EUR.
Arona je pričakovano eden bolj dinamičnih malih križancev, sploh z močnejšim motorjem in opremo FR. Izgleda še kar zanimivo ter sveže in če se vam slabih 25 tisoč evrov ne zdi preveč za takšen avto, kar šibajte ponj. Če želite samo višje sedeti, je pa osnovna arona na voljo za 10 jurjev manj.
tehnični podatki | seat arona 1.5 TSI FR |
vrsta motorja | turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 1498 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 110 (150) od 5.000 do 6.000 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 250 od 1.500 do 3.500 |
menjalnik | ročni, šeststopenjski |
pogon | na sprednji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4138 x 1780 x 1543 |
medosna razdalja v mm | 2566 |
prtljažnik v litrih | 400 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1222 (478) |
največja hitrost v km/h | 205 |
pospešek 0-100 km/h v s | 8,3 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 6,3/4,4/5,1 |
poraba na testu v l/100 km | 7,6 |
cena osnovnega vozila v EUR | 14.990 (*1.000 EUR popusta v primeru financiranja) |
cena testnega vozila v EUR | 20.583 (*1.000 EUR popusta v primeru financiranja) |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 24.961 (*1.000 EUR popusta v primeru financiranja) |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 01 |
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!