Vsi poznamo nekoga, ki že pred pomladjo na veliko razlaga, da bo celo leto vozil z zimskimi pnevmatikami, da jih 'znuca'. Luka Širovnik, vodja tehnične službe Continental Adria, pojasnjuje, zakaj to ni pametno.
Čeprav so v svetu pnevmatik revolucije skoraj vsakodnevne in je tehnologija za proizvodnjo vse bolj napredna, posledično tudi pnevmatike, se lahko vozniki vedno zanašamo na pravilo sedmih stopinj Celzija. Ko se temperature povzpnejo do te temperature, je pravi čas za zamenjavo avtomobilskih plaščev – zimskih z letnimi. Tega pravila si niso izmislili proizvajalci pnevmatik, da bi lahko vsako leto prodajali nove; zimske pnevmatike se namreč na ogretem cestišču obnašajo drugače kot na hladnem, ter obratno. Vodja tehnične službe Continental Adria, Luka Širovnik, je pojasnil razloge za spremembo obutve vašega avtomobila:
Letne pnevmatike poleti nudijo več varnosti
Letne pnevmatike so izdelane iz posebnih gumenih zmesi, ki so v primerjavi z zimskimi trše. Če je tekalna plast trša, to pomeni manj deformiranja profilnih blokov. V času visokih temperatur to pomeni boljšo vodljivost v primerjavi z zimskimi pnevmatikami in krajšo zavorno pot. Letne pnevmatike tako poleti nudijo več varnosti.
Ekološko in bolj varčno
Letne pnevmatike imajo manjši kotalni upor od zimskih. To pomeni večjo učinkovitost in s tem manjšo porabo goriva, zaradi česar so te pnevmatike veliko prijaznejše do okolja in obenem do vaše denarnice.
Tišje pnevmatike
Na podlagi dolgoletnih izkušenj Continental ugotavlja, da so letne pnevmatike tišje od zimskih. Profil letnih pnevmatik je precej bolj tog in njihov material se manj deformira. Zaradi tega nastaja manj hrupa, kar pomeni, da je vožnja z letnimi pnevmatikami bolj udobna.
Obstojnost pri visokih temperaturah
Letne pnevmatike so izdelane iz gumene zmesi, ki je zasnovana za širok razpon temperatur in voznih razmer. Če se z zimskimi pnevmatikami vozimo po regionalnih cestah, po katerih pogosto ležijo kamenčki, se lahko poškoduje material tekalne plasti. Zimske pnevmatike so veliko bolj dovzetne za mehanske poškodbe, ker so iz mehkejših materialov.
Širovnik dodaja, da se vse več ljudi zanima za celoletne pnevmatike. Te pnevmatike priporoča vsem, ki ne prevozijo veliko (do 15.000 km letno), avtomobil uporabljajo le po mestu, živijo v krajih z milo zimo in se ne vozijo pogosto po snegu (ali v zelo slabem vremenu ostanejo doma). Poudarja pa: "Zaradi svojih fizičnih omejitev so celoletne pnevmatike lahko le kompromis med letnimi in zimskimi pnevmatikami. Seveda so v primerjavi z zimskimi pnevmatikami veliko boljša izbira, ko pridejo poletne temperature, vendar poleti največjo varnost in udobje lahko zagotovijo le letne pnevmatike."