Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Poraba elektrike

Citroën ë-C4

Avtor prispevka: Anže Jereb
Pri preverjanju porabe električnega avtomobila je najprej treba napolniti baterijo do onemoglosti, nato pa se lahko podaš na pot. Pri električnem avtomobilu točno veš, koliko odstotkov energije je na voljo.
Poraba elektrike
Foto: Volan
16. 6. 2021 ob 13:00
Komentarjev: 0

Tokrat nas je zanimalo, koliko kilometrov lahko prevozimo v praksi, preden se baterija izprazni. V primeru citroëna ë-C4 baterija pogoltne 50 kWh elektrike, elektromotor pa proizvede okroglih 100 kW moči, torej 136 'konjev'. Med testom ga namenoma nismo priganjali, smo se pa najprej nekajkrat zapeljali po Kranju in nato nadaljevali pot po podeželju do Železnikov in nazaj. Nismo pozabili niti na avtocesto, kjer je poraba jasno največja, na voljo pa so tudi hitre polnilnice, če bo nastala potreba po polnjenju baterije.

Mnogi pravijo, da so bili včasih citroëni udobni, zdaj pa niso več. Mogoče mali C3 res ni tako udoben kot včasih spaček, C4 pa je bistveno bolj. Podvozje prav lepo požira ceste in izkazalo se je na tlakovanih cestah v Kranju. V mestu pride precej prav še preglednost avta, le nazaj se vidi malo slabše, ker je šipa deljena. C4 z okretnostjo nima težav, zato smo se po nekaterih kranjskih ulicah zapeljali tudi petkrat, skupno pa prevozili 11 kilometrov pri povprečni porabi 22,6 kWh.

Na odprti cesti je bila vožnja bolj tekoča, elektromotor z močjo 100 kilovatov pa se je izkazal za povsem zadostnega, ker za razliko od klasičnega motorja s podobno močjo elektromotor požene takoj z vso močjo, ko pritisnete na stopalko. Niti se ne pozna, da je pod avtomobilom težka baterija, ker je težišče nižje, kar je za samo lego precej dobro. To se pozna tudi med ovinki, kjer je prijeten. Pot do Železnikov se seveda dviga, vendar se v obratno smer spušča, ker je mogoče nekaj energije v baterijo povrniti z regeneracijo zavorne moči. Podeželje je od baterije zahtevalo 17,5 kWh na 100 prevoženih kilometrov, v bateriji pa je ostalo dovolj energije za naslednjih 170 kilometrov dosega.

Zadnji del poti po avtocesti je potekal od Kranja do Ivančne Gorice in nazaj do Ljubljane, torej skupno malo manj kot 100 kilometrov, na cilju pa je ostalo v bateriji še toliko elektronov, da bi lahko prevozili 16 kilometrov. Skupno smo prevozili malo manj kot 200 kilometrov, 11 mestnih, slabih 80 po podeželju in ostalo avtocesta, povprečno pa je električni ë-C4 porabil 18,9 kWh elektrike na 100 prevoženih kilometrov. Za večino je doseg torej povsem zadosten.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 5. 2024
Maj 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 2 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 2 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |