Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Kralj klavstrofobičnih mest

smart forfour 0.9 TCe twinamic passion

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Največja mora vseh s 5-metrskimi kolosi je najti dovolj veliko parkirno mesto. Pri smartu forfour si s tem ne boste rabili razbijati glave, saj ga lahko z lahkoto parkirate praktično povsod.
Kralj klavstrofobičnih mest
Foto: Gašper Miš
11. 11. 2016 ob 16:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

kralja okretnosti boste ljubili na ozkih ulicah
težav z iskanjem dovolj velikega parkirnega mesta ne bo
štirivratna različica je precej bolj uporabna
odlagališč za drobnarije je kar precej
obračalni krog je odličen in poskrbi za zabavo na parkiriščih
0,9-litrski trivaljnik se z veseljem zavrti
poraba goriva je konkretno prevelika
občutek na volanu je preveč umeten
takšen multimedijski sistem ne bi smel več biti na voljo
volanski obroč ni nastavljiv po globini
3,8
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4 (2 glasov)

Si predstavljate, da bi bila Slovenija eno ogromno 2-milijonsko mesto? V tem primeru bi verjetno večina vozila dvovratni smart fortwo, ker pa moramo med kraji pogosto zapeljati na avtocesto in vzeti s sabo vsaj še dva, je odlična alternativa smart forfour. Že ime daje vedeti, da lahko pelje štiri potnike, tri metre in pol dolg mestni potepin pa je nastal v kolaboraciji s francoskim Renaultom in je pravzaprav pravi brat novega twinga, čeprav jih gre v tistega celo pet.

Smart forfour je svojevrsten zaradi drugačne oblike in drznih barvnih kombinacij, ki takšnemu malčku enostavno pristojijo. Tokrat lahko izberete do kar 40 različnih kombinacij barv panelov in varnostne kletke iz jekla tridion, gorčično-črna kombinacija pa je zelo zanimiva in ti sčasoma postane vse bolj všeč. Lahko bi se sicer nadaljevala v notranjosti, kjer so dodatki v oranžni barvi, je pa vse skupaj dobro izdelano in sestavljeno, čeprav vsi nad trdo plastiko, ki se hitro opraska, ne bodo navdušeni. Merilniki pred voznikom so dovolj pregledni in na manjšem zaslonu potovalnega računalnika je podatkov več kot dovolj, celo merilnik vrtljajev na levi strani armaturne plošče se mi zdi posrečen. Manj navduši multimedijski sistem, ki je zastarel, zato pa lahko ob doplačilu dobiš velik 9-palčni zaslon na dotik. Vseeno je dobrodošla možnost namestitve nosilca mobilnega telefona neposredno na multimedijski sistem, med tipkama za radijske postaje 3 in 4.

Forfour je majhen avtomobil, čeprav dva spredaj ne bosta vpila zaradi pomanjkanja prostora. V vrata je mogoče spraviti veliko plastenko, nekaj je še odlagalnih mest na sredinski konzoli, pri sovoznikovih nogah je priročna mrežica za drobnarije, pred njim še manjši predal. Manj je prostora zadaj in sploh visokim nad 1,8 metra v poldrugi meter visokem avtomobilu ne bo preveč udobno. Ne samo za glave, tudi za noge ni posebej veliko prostora, razen če prevažate otroke, takrat pa bo zadnja klop s prostorom zadostna. Vse to je stranskega pomena za nekoga, ki išče majhen, poskočen in zanimiv stroj z dovolj prostora za dva. Nad velikostjo prtljažnika ne boste navdušeni, saj zaradi zadaj nameščenega motorja pogoltne samo 185 litrov, je pa v prtljažniku vedno prijetno toplo, tako da bodo ostanki nedeljskega kosila na poti od tašče domov ostali topli.

Za malčka se forfour čisto solidno pelje in celo poskočen je lahko, je pa občutek na volanu precej umeten. 0,9-litrski turbobencinski trivaljnik, ki ga je posodil Renault, je nameščen zadaj, tudi pogon je na zadnji kolesi, vseh 66 kilovatov moči, kar je 90 ’konjev’, pa se tja prenaša preko šeststopenjskega dvosklopčnega menjalnika twinamic, ali EDC po Renaultovo. In zanj lahko rečem, da dela vrhunsko. Pri speljevanju komaj kaj cukne, prestavlja elegantno, da komaj zaznaš, kdaj, razen pri vključevanju na avtocesto se včasih zmede, kar pa me ni posebej zmotilo. Sem razmišljal, da bi me na mesec stal 17,5 EUR več, če bi forfour vzel na 5 let in ja, bi ga kar hotel imeti! 1.050 evrov stane sicer. Forfour pa bo itak kraljeval na ozkih ulicah in majhnih parkiriščih, kjer bo manevriranje vedno zabavno in enostavno, tako majhen obračalni krog ima. Sicer se čisto dobro znajde tudi na avtocesti, kjer ima hitrost omejeno na 165 km/h, do stotice pa prisopiha po slabih 12 sekundah. Druga stvar je poraba goriva, ki je enostavno prevelika, saj je na testu porabil dobrih 9 litrov bencina na 100 prevoženih kilometrov. To imejte tudi v mislih, ko se boste odločali zanj, ker je očitno tudi s tem bolj primeren za kratke vožnje.

Obvezno bi izbral boljši multimedijski sistem, vedno pa boste navdušeni nad obračalnim krogom - 8,65 metra.

Malčki držijo svojo ceno in smart forfour ni nobena izjema. Osnovni vas bo olajšal za 13, testni za 15 tisočakov. Če ste navdušeni in vam finance dopuščajo, ga priporočam. Obvezno bi izbral boljši multimedijski sistem, vedno pa boste navdušeni nad obračalnim krogom, ki znaša samo 8,65 metra. Forfour je pač okreten malček, s katerim sem se na parkiriščih spet vrtel v krogu. Ne morem si pomagati.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki smart forfour 0.9 TCe twinamic passion
vrsta motorja turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 898
moč v kW (KM) pri vrt./min 66 (90) pri 5.500
največji navor v Nm pri vrt./min 135 pri 2.500
menjalnik robotiziran, šeststopenjski
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3495 x 1665 x 1554
medosna razdalja v mm 2494
prtljažnik v litrih 185
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1025 (425)
največja hitrost v km/h 165
pospešek 0-100 km/h v s 11,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,2/3,6/4,2
poraba na testu v l/100 km 9,1
cena osnovnega vozila v EUR 10.490
cena testnega vozila v EUR 14.858
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 18.335

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 13. 10. 2024
Oktober 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |