Največja mora vseh s 5-metrskimi kolosi je najti dovolj veliko parkirno mesto. Pri smartu forfour si s tem ne boste rabili razbijati glave, saj ga lahko z lahkoto parkirate praktično povsod.
Si predstavljate, da bi bila Slovenija eno ogromno 2-milijonsko mesto? V tem primeru bi verjetno večina vozila dvovratni smart fortwo, ker pa moramo med kraji pogosto zapeljati na avtocesto in vzeti s sabo vsaj še dva, je odlična alternativa smart forfour. Že ime daje vedeti, da lahko pelje štiri potnike, tri metre in pol dolg mestni potepin pa je nastal v kolaboraciji s francoskim Renaultom in je pravzaprav pravi brat novega twinga, čeprav jih gre v tistega celo pet.
Smart forfour je svojevrsten zaradi drugačne oblike in drznih barvnih kombinacij, ki takšnemu malčku enostavno pristojijo. Tokrat lahko izberete do kar 40 različnih kombinacij barv panelov in varnostne kletke iz jekla tridion, gorčično-črna kombinacija pa je zelo zanimiva in ti sčasoma postane vse bolj všeč. Lahko bi se sicer nadaljevala v notranjosti, kjer so dodatki v oranžni barvi, je pa vse skupaj dobro izdelano in sestavljeno, čeprav vsi nad trdo plastiko, ki se hitro opraska, ne bodo navdušeni. Merilniki pred voznikom so dovolj pregledni in na manjšem zaslonu potovalnega računalnika je podatkov več kot dovolj, celo merilnik vrtljajev na levi strani armaturne plošče se mi zdi posrečen. Manj navduši multimedijski sistem, ki je zastarel, zato pa lahko ob doplačilu dobiš velik 9-palčni zaslon na dotik. Vseeno je dobrodošla možnost namestitve nosilca mobilnega telefona neposredno na multimedijski sistem, med tipkama za radijske postaje 3 in 4.
Forfour je majhen avtomobil, čeprav dva spredaj ne bosta vpila zaradi pomanjkanja prostora. V vrata je mogoče spraviti veliko plastenko, nekaj je še odlagalnih mest na sredinski konzoli, pri sovoznikovih nogah je priročna mrežica za drobnarije, pred njim še manjši predal. Manj je prostora zadaj in sploh visokim nad 1,8 metra v poldrugi meter visokem avtomobilu ne bo preveč udobno. Ne samo za glave, tudi za noge ni posebej veliko prostora, razen če prevažate otroke, takrat pa bo zadnja klop s prostorom zadostna. Vse to je stranskega pomena za nekoga, ki išče majhen, poskočen in zanimiv stroj z dovolj prostora za dva. Nad velikostjo prtljažnika ne boste navdušeni, saj zaradi zadaj nameščenega motorja pogoltne samo 185 litrov, je pa v prtljažniku vedno prijetno toplo, tako da bodo ostanki nedeljskega kosila na poti od tašče domov ostali topli.
Za malčka se forfour čisto solidno pelje in celo poskočen je lahko, je pa občutek na volanu precej umeten. 0,9-litrski turbobencinski trivaljnik, ki ga je posodil Renault, je nameščen zadaj, tudi pogon je na zadnji kolesi, vseh 66 kilovatov moči, kar je 90 ’konjev’, pa se tja prenaša preko šeststopenjskega dvosklopčnega menjalnika twinamic, ali EDC po Renaultovo. In zanj lahko rečem, da dela vrhunsko. Pri speljevanju komaj kaj cukne, prestavlja elegantno, da komaj zaznaš, kdaj, razen pri vključevanju na avtocesto se včasih zmede, kar pa me ni posebej zmotilo. Sem razmišljal, da bi me na mesec stal 17,5 EUR več, če bi forfour vzel na 5 let in ja, bi ga kar hotel imeti! 1.050 evrov stane sicer. Forfour pa bo itak kraljeval na ozkih ulicah in majhnih parkiriščih, kjer bo manevriranje vedno zabavno in enostavno, tako majhen obračalni krog ima. Sicer se čisto dobro znajde tudi na avtocesti, kjer ima hitrost omejeno na 165 km/h, do stotice pa prisopiha po slabih 12 sekundah. Druga stvar je poraba goriva, ki je enostavno prevelika, saj je na testu porabil dobrih 9 litrov bencina na 100 prevoženih kilometrov. To imejte tudi v mislih, ko se boste odločali zanj, ker je očitno tudi s tem bolj primeren za kratke vožnje.
Obvezno bi izbral boljši multimedijski sistem, vedno pa boste navdušeni nad obračalnim krogom - 8,65 metra.
Malčki držijo svojo ceno in smart forfour ni nobena izjema. Osnovni vas bo olajšal za 13, testni za 15 tisočakov. Če ste navdušeni in vam finance dopuščajo, ga priporočam. Obvezno bi izbral boljši multimedijski sistem, vedno pa boste navdušeni nad obračalnim krogom, ki znaša samo 8,65 metra. Forfour je pač okreten malček, s katerim sem se na parkiriščih spet vrtel v krogu. Ne morem si pomagati.
1 / 28
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
smart forfour 0.9 TCe twinamic passion
vrsta motorja
turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj