Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Anatomija slovenske vožnje

Varno za volanom

Avtor prispevka: Anže Jereb
Čeprav je mnenje povprečnega Slovenca o naših vozniških navadah in kulturi precej slabo, realnost kaže, da smo povsem na nivoju evropskega povprečja in da je stanje pravzaprav precej dobro. Je pa seveda vedno lahko še dosti boljše!
Anatomija slovenske vožnje
Foto: Anže Jereb
24. 2. 2020 ob 19:00
Komentarjev: 0
Zavarovalnica Triglav - Vozimse.si - Anatomija slovenske vožnje
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Rezultata za zgornjo trditev sta lahko statistika prometnih nesreč in dognanje Zavarovalnice Triglav, ki je lansko leto izvedla ogromno akcijo, v kateri ste lahko številni vozniki preizkusili simulator in nekateri svoje znanje ponovno preverili še na praktični vožnji. Za začetek statistika: pred petdesetimi leti je v Sloveniji po cestah vozilo okoli 150.000 vozil, ki so skupaj letno prevozila 750 milijonov kilometrov. Takrat je bilo letno okoli 700 smrtnih žrtev v prometu. Lansko leto sta umrla 102, pri čemer je dober milijon vozil skupaj prevozilo kar enajst milijard kilometrov. To pomeni eno smrtno žrtev v prometu na vsakih sto milijonov kilometrov, ki jih prevozimo skupaj. Dobro? Seveda, ne pa odlično.

Jasno je, da so v petih desetletjih napredovale ceste ter njihova infrastruktura in seveda so napredovala vozila. Preskok v varnostnih sistemih, ojačitvah in strukturi potniških kabin je skoraj neizmerljivo ogromen, vseeno pa smo kar nekaj v tem času pridobili tudi vozniki. Čeprav se včasih ne zdi, smo kot skupina postali bolj strpni in odpuščajoči, pa čeprav se po zaprtju vrat kletke, ki ji rečemo avtomobil, osebnost človeka spremeni, zatrjujejo psihologi. Še vedno pa imamo med nami izjeme, ki so agresivne, in takšne bodo obstajale vedno, tukaj veliko ni za storiti. No, smo pa ob vsem tem pridobivanju malce tudi izgubili, predvsem zaradi uporabe mobilnih telefonov med vožnjo.

Zavarovalnica Triglav je lansko leto torej izvajala zanimivo akcijo z imenom Turneja Mobilnosti, ki smo se je večkrat udeležili tudi sami. Tam ste s pomočjo simulatorja lahko preverjali svoje vozniško znanje. Rezultati pravijo, da bi dva od treh preizkušancev izgubila vozniški izpit, kar samo pove, da smo mogoče med vožnjo še vedno premalo zbrani na osnove. Pri Triglavu dodajajo tudi, da vozniki z več izkušnjami vseeno lažje iz enačbe odstranijo moteče elemente, ko pride do resnejše situacije, manj izkušeni pa se v teh primerih bolj zapletajo.

Ni pa bila to edina akcija Zavarovalnice Triglav. Vožnje s simulatorji so nadgradili še z dejanskimi vozniškimi preizkusi. 'Ponovno na izpitno vožnjo', se je imenovala, in tudi te smo se udeležili sami. To je bil dan, ko naš Matej in mnogi drugi izkušeni vozniki ne bi opravili vozniškega izpita. Včasih je za to dovolj drobna napaka. In to je dokaz, da smo kljub izboljšavam na vseh področjih glavni 'krivec' za napake ali nesreče še vedno vozniki.

V akciji, ki jo bodo v določenem obsegu izvajali tudi letos, so s pomočjo psihologinje, svojega škodnega centra in ostalih strokovnjakov ugotovili, da trditev: 'Povej mi, kako voziš, in povem ti, kdo si', velja. Stereotipi, ki se jih oklepamo, so v določeni meri izkrivljeni, še vedno pa statistika dokazuje, da večja in dražja vozila večkrat povzročajo nesreče, a je razlog za to tudi v tem, da so enostavno veliko več v prometu. Torej ne gre le za aroganco in agresivnost voznikov takšnih avtomobilov. Tudi električna vozila so zaenkrat malce bolj na udaru od klasičnih in povzročijo nekaj več nesreč.

Torej, ne tvegajmo in ne izzivajmo, ne uporabljajmo telefona, pa bomo čez nekaj deset let najbrž že zelo blizu števila nič umrlih na letni ravni. Še vedno smo vozniki tisti, ki upravljamo vozilo, in za praktično vsako cestno traparijo smo krivi kar sami.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |