Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Perfekcija, a samo senca predhodnika

BMW M850i xDrive coupe

Avtor prispevka: Anže Jereb
Narediti test novega M850i je bilo najtežje delo na svetu, verjetno celo težje od kopanja v rudniku ali lova na rake nekje v mrzlih morjih Aljaske. Vem, težave razvitega sveta.
Perfekcija, a samo senca predhodnika
Foto: Gašper Miš
8. 5. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

brez skrbi, še vedno je dovolj poseben, da bo obračal glave
cenovno je eden najprivlačnejših velikih GTjev
notranjost je tehnološka perfekcija, ergonomija pa odlična
materiali so vrhunski, izdelava skoraj brezhibna
motorne zmogljivosti vzamejo sapo. Dobesedno in vsakič znova!
menjalnik je eden najboljših tovrstnih sploh
kljub velikim platiščem in športnemu podvozju je presenetljivo udoben
izjemno dobro in prav nič naporno se obnese tudi na daljših vožnjah
občutek utesnjenosti daje vožnji poseben čar
prestavna ročica včasih prav nesramno zaškripa v roki
karakterno in oblikovno je le bleda senca prejšnje osmice
zdi se, da so skrbeli le za tehnološko odličnost, na dušo pa pozabili
na cestah z veliko zaprtimi ovinki se velika masa težko skrije
4,2
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4 (37 glasov)

Če napišem, da ni v redu, bom užalil inženirje, ki so razvili fantastičen avto, pa najbrž tudi vas, ki sanjate, da bi se z njim kdaj zapeljali. Če ga samo hvalim, bom pa užalil sebe in svoje navdušenje nad avtomobili, zato vam moram zdaj razložiti, zakaj temu tehnološkemu biseru vseeno nekaj manjka.

Nova BMWjeva osmica zamenjuje oziroma nadgrajuje šestico in če bi zopet dobila oznako 6, bi si na testu prislužila celo boljšo oceno. Osmica pa je pri BMWju vedno pomenila nekaj posebnega. Celo tako posebnega, da je prejšnja postala eden od redkih legendarnih avtov, ki me še danes vznemirja. Če se mimo mene pelje 850 CSi, od razburjenja skoraj kričim. Če bi imel še vedno svojo sobo, bi bil na steni gotovo tudi plakat tega avta.

Prva stvar, ki mi tokrat ne odpre čeljusti, je izgled. Seveda je lep, seveda je nizek in seveda je športno eleganten. Super je. Ampak se kar izgubi med ostalimi ... vsaj barva mora biti bolj živahna, če že, ker vem, da s tem avtom nočete biti diskretni, sicer bi vzeli črno petico z močnim motorjem in bi bilo to to. Morda zadaj z bolj ostrimi linijami in večjim številom rež res izgleda vsaj nekoliko napadalno, nos pa je precej medel, sicer nizek, z velikimi ledvičkami, a premalo nastopaški.

In za notranjost lahko zapišem podobno: vse sem že stokrat videl. Iste merilnike, enak osrednji del armaturne plošče in enak velik zaslon. Seveda spet nič ne manjka in vse je do potankosti premišljeno in vredno pohvale, ker so materiali odlični, izdelava tudi, ergonomija je v piko, ampak … nič posebnega. Kljub relativni zadržanosti vseeno moram posebej pohvaliti sprednja sedeža, ker sta naravnost odlična, in jasno je, da je osmica odličen športni potovalnik, ki mu rečemo GT - Grand Tourer. Sedeža lepo objameta hrbta, a hkrati ostajata dovolj udobna, da tudi daljše poti ne bodo težava.

Tudi prtljažnik je precej zajeten in zelo uporaben, manj razkošja pa pričakujte na zadnjih dveh sedežih. Za odrasle ga bo dovolj, če jim boste prej amputirali noge, majhni otroci tudi ne bodo posebej zadovoljni, ker bodo njihove nožice ob sedenju na dodatnih sedežih previsoko in stisnjene v zadnji del sprednjih sedežev, pravzaprav bodo le malo večji otroci sedeli udobno. Ampak, saj to je jasno, za družinske poti so bolj primerni drugi stroji v ponudbi.

Vedeti morate, da takšen M850i stane skoraj 170.000 EUR, kar je res še vedno pol ceneje od ostalih podobno zmogljivih GTjev.

Vedeti morate, da takšen M850i stane skoraj 170.000 EUR, kar je res še vedno pol ceneje od ostalih podobno zmogljivih GTjev, vseeno pa so to tako visoki zneski, da so kupci upravičeno zelo zahtevni. Ne samo tehnično, ker tukaj vse ’štima v piko’, želijo si nekaj več in to pokazati! In vedno čutiti, da so kupili poseben avtomobil, da jih ves čas razvaja delo inženirjev, ki so se potrudili posebej za njih.

S 4,4-litrskim osemvaljnikom je avto nenormalno hiter. 3,7 sekunde potrebuje do sto in pri 130 km/h je bolj suveren kot nova trojka pri 50 km/h, pač, 530 ’konjičkov’ oziroma skoraj 400 kilovatov moči slabi 2 toni težko osmico premika lahkotno kot peresce. In vožnja je tudi zelo udobna, kljub velikim kolesom. Ko se boste zavihali med ovinke hitreje v programu sport+, tudi ne bo razočaral, kje pa! Seveda z upoštevanjem, da gre za precej velik avto. Motor rjove in vleče kot medved v vseh režimih delovanja, odzivnost je kljub turbini praktično trenutna. S tehnološkega vidika gre težko bolje! Je pa hkrati res tudi, da se takšen najbolje počuti pri požiranju avtocestnih kilometrov ali pa vsaj na kakšni lepi in široki klasični cesti. Ožje podeželske cestice vas s posebnim užitkom ne bodo navdajale, ker bo treba bolj paziti, da ne boste zapeljali preko črte ali na bankino. Avto vseeno ni majhen in nizko sedenje perspektivo še malce spremeni.

So pa pomembne nekatere malenkosti, ki me motijo med vožnjo … Recimo pokanje iz izpuha v programu sport+. Ja, s kakšnimi malenkostmi se ukvarjam! Samo 2 kilometra sem potreboval, da sem ugotovil, da je pokanje vedno identično. Ne glede na hitrost ali menjavo prestav, vedno naredi povsem enak rompompom. Kar pomeni, da je nekdo odmeril točno določeno količino goriva, ki sme eksplodirati v izpušni cevi in poskrbeti za pokanje. Če ste programer, nekdo, ki ima OCD, ali slučajno obožujete strogi red, boste tega zelo veseli. Vedno je vse predvidljivo, mene, ki sem še iz tiste stare šole, pa to moti, hočem več samovolje. Seveda ne na račun varnosti med vožnjo, samo malo več ’duše’ bi mu lahko namenili.

Tehnološko si zasluži skoraj čisto petico, ker ne najdem niti ene tehtne stvari, ki ne bi bila odlična.

Na koncu testa pride ocena in ta je takšna, kot jo vidite. Tehnološko si zasluži skoraj čisto petico, ker ne najdem niti ene tehtne stvari, ki ne bi bila odlična. Notranjost je itak cela umetnija, sedeža še posebej, vozniško je odličen, gre kot satan, opreme je ogromno, zasloni so uporabni. Ne zaigra pa na moja čustva, kot bi pri tej ceni moral, ali še bolje, kot bi moral ob tako ikonični oznaki. Zato ta ne bo nikoli na steni moje spalnice. Tudi če bi mi žena dovolila.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW M850i xDrive coupe
vrsta motorja turbobencinski, osemvaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 4395
moč v kW (KM) pri vrt./min 390 (530) od 5.500 do 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 750 od 1.800 do 4.600
menjalnik samodejni, osemstopenjski, steptronic
pogon na vsa štiri kolesa, xDrive
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4851 x 1902 x 1346
medosna razdalja v mm 2822
prtljažnik v litrih 420
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1965 (430)
največja hitrost v km/h 250
pospešek 0-100 km/h v s 3,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 13,1/7,9/9,8
poraba na testu v l/100 km 17,8
cena osnovnega vozila v EUR 113.800
cena testnega vozila v EUR 152.300
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 168.528

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 8. 9. 2024
September 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |