Aktivni tempomat
Tehno volan
Radarski tempomat ni običajni tempomat in beseda tudi ne označuje, da ima avtomobil na strehi ogromen radar. Lahko ga prepoznate tudi pod imenom pametni oziroma aktivni tempomat, gre pa za zadevico, ki je nekakšna nadgradnja navadnega. Zaenkrat je pri večini vozil na seznamu dodatne opreme, cena pa je običajno tolikšna, da se marsikdo zanj ob nakupu avtomobila ne odloči. Razlika med običajnim in aktivnim tempomatom pa je velika.
Radarske tempomate ima še danes relativno malo vozil, vseeno pa tehnologija ni najmlajša. Že leta 1992 je Mitsubishi predstavil sistem lidar, ki ni znal sam zavirati, je pa voznika opozoril na ovire pred njim. Sedem let pozneje je Mercedes-Benz na modelu S predstavil prvo generacijo sistema distronic, torej radarski tempomat. Danes jih ponujajo skoraj vsi proizvajalci, se pa zadnja leta iz večjih in dražjih vozil radarski tempomati selijo še na manjša, pri katerih je tudi cena denarnici prijaznejša. Pri golfu stane laserski tempomat le nekaj sto evrov. No, kako pa deluje? To je najpomembnejše ...
Denimo, da se peljete po avtocesti z nastavljenimi 130 km/h in dohitite počasnejši tovornjak oziroma se pred vas vrine drugo vozilo. V tem primeru bo aktivni tempomat sam zavrl in pravočasno zmanjšal hitrost, in sicer na hitrost ovire pred nami, pri tem pa tudi vzdrževal primerno varnostno razdaljo. Ko se bo vozilo pred vami odmaknilo oziroma boste zavili na prost prehitevalni pas, bo vaš avtomobil zopet pospešil do prednastavljene vrednosti. Večina vozil, ki ima aktivni tempomat, nima funkcije izključitve 'aktivnega' dela, novi passat, denimo, pa to funkcijo omogoča, zato lahko sami izberete, če bi želeli uporabljati klasičen tempomat ali pa tudi aktivni del.
Največja prednost aktivnih tempomatov in tudi njihov smisel je integracija dodatnih sistemov, denimo opozorilnika pred trčenjem ali sistema 'lane assist', ki sam spremlja, če zapeljemo preko črte; najboljši znajo celo za nekaj sekund sami obrniti volan in poskušati slediti zavoju. Tudi sami aktivni tempomati postajajo vse boljši, zmogljivejši ob samodejnih menjalnikih znajo sami ustaviti vozilo in ponovno speljati, ko je pot prosta. Super za po mestu, da ne boste v ponedeljek zjutraj še pod vtisom vikenda nekomu prileteli v 'rit'.
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 01 |
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!