Novo (drugo) generacijo modela V60 so Skandinavci postavili na modularno platformo SPA (Scalable Product Architecture) in jo v dolžino dodobra raztegnili. Tako se lahko model po novem pohvali s kar 4 metri in 76 centimetri, kar pomeni, da je od predhodnika daljši za konkretnih 13 centimetrov. Pričakovano daljša je postala tudi medosna razdalja, ki zdaj meri 2,87 metra, to pa novinca, ki se mersko še najbolj približa staremu volvu V70, po velikosti postavlja v sam vrh razreda.
Kljub merskemu prirastku novi V60 ostaja dovolj dinamičen in obenem eleganten, da se bo brez težav zoperstavil nemški sveti trojici. Marsikdo bo v njem videl kar pomanjšani V90, kar seveda ni slabo, se pa od tega vseeno nekoliko razlikuje. Dobro, najprej po velikosti, potem pa tudi po naklonu zadnjega stekla, ki je tu postavljeno pod kotom 45 stopinj. To mu v praksi prinaša precej bolj ostro odsekan zadek, na katerem se med drugim bohotijo še nove, zdaj že kar značilne pokončne luči. Če ne boste izbrali ravno osnovnih 16-palčnih platišč, ampak tista večja, ki merijo vse do 20 palcev, tudi z boka ne bo ostal spregledan, spredaj pa boste V60, tako kot ostale člane družine, hitro prepoznali po značilni motorni maski ter serijskih LED-žarometih z dnevnimi lučmi v obliki Thorovega kladiva.
Vsem, ki si že lastite enega izmed novejših volvov, ali pa ste imeli kdaj vsaj priložnost sesti vanj, bo takoj domače tudi notranje okolje. Pravijo, da tam prevladuje skandinavski dizajn, kar načeloma pomeni občutek zračnosti in prostornosti, medtem ko na pogled preproste linije ter vrhunski materiali poskrbijo še za precejšno mero elegance in udobja. Ker je fizičnih stikal bolj malo, boste večino stvari upravljali kar preko velikega 9-palčnega zaslona, občutljivega na dotik. Ta je del serijske opreme, opcijsko pa omogoča tudi povezavo s sistemoma Apple CarPlay in Android Auto. Za voznika so še digitalni merilniki, ki serijsko merijo 8 palcev, za dodatnih 500 evrov pa si lahko omislite tudi 12,3-palčne. Če želite projekcijski prikazovalnik, pripravite še dodatnih 1.300.
Karavanski V60 seveda ni le tehnološko podkovan, je tudi prostoren, saj je v osnovi namenjen družinam. Baje v razredu ponuja največ prostora za potnike pa tudi za prtljago ga ne bo tako hitro zmanjkalo. 529 litrov lahko pogoltne prtljažnik, kar je skoraj 100 več kot prej. Za piko na i se lahko pohvali še s številnimi zankami, mrežicami in pregradami, da krama ne bo letela vse povprek.
Na predstavitvah novih Volvovih modelov skoraj vedno slišimo, da gre za enega najbolj varnih avtomobilov v tem trenutku in nič drugače ni bilo tokrat. V60 se namreč ponaša z vsemi varnostnimi ter asistenčnimi sistemi, ki jih že poznamo iz modelov serije 90 in novega XC60. Še posebej ponosni so na sistem 'city safety', ki lahko v primeru nevarnosti vozilo samodejno zavira, ob tem pa vozniku tudi aktivno pomaga pri izogibanju premikajoči oviri - bodisi pešcu, kolesarju ali pa veliki živali.
Pri V60 je opcijsko ponujen tudi sistem 'pilot assist', ki na dobro označenih cestah omogoča delno avtonomno vožnjo vse do hitrosti 130 kilometrov na uro.
Sistem so pri Volvu še dodatno nadgradili, tako da lahko ta kot prvi na svetu samodejno zavira tudi v primeru, ko obstaja nevarnost čelnega trka z vozili, ki zaidejo na nasprotni vozni pas. Tudi če nesreče ne morejo preprečiti, lahko s posegom vsaj zmanjšajo njene posledice. Pri V60 je opcijsko ponujen tudi sistem 'pilot assist', ki na dobro označenih cestah omogoča delno avtonomno vožnjo vse do hitrosti 130 kilometrov na uro, ne gre niti mimo sistema 'run-off road mitigation', ki preprečuje nenamerno zapustitev vozišča, medtem ko bo sistem 'cross traffic alert' bdel nad prečnim prometom.
Kar se pogonskih agregatov tiče, so sprva na voljo trije prisilno polnjeni motorji. Prav vsi po vrsti so štirivaljni in razpolagajo s prostornino dveh litrov. Medtem ko bo limuzinski S60 vse karte stavil le na bencinske in priključno-hibridne motorne različice, karavanski V60 še naprej ponuja tudi dizelsko alternativo. Dva takšna motorja sta na voljo, in sicer pod oznako D3 ter D4, ki razvijeta 110 (150 KM) oziroma 140 kilovatov moči (190 KM). Oba sta lahko povezana bodisi s šeststopenjskim ročnim ali pa osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. V tem primeru je pogon le na sprednji kolesi.
Za zdaj edini bencinski motor v ponudbo nosi oznako T6. Tudi tu govorimo o štirivaljnem motorju, ki pa mu pri dihanju ne pomaga le turbina, pač pa tudi kompresor. Nič čudnega, da razvije kar 228 kilovatov moči (310 KM) in je že serijsko spojen s samodejnim menjalnikom, pogon pa je štirikolesni. Proti koncu leta bodo ponudbo nadgradile še tri različice – prvi bosta priključno-hibridni T6 twin engine e-AWD ter T8 twin engine e-AWD. Napovedujejo še prihod šibkejše bencinske različice z oznako T5, obstoječa motorja D3 in D4 pa bosta istočasno prejela še možnost štirikolesnega pogona.
Medtem ko lahko kupci karavanski V60 že naročite, boste morali na njegovo bolj robustno različico cross country počakati vsaj še do konca leta. Poleti prihodnje leto se bo ponudbi družine 60 pridružila še prej omenjena limuzinska različica S60, za zdaj pa boste lahko prostornejši karavan izbirali z enim izmed dveh osnovnih paketov opreme. Govorimo o bogato opremljenih paketih momentum in inscription, medtem ko osnovni paket, ki se ne bo več imenoval kinetic, pričakujemo kasneje. Pri Volvu so se odločili, da na slovenskem trgu ponudijo še dva prav posebna paketa, in sicer edition, ki je serijsko na voljo z dizelskim motorjem D3 v povezavi z ročnim menjalnikom (V60 D3 edition, 6-st. Roč.), ter business v kombinaciji z različico D4 ter s samodejnim menjalnikom (V60 D4 A business, 8-st. sam.). Staneta 36.990 oziroma 43.990 evrov, sicer pa se cene začnejo pri 41.902 (V60 D3 momentum, 6-st. roč.) in končajo pri 60.742 evrih (V60 T6 AWD A inscription, 8-st. sam.).
Cene:
volvo V60 D3 edition, 6-st. roč. (110 kW) – 36.990 EUR
volvo V60 D3 momentum, 6-st. roč. (110 kW) – 41.902 EUR
volvo V60 D3 A momentum, 8-st. sam. (110 kW) – 44.440 EUR
volvo V60 D3 inscription, 6-st. roč. (110 kW) – 45.978 EUR
volvo V60 D3 A inscription, 8-st. sam. (110 kW) – 48.536 EUR
volvo V60 D4 A business, 8-st. sam. (140 kW) – 43.990 EUR
volvo V60 D4 momentum, 6-st. roč. (140 kW) – 45.281 EUR
volvo V60 D4 A momentum, 8-st. sam. (140 kW) – 47.836 EUR
volvo V60 D4 inscription, 6-st. roč. (140 kW) – 49.357 EUR
volvo V60 D4 A inscription, 8-st. sam. (140 kW) – 51.932 EUR
volvo V60 T6 AWD A momentum, 8-st. sam. (228 kW) – 56.468 EUR
volvo V60 T6 AWD A inscription, 8-st. sam. (228 kW) – 60.742 EUR