Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Varno za volanom z mobilniki

Triglav Drajv

Avtor prispevka: Jure Cehner
Ker je varnost na cesti vedno bolj pereča tema, obenem pa v žepih nosimo vedno bolj zmogljive računalnike, se pojavljajo tudi pomagala v obliki aplikacij, ki nas pripravijo do varnejše vožnje. Denimo, Triglavova, ki ji pravijo Drajv.
Varno za volanom z mobilniki
Foto: Gašper Miš, Triglav, splet
25. 4. 2017 ob 8:50
Komentarjev: 0
video Triglav Drajv
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Verjetno se vsi strinjamo, da je notranja motivacija neprimerljivo boljša od zunanje, še posebej, ko pride do vožnje avtomobilov. Če bi vsi ponotranjeno verjeli v varno vožnjo in se trezno zavedali posledic, ki jih ima brezglavo udejstvovanje v prometu, nesreč malodane ne bi bilo. Kot veste, ne živimo v utopičnem svetu, zato je notranja motivacija v tem aspektu bolj izjema kot pravilo. Današnja družba zahteva tempiranost, zato nemalokrat pozabimo na kazalec merilnikov. V takšnih primerih pa je zunanja motivacija neizmerno boljša kot nobena sploh.

K sreči imamo tudi pri nas podjetja, ki se ne požvižgajo na varnost na cesti in skušajo k slednji tudi aktivno prispevati. Zavarovalnica Triglav je že nekaj časa nazaj razvila aplikacijo za pametne telefone z imenom Drajv, s katero poskušajo rešiti kakšno življenje na cestah, vam pa privarčevati kakšen evro pri gorivu in ostalih, z vožnjo povezanih stvareh. Ne govorimo prvič o tej tematiki, aplikacije in pripomočke, ki nam lahko pomagajo pri varni in varčni vožnji, smo že iskali v tem prispevku. Od vseh preizkušenih pa se je na naši strani Alp v tem času najbolj prijela ravno aplikacija Drajv, ki ima že 40.000 uporabnikov, številka pa iz mesca v mesec še vedno raste. Aplikacijo so njihovi programerji razvijali leto pa pol, sprotna testiranja in konstantni popravki pa se seveda še niso končali.

Pri Triglavu se zavedajo, da kakšne abstraktne nagrade ne bi bile dovolj za dejansko vplivanje na vaš način vožnje, zato so se zatekli k verjetno največjemu splošnemu motivatorju - denarju. Ne samo v obliki posrednega varčevanja goriva, temveč neposredno pri odstotkih avtomobilskega zavarovanja. Pa gremo počasi; za koga ta aplikacija sploh je? Na kratko, za vse, ki preživite dovolj časa na cesti. Zagotovo lahko z njo največ privarčujete tisti, ki imate sklenjeno zavarovanje pri dotični zavarovalnici, vendar namenjena je vsem udeležencem v prometu. No, lažemo, tistim, ki imajo pametne telefone z operacijskim sistemom Android ali iOS ter vgrajenim sistemom GPS. Kar ste pa itak skoraj vsi.

Kako zadeva sploh deluje? Aplikacijo Drajv brezplačno snamete s spletne štacune, se registrirate, vključite GPS, namestite telefon na varno mesto v avtu, idealno na nosilec, in to je to, kliknete samo še 'začetek', preden se odpeljete. Kaj sploh varna vožnja je, je lahko stvar debate, vendar najbolj objektivni parametri zanjo so znani in Drajv jih bo spremljal. Meril bo vašo hitrost, ki je tu ključnega pomena, spremljal prekoračitve omejitev in tudi, koliko premikate telefon med vožnjo, kar se pač smatra kot nevarno opravilo. Spremljal bo tudi G-sile, torej, na kakšen način boste speljali zavoje ter kako pospešujete in zavirate. Tudi če nimate namena varčevati pri zavarovanju oz. ste pač pri drugi zavarovalnici, je lahko super način za vodenje vaše vozniške evidence in za osvojitev kakšne super nagrade. No, privarčujete pa tako, da vozite, kar se da varno.

Kako dejansko pridete do popustov, sprašujete? Maksimalni seštevek popusta, ki si ga lahko priborite, je 25 odstotkov, torej cena avtomobilskega zavarovanja je ob ponovni sklenitvi lahko za četrtino nižja. To je popust, ki je neodvisen od vaših dosedanjih bonitet, ampak se enostavno prišteje pod črto vašemu končnemu znesku. Vsaj 300 z aplikacijo posnetih kilometrov v najmanj desetih vožnjah vam prinaša 5 odstotkov popusta pri avtomobilskem zavarovanju ali 50-odstotno znižanje doplačila za mladega voznika. Po 300 kilometrih lahko s snemanjem dobrih voženj nadaljujete ter vsak mesec popust povečate še za en odstotek za prevoženih vsaj 100 kilometrov mesečno. V primeru 200 kilometrov pa povečate popust za dva odstotka. Če ste pridni in imate varno vožnjo v krvi, lahko do maksimalnega popusta privozite že v devetih mesecih. 

Pri zbiranju popustov mora biti skupni rezultat voženj vedno vsaj 90 točk, kar pomeni, da boste po kakšnem letu že toliko umirili G-sile v vašem avtu, da boste lahko vozili s kozarcem vode na glavi. Hec na stran, po naših izkušnjah sodeč ni pretirano težko dobiti rezultat 90 ali več, le neprestano je potrebno spremljati dogajanje na cesti in začeti reagirati hitreje kot ponavadi. Da pridete do bonitet, vam aplikacije ni potrebno zaganjati vsakič, ko se usedete v avto, tistih 300 kilometrov pa je vendarle potrebnih, kar pa je malo v primerjavi s povprečnim mesečnim avtomobilskim tranzitom slovenskega Janeza. Ko pridobite prve odstotke, že lahko zahtevate kodo, s katero nato uveljavljate popust ob sklenitvi zavarovanja; če ste dovolj samozavestni, pa enostavno ne zahtevate kode, dokler ne pridete do tistih 25 odstotkov.

Če niste zavezanec njihove zavarovalnice, to ne igra vloge, še vedno lahko snamete aplikacijo Drajv, si izborite popust in nato sklenete zavarovanje z znižano ceno pri Triglavu. Da je vse skupaj bolj zanimivo, redno pripravljajo Drajv izzive, s katerimi zbirate značke in lahko, če jih uspešno opravite, prejmete marsikatero uporabno nagrado. Redno podeljujejo, denimo, vinjete; ko so naši orli preletavali Planico, ste lahko dobili eno izmed več kot stotih podeljenih vstopnic za smučarske skoke, tudi avtomobilske brisalce in podobno.

Gotovo ste se tekom prispevka vsaj enkrat vprašali, ali so vsi vneseni podatki v aplikaciji dejansko točni, bodisi omejitve širom Slovenije pa tudi zaznavanje hitrosti prek sistema GPS in podobno. No, mi smo se. Pa ne samo sami sebe, temveč tudi njih. Pri Triglavu nam pravijo, da se zavedajo, da so morebitne napake pri vnosih možne, zato jih lahko vedno, ko najdete kakšno, kar preko aplikacije kontaktirate in prijavite napako. Pravijo, da so pri popravljanju teh in tudi vaših rezultatov ažurni, zato neosvojenih bonitet na rovaš tehničnih napak ne bi smelo biti.

Ker je zadeva dovolj izpiljena, da nudi verodostojne rezultate in obenem predstavlja zanimivo kategorijo pri vožnji in je zato pač podlaga za hranjenje tekmovalnega duha, smo se v prejšnji sezoni oddaje Volan odločili prirediti tekmovanje v orientaciji in teoriji ter varni vožnji, katere sodnik je bila aplikacija Drajv. V našo družbo smo povabili nekaj izbrancev, da so se s volkswagni up! zapeljali na 'reli', ki je pokazal, zakaj ni pomembno obvladati samo volana, temveč tudi spremljati in upoštevati vse prometne znake in mišice navaditi na mirne in umirjene gibe. Tudi tiste, ki premikajo desno stopalo. Utrinke tekmovanja najdete v 15. epizodi prejšnje sezone.

V uredništvu aplikacijo Drajv uporabljamo praktično vsi, resda ne ob snemanju testov, ko je veliko ustavljanja in speljevanja; in ker smo res veliko na cesti, že imamo vsi znižano ceno ob naslednjih sklepanjih avtomobilskih zavarovanj. Ampak veliko pomembnejše kot to je dejstvo, da vozimo varneje, tudi ko aplikacija ne snema voženj. Nehote hitro pridobiš t.i. mišični spomin in v določenih situacijah odreagiraš drugače kot sicer. Če med vsemi uporabniki aplikacija reši vsaj eno življenje na naših cestah, je njen obstoj upravičen. Priporočamo.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 7. 2024
Julij 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |