Parkirne hiše v Ljubljani
Nasvet z Oplom LPG
Opla corsa LPG smo že izčrpno testirali v tej oddaji in ugotovili, da je utekočinjen naftni plin precej dobra alternativa bencinu in dizlu, saj je cenejše, motorju podaljša življenjsko dobo in pa okolju zelo prijazno. Vendar LPG je težji od zraka in izjemno lahko vnetljiv, zato smo se vprašali, ali lahko z njim sploh parkiramo v garažnih hišah. K sreči jih imamo v prestolnici dovolj, zato smo se sredi največje gužve zapodili v najbolj oblegane parkirne hiše v Ljubljani. Zakonov ni nobenih, ki bi nam prepovedovali parkiranje z avtom na plin. Parkiramo lahko, če imamo vgrajeno napravo po certifikatu R67.01, ki zagotavlja polno plinotesnost, vednar nam je bilo rečeno, da vseeno najdemo kakšno parkirno hišo, ki takšne eko avte iz takšnih ali drugačnih razlogov prepoveduje. In smo se šli prepričat.
Parkirnih hiš je morda res dovolj, vendar vse hiše nadzorujejo vsega skupaj tri ali štiri večja podjetja. Z nekaterimi smo se brez težav dogovorili, druge, kot je parkirna hiša Metelkova, pa niti priklicati nismo mogli in so zato žal izostale iz našega obhoda po prestolnici.
Parkirne hiše Bežigrajski dvor, Komenskega in Steletova spadajo pod isto upravo. Prvo smo se zapeljali pred Bežigrajski dvor na Kržičevi, ki lahko pod streho spravi 550 avtov. Takoj, ko smo se zapeljali pred zapornico, nas je pozdravil znak, na katerem je jasno pisalo 'prepovedano za vozila na plin'. Celotna garažna hiša je podzemna, zaradi česar se je uprava podjetja SPL d.o.o. odločila že leta 1996, ko se je gradila soseska, prepovedati vozila na plin in to je ostalo nespremenjeno do danes. Bežigrajski dvor je ena prvih garažnih hiš, ki so jih pričeli upravljati in tudi prva javna garažna hiša v tem delu Bežigrada. Nahaja se v neposredni bližini zdravstvenega doma, Plave Lagune, gimnazije, Bežigrajske knjižnice in drugih institucij ter je vedno bolj zasedena. Parkirno mesto v parkirni hiši Bežigrajski dvor stane 1,50 € na uro.
Parkirna hiša Steletova pa je še najmanjša, samo 98 parkirnih mest ima. Tukaj sploh ne moremo pustit avta za kratek čas, ampak lahko parkirno mesto najamem samo za cel mesec ali več. Dobrih 64 evrov za pokriti parking, slabih 40, če boste želeli svoj avto pustiti na strehi. Sicer pa je parkirna hiša odprtega tipa in v celoti postavljena nad zemljo, kar pomeni, da za našo corso LPG ni nikakršnih omejitev.
No, naslednje štiri parkirne hiše so spet v lasti enega podjetja in vse imajo isto ceno. 2 evra na uro. Za parkirno mesto za cel mesec pa vas bodo vse olajšale za 150 evrov ali več. Prva je Meksiko. 522 parkirnih mest pri kliničnem centru sicer pride še kako prav. Corso pa smo lahko parkirali samo v zgornjih, nadzemnih etažah. Nato smo se zapeljali še v parkirno hišo Šentpeter in ugotovili, da je tudi tukaj v kletnih prostorih žal ne moremo, ker gre za v celoti zaprt prostor in obstaja nevarnost, da bi se plin zadrževal v primeru uhajanja, prav tako pa ni nikakršnih omejitev v zgornjih etažah. Torej, popolnoma enaka pravila kot veljajo v Meksiku in pa tudi v parkirni hiši Trdinova, ki se poslužuje enakega sistema. Za parkirno hišo Kapitelj pa veljajo drugačna pravila. Gre v celoti za podzemno hišo, tako da nas je znak, ki prepoveduje parkiranje vozil na avtoplin, ustavil že ob vhodu.
Za konec smo se zapeljali še do parkirišča pod Kongresnim trgom, kjer ni nikakršnih omejitev in dnevno parkira do pet vozil na avtoplin. Posebnih sistemov za prezračevanje nima, vednar so sledili napotkom projektanta, ki je sledil italijanskim regulacijam, ki so prepovedi ukinile. So mnenja, da so avtomobili s pogonom na plin dovolj varni, da bi predstavljali težavo. Če boste želeli parkirati manj kot tri ure, boste za uro odšteli 1,20 €, v primeru, da boste vozilo pustili na mestu več kot tri ure, pa cena za uro parkinga poskoči na 2,40 €. Enakega mnenja pa žal niso v parkirni hiši Stožice, kjer vas bodo ustavili že pri vhodu, če boste vanjo želeli zapeljati avto na plin. Zaradi mešanega lastništva se nad politiko žal ne morejo zediniti.
Širom parkirnih hiš v Ljubljani velja torej nekakšno pravilo, da se v podzemnih mestih z izjemno garažne hiše pod Kongresnim trgom ne parkira, v zgornjih nastropjih in pritličju pa ne bo težav. Če se torej igrate z idejo o nakupu avta na plin, naj vas te minimalne omejitve nekaterih parkirnih hiš nikar ne odvrnejo od nakupa. Sčasoma, ko bo tovrstnih vozil vedno več, si bodo tudi te premislile.
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 01 |
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!