Ker je ta mali roadster beležil tudi lepe prodajne rezultate, nas prihod novega ni preveč presenetil. Nenazadnje so skozi zgodovino znamke zabeležili še sedem podobnih modelov, nazadnje z leta 1995 predstavljeno barchetto. Kako se bo odrezal novi, sicer težko rečemo, menimo pa, da imajo tokrat v lasti kar pravi recept. Nobena skrivnost ni, da so pri FCA razvoj roadsterja z znamko Mazda napovedali že pred petimi leti. Najprej bi moral biti to model Alfe Romeo, pa si je predsednik Sergio Marchionne dve leti kasneje premislil. Dejal je, da bodo Alfini modeli ostali izključno italijanski, zato novinec, ki tako kot sestrska mazda MX-5 prihaja iz tovarne v Hirošimi, na nosu nosi značko Fiat. Posledično imamo tu še športni abarth, ki kar malo izstopa. Ko so Fiatovi in Mazdini modeli že na poti v prodajne salone širom sveta, mora abarth še na obisk in dodatno preobrazbo v matično tovarno Mirafiori v Torinu. Tokrat o obliki ne bomo predolgi, ker so modelu v oblikovalskem studiu Centro Stile po vzoru legendarnega predhodnika namenili le novo zunanjo podobo, medtem ko sama notranjost, z izjemo logotipa na volanskem obroču, ostaja praktično nespremenjena.
Ključno novost tako najdemo pod motornim pokrovom, kjer so atmosferski bencinski motor nadomestili s prisilno polnjenim. Tako pri Fiatu kot športnem Abarthu gre za že znani 1.4-litrski motor multiair turbo, ki pri prvem razvije 103 kilovate (140 KM) in 240 Nm navora oziroma 125 kilovatov moči (170 KM) in 250 Nm navora v primeru, ko je na motornem pokrovu mali škorpijon. Ker se navor pri obeh prenaša le na zadnji kolesi in v osnovi model tehta le 1.050 kilogramov, ob idealni razporeditvi v razmerju 50 proti 50 to pomeni tudi obilo vozniške zabave; tako v primeru natančnega šeststopenjskega ročnega kot prav tolikostopenjskega samodejnega menjalnika. Medtem ko se pri Fiatu razlike tu končajo, v Torinu vse skupaj nadgrajujejo z zavornim sistemom Brembo, vzmetenjem Bilstein, mehansko zaporo diferenciala D.A.M. in izpušnim sistemom Record Monza.
Novinca sta sprva na voljo le kot klasična roadsterja, o kakšni trdostrešni različici, kakršno ponujajo pri Mazdi, pa za zdaj ni govora. Tudi pri paketih je ponudba precej skromna, Fiat ponuja dva, in sicer osnovni paket, poimenovan kar 124 spider, in bogatejši lusso, Abarth pa le bogato opremljeni officine abarth, ostalo je stvar dodatne opreme. Najmanj 28.990 (fiat 124 spider 1.4 multiair turbo 140 124 spider, 6-st. roč.) in največ 33.490 evrov (fiat 124 spider 1.4 multiair turbo 140 lusso, 6-st. sam.), boste odšteli za Fiatov model, medtem ko abarth stane od 38.990 (abarth 124 spider 1.4 multiair turbo 170 officine abarth, 6-st. roč.) do 41.490 evrov (abarth 124 spider 1.4 multiair turbo 170 officine abarth, 6-st. sam.). Kljub temu da lahko na navedene cene pričakujete popust v vrednosti dveh tisočakov, je japonski izdelek z italijansko obliko od sestrske miate, kot mazdi MX-5 pravijo na oni strani luže, v povprečju 3.000 evrov dražji. Kako bo to vplivalo na samo prodajo, težko komentirajo, se pa zavedajo, da gre za nišni model, takšni pa bodo tudi prodajni rezultati.
Cene:
fiat 124 spider 1.4 multiair turbo 140 124 spider, 6-st. roč. (103 kW) – 28.990 EUR
fiat 124 spider 1.4 multiair turbo 140 lusso, 6-st. roč. (103 kW) – 31.490 EUR
fiat 124 spider 1.4 multiair turbo 140 lusso, 6-st. sam. (103 kW) – 33.490 EUR
abarth 124 spider 1.4 multiair turbo 170 officine abarth, 6-st. roč. (125 kW) – 38.990 EUR
abarth 124 spider 1.4 multiair turbo 170 officine abarth, 6-st. sam. (125 kW) – 41.490 EUR