chrysler CG imperial custom roadster Na tokratni dražbi, ki jo organizira uveljavljena akcijska hiša Gooding & Company iz Santa Monice (Kalifornija), bodo kupcem ponudili 87 starodobnih vozil, ki jih je za časa življenja (v približno 50. letih ) pred smrtjo zbral 69-letni Mark J. Smith, sicer z znanjem eden izmed najbolje podkovanih ameriških zbiralcev starodobnikov, čigar posebnost se je odražala predvsem v tem, da je zbiral samo avtomobile v originalnem stanju, ker ga obnovljena starodobna vozila pač niso zanimala. Posebnost tokratne avkcije je, da na njej ne bodo prodajali samo dragocenih avtomobilov s sedemmestno prodajno ceno, temveč bodo na svoj račun prišli tudi običajni ljudje, ki za starodobnika niso pripravljeni odšteti veliko denarja (5.000 evrov).
ford model A roadster
ford model T roadster Tako tokrat omenjajo samo dva avtomobila, ki bosta v stanju od kupcev izvabiti najmanj milijon evrov. Enega izmed teh dveh avtomobilov so izdelali leta 1934 v obratu znamke Mercedes-Benz, kjer so v tistem času za nesramno bogate izdelovali legendarni model 500 K. Odprti primerek iz zapuščine Marka J. Smitha je eden izmed zadnjih petih preživelih primerkov modela 500 K in edini, ki je še vedno v prvotnem stanju. Ta nadvse dragoceni mercedes z vgrajenim bencinskim, prisilno polnjenim 8-valjnikom je zadnjih 50 let preživel v samo eni družini, zanj pa naj bi ob prodaji prejeli najmanj 1,5 milijona evrov. Iz podobnega testa je tudi izdelek znamke Chrysler (model 'CG Imperial Custom Roadster'I iz leta 1932, ki ga številni poznavalci uvrščajo med najlepše izdelke ameriške avtomobilske industrije. Tudi v tem primeru se pod dolgim motornim pokrovom skriva 8-valjni bencinski motor s podobno zalogo pogonske moči (110 kW/150 KM pri 3200 vrt./min.) kot pri mercedesu 500 K. Za 2-sedežnega chryslerja naj bi iztržili najmanj milijon evrov.
mercedes-benz 500 K
bentley 3 12-liter drophead coupé Omenjajo pa tudi rariteto v obliki odprtega bentleya (model '3 1/2 Liter Drophead Coupé') iz leta 1935, ki je eden izmed samo dveh izdelanih primerkov tega modela, oblečenih v francoski karoserijski delavnici Antem. Za to vozilo bo morebitni kupec odštel od 250.000 do 350.000 evrov. Za podoben znesek denarja bo lastnika zamenjal tudi eden izmed najpomembnejših parnih avtomobilov vseh časov. Govorimo pa o izdelku ameriške znamke White, kjer je od leta 1900 do leta 1910 nastalo približno 10.000 parnih avtomobilov. Primerek (model G „Roi des Belges“ Touring), ki bo tokrat na voljo kupcem, so izdelali leta 1907. Nekoliko cenejši (prodajna cena v območju od 175.000 do 250.000 evrov) bo nam skoraj neznani prestižni izdelek (model K 'Touring') znamke Ford iz leta 1907, ker so Američani do konca leta 1908 naredili samo 1000 primerkov tega avtomobila in se nato posvetili samo izdelavi modela T. Zelo čislan med kupci bo tudi primerek aristokratske znamke Duesenberg (model A) iz leta 1926, ki je prvi ameriški avtomobil z vgrajenimi aluminijastimi pogonskimi bati v motorju ter prvi ameriški avtomobil s hidravličnimi zavorami. Zanj naj bi člani družine Smith prejeli od 120.000 do 150.000 evrov.
peugeot bébé
orient buckboard Na voljo bo tudi nekaj redkih starodobnikov iz nizkocenovne ponudbe. Najmanj nameravajo iztržiti za majhen avtomobil znamke Peugeot s primerno modelno oznako 'Bébé', ki je nastal leta 1913. Gre za avtomobil slavnega očeta (Ettore Bugatti), ki vas bo ob nakupu olajšal za skromnih 5000 evrov. Ta redek in nerestavrirani primerek francoske avtomobilske industrije premika vgrajeni 855-kubični bencinski pogonski sklop s samo 10. 'konji' (7,3 kW) pri 2000 vrtljajih v minuti, zato so zavore vgrajene samo na zadnji, pogonski osi. Nekoliko več denarja (od 10.000 do 15.000 evrov) bodo zahtevali ob prodaji 120 let starega izdelka znamke Orient (model buckboard), ki je nekoč stal v garaži Henryja Forda. Pred 120. leti je bil to najcenejši novi avtomobil na tedanjem tržišču. Ob tem pri avkcijski hiši Gooding & Company opozarjajo potencialne kupce, da ta avtomobil trenutno ni vozen … Za podoben denar se prodaja tudi chevrolet (model iz serije V v karoserijski različici 'Superior Coupé) iz leta 1926, ki naj bi ga prodali za vsoto v območju od 12.000 do 18.000 evrov. Nekoliko dražji bo nakup forda T (tip roadster) iz leta 1920, ker naj bi kupec zanj odštel od 15.000 do 20.000 evrov. Še več denarja (od 15.000 do 25.000 evrov) bo moral plačati kupec Fordovega modela A (tip roadster) iz leta 1929.
Tokrat bo naprodaj tudi eden izmed redkih gasilskih primerkov Fordovega modela TT iz leta 1924, ki bo potreboval obsežno prenovo specialistov, čeprav to ne pomeni poceni nakupa, ker je klub temu, da ni ravno v najboljšem stanju, še vedno vreden od 40.000 do 60.000 evrov.