Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Poceni nahrbtnik

Dacia logan MCV 1.5 dCi 75 laureate

Avtor prispevka: Jure Cehner
Leta nazaj je nek romun povzročil pravi bum, saj je za malo denarja edini ponujal toliko prostora. Govora je o sedemsedežni dacii logan MCV, ki pa je zdaj zapakirana v nekoliko drugačen paket.
Poceni nahrbtnik
Foto: Anže Jereb
13. 1. 2015 ob 22:43
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

je poceni!
in svojo izjemno cenenost precej dobro skriva
s 55 kilovati dovolj zmogljiv in živahen motor
z manj kot šestimi litri bodo tudi tekoči stroški majhni
s 573 litri prtljažnega prostora je zelo praktičen
zaslon na dotik je pregleden, odziven in logičen
dolga prestavna razmerja, ki so super za varčevanje ...
vendar so moteča med vožnjo, dokler se ne navadiš
res slabi sedeži, ki nudijo natanko ništrc bočnega oprijema
po globini nenastavljiv volan, ki bo v večini primerov preveč oddaljen od voznika
slabo nameščen in zato skoraj neuporaben sredinski naslon za roko
absolutno pretrdo in premalo dodelano podvozje
čutili boste vsak kamen na cesti, obenem pa v zavojih jadrali kot barka sredi nevihte
3,1
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.2 (18 glasov)
video test dacia logan MCV 1.5 dCi 75 laureate
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Nekoč je bil logan MCV idealna rešitev za velike družine z majhnim proračunom za avtomobil, saj je ponujal kar sedem sedežev in bil precej bolj kombijevski; na zadku je imel kar dostavniška dvokrilna vrata, zdaj pa se Dacia suče v že bolj ustaljenih vodah. Logan je po novem pač običajni karavan. Dejansko gre za sandera z nahrbtnikom, tako da se uporabnost niti ni preveč zmanjšala, a so se odločili model vseeno predstaviti pod drugim imenom. Brez skrbi, dacia je še vedno dacia, škripa tam, kjer mora, je na trenutke neudobna in pa, kar je najpomembnejše, poceni!

In to bo verjetno tudi edina stvar, ki zares odlikuje tega logana. Cena, ne škripanje, da ne bo pomote! Glede na prejšnji model je izgubil kar četrt metra medosne razdalje in 12 centimetrov v višino. Zdaj je pač podoben običajnemu karavanu in morda bi kdo celo lahko rekel, da je lep. Mi ne bomo šli tako daleč, dejstvo pa je, da svojo cenenost preklemano dobro skriva, če ste bolj slabega sluha, seveda, kajti čričkov zaradi nekakovostnih spojev bo precej.

Za dobrih 13 tisočakov, kolikor stane takšen testni model, ki sicer ne skopari pri dodatni opremi, dobite kar veliko. Osnovni model je lahko vaš že za slabih osem tisoč evrov, ta na posnetkih pa ima dodanih kar nekaj bonbončkov, recimo velik zaslon na dotik, povzet iz renaultov, ki super dela, je dovolj odziven ter logičen za uporabo. Spremenil bi samo gumba za spreminjanje glasnosti v enega vrtilnega, ampak to je že podrobnost. Dobite kar 573 litrov prtljažnega prostora, kar je napram prejšnjemu modelu resda smešno malo, vendar primerljivo s kakšnim golfom variant, ki ponuja le 30 litrov več.

Kot zanimivost, v prejšnjega logana MCV ste lahko zadaj z vsemi podrtimi sedeži stlačili kar za 2.350 litrov robe, v novega pa 1.518 litrov; in takrat je kratica MCV stala za 'Multi Convivial Vehicle', pri novem pa pomeni 'Maximum Capacity Vehicle'.

To pa bo počasi tudi vse, kar je dobrega. Sedeži so slabi in volan ni globinsko nastavljiv ter je zato vedno preveč oddaljen, kar botruje sila čudnim pozam. Postavitev je vzdržna, če imate res kratke noge in zato sedite bolj spredaj, bližje volanu. Naprej: če sredinskega naslona za roko ne bi bilo, se ne bi prav nič sekiral, tako je slab; gumbi širom celotne kabine so kot posledica varčevanja iz prejšnjega stoletja, največjo kritiko pa lahko pripišemo podvozju, ki je absolutno pretrdo in premalo uglajeno na račun večje nosilnosti zadaj. Pri vožnji z družinskim karavanom ima redkokdo željo občutiti vsak kamen ter kolesnico, ampak tukaj nimate izbire, zadnjica bo na tekočem z vsem. Avto se v zavojih obnaša kot čolniček sredi metrskih valov, kar je skupaj s slabim položajem za volanom ter sedeži brez bočnega oprijema precej neugodno, glede na to da se je pri večjih G-silah potrebno oklepati volana, ki pa je itak predaleč. Nekajkrat sem imel občutek, da bom zdrsnil s sedeža.

Motor v testnem vozilu je bil 1,5-litrski štirivaljni dizelski dCi, ki je proizvedel največ 55 kilovatov oz. 75 'konjev', kar je dovolj za tako lahek avto, vsega skupaj namreč tehta samo 1.090 kilogramov. Motor se kot v vseh daciah rad zavrti, skupaj s 15-sekundnim pospeškom do stotice ter petstopenjskim menjalnikom pa vas sili k umirjeni vožnji, kajti prestavna razmerja so tako dolga, da se 60 kilometrov na uro komaj lahko vozite v četrti prestavi. Bo pa zaradi tega pil pod šest litrov na 100 prevoženih kilometrov, kar sploh ni slabo. Vseeno priporočamo razmislek o plinsko gnanem loganu MCV, ker stane 1.300 evrov manj kot ta dizelski, res je še bistveno bolj len, bodo pa zato tekoči stroški še manjši.

Logan MCV je po novem bolj prostorni sandero, kar pomeni, da je splošni občutek v srži enak tistemu. Sandero se morda malce bolje pelje, ker ne nosi tolikšne dodatne mase na zadnji osi, vas bo pa osnovni logan MCV olajšal za dodatnih in skromnih 700 evrov, pridobite pa na praktičnosti, ki je vredna več. Če jo potrebujete, seveda. V glavnem, ceno takšnega avta se splača ob nakupu držati pod 10 tisočakov, drugače se vam pri 13 ali 14 tisoč evrih odpre že veliko drugih, kakovostnejših opcij. Vzemite avtoplin, pogrešite lahko naslon za roko in velik sredinski zaslon, parkirni senzorji so sicer uporabni, ampak včasih tulijo, tudi če ni ovir in vas živcirajo; no, s preudarnostjo boste počasi že tam, kjer je dacia smiselna. Če imate res omejen proračun in je obilica prostora nujna, drugih kandidatov praktično ni. Gre za najcenejši karavan na našem trgu, kar je pomembno dejstvo.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki dacia logan MCV 1.5 dCi 75 laureate
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 2 ventila na valj
prostornina v ccm 1461
moč v kW (KM) pri vrt./min 55 (75) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 200 pri 1.750
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4492 x 1733 x 1550
medosna razdalja v mm 2634
prtljažnik v litrih 573
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1090 (580)
največja hitrost v km/h 164
pospešek 0-100 km/h v s 14,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,4/3,7/3,9
poraba na testu v l/100 km 6,7
cena osnovnega vozila v EUR 7.800
cena testnega vozila v EUR 11.500
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 13.395

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 7. 2024
Julij 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |