Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Povprečnost je lahko vrlina

Kia rio 1.25 MPI EX motion

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Katerih sošolk in sošolcev se najbolj spomnite? Najboljših in najslabših, tistih povprečnih gotovo ne. Pri avtih pa ni tako, kar smo ugotovili na naših primerjalnih testih, ko nas je že nekajkrat presenetil tisti, ki je bil na vseh področjih povprečen.
Povprečnost je lahko vrlina
Foto: Gašper Miš
11. 9. 2018 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

novi rio je za segment prostorsko precej velikodušen
sploh prtljažnik je eden večjih v segmentu
že vstopni model ponuja veliko opreme
multimedijski sistem je odziven in premišljeno izdelan
upravljanje s prezračevalnim sistemom ima klasične gumbe
gumbi za upravljanje na volanu so osvetljeni
podvozje je dovolj dobro za malo bolj živahno odpeljane ovinke
motor je tih in razmeroma varčen kljub stalnemu priganjanju
s popustom sprejemljiva cena, sploh ob upoštevanju garancije
motor je ob odsotnosti prisilnega polnjenja precej zaspan
hrup motorja pri večjih hitrostih bi malo odpravil šeststopenjski menjalnik
menjalnik se je zatikal ob prestavljanju v vzvratno
podvozje ni dovolj prefinjeno pri blaženju lukenj
rio ne zna samodejno zavirati v sili
3,7
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.1 (14 glasov)

Na to verjetno cilja rio, čeprav je priletel med hudo konkurenco pola, fieste, corse, clia, 208 … V primerjavi s preteklo generacijo je oblika malo bolj konservativna, celo značilen tigrov nos so pomanjšali, vendar ostaja maska kljub temu najbolj izstopajoč del novinca poleg sprednjih luči in spodnjega dela odbijača. Pri zadku pa se niso najbolj potrudili in zdi se, kot da so ga oblikovali v petek popoldne, ko se jim je mudilo domov pa so bili hitro zadovoljni. Seveda ni grd, daleč od tega, izstopa pa tudi ne. V tem primeru so pač ubrali varno pot in enako bi lahko rekli za veliko večino avtomobilov v segmentu, kjer je rio z dolžino 4.065 milimetrov med daljšimi. Z novo generacijo je zrasel za slaba dva centimetra, za centimeter je zraslo tudi medosje, zaradi česar je notranjost bolj prostorna. Pa tudi zadnja stekla se odslej lahko bolj odprejo zaradi dodatnega manjšega statičnega stekla.

Nasprotje zadržane zunanjosti, ki je bila lansko leto celo nagrajena z nagrado Red dot za oblikovanje v svoji kategoriji, je moderna notranjost, kjer je malo več domišljije. Materiali niso tako prefinjeni kot pri najdražji konkurenci, ampak so čisto OK. Izgubljeno nadoknadi 7-palčni zaslon na dotik, ki je na precej visokem in preglednem mestu, a je na voljo samo pri najbolje založenem modelu EX motion. Je zelo odziven in meniji so premišljeno postavljeni, dostop do različnih kategorij pa je mogoč preko klasičnih gumbov na vsaki strani. Kot se za avtomobil tega časa spodobi in glede na to, da je bil testni najbolje založen, je bila na voljo še navigacijska naprava s kar 7-letnim brezplačnim posodabljanjem zemljevidov. Poleg tega ob povezavi na svetovni splet, ki jo je zagotavljala brezžična dostopna točka, nudi tudi delujoče informacije o stanju na cestah, vremenu in še čem, kar se nahaja med aplikacijami Kia connected. Še dobro, da se oblikovalci pri Kii niso odločili, da bi na zaslon preselili še kontrole za prezračevanje, ki pri riu ostajajo nameščene pod zaslon in so tako veliko bolj odzivne in hitreje dosegljive.

Že osnovni rio se lahko pohvali z volanskimi kontrolami za upravljanje multimedije in prestavljanje med meniji potovalnega računalnika na 3,5-palčnem zaslonu med merilniki, najbolje založen EX motion pa premore še gumbe za upravljanje s tempomatom in omejevalnikom hitrosti. Brez skrbi, gumbi so osvetljeni, tako da boste tudi ponoči takoj videli, katerega je treba pritisniti. Položaj za volanom boste hitro našli, mogoče ne boste najbolj navdušeni nad udobjem sedežev, je pa prostora za avto tega segmenta dovolj. Takisto je veliko odlagalnih mest, celo mobilni telefon bo našel svoje mesto, smo pa v testnem avtomobilu pogrešali samo sredinski naslon, za katerega bi vsekakor doplačali 200 evrov. Ker rio ni avtomobil velikega segmenta, je jasno, da prostora zadaj ni neomejeno. Sploh bodo potniki zadaj tarnali, če bo na daljši vožnji pred njimi sedel velik voznik, saj bo prostora za kolena hitro zmanjkalo. Za glave pa ga bo vedno dovolj. In prtljažnik zdaj pogoltne kar 325 litrov in bo v praksi odličen za dnevne potrebe, ima pa tudi ta visok nakladalni rob.

Kia napreduje na področju vožnje. Vedno smo grajali občutek na volanu, ki je enostavno preveč odsoten, tokrat je bolje, so pa tekmeci še boljši. Enako podvozje, ki sicer je občutno boljše, lahko bi pa lepše blažilo tako majhne kot velike luknje. Predvsem tišje, ker se dogajanje tam spodaj kar precej sliši v kabino, čeprav zvočna izolacija kot takšna sploh ni slaba. Se pa zato lepo obnese v malo hitreje odpeljanem ovinku, kar pomeni, da so želeli inženirji vse skupaj nastaviti malenkost bolj dinamično v primerjavi s Hyundaijevim i20, s katerim delita platformo.

Za pogon belega ’izstrelka’ je skrbel znani 1,25-litrski atmosferski štirivaljnik, ki je proizvedel le 61,8 kilovata, torej 84 'konjev', in 121 Nm navora, zaradi česar se z mesta do 100 km/h 'izstreli' v slabih 13 sekundah. Posebej bliskovit torej ni, je pa za takšnega malčka moči vseeno dovolj, če se večinoma vozite po mestu in okolici, pri čemer veseli, da je tudi dokaj tih. Če boste veliko na avtocesti, pa seveda priporočam močnejši stroj, ki je v ponudbi, ker boste morali tega ves čas priganjati in zaradi menjalnika s samo petimi stopnjami boste pri večjih hitrostih iskali še eno prestavo. Ko boste na začetku vsakič znova ugotovili, da je ni, se boste s povečanim hrupom motorja pač sprijaznili, manj veseli pa boste dejstva, da se menjalnik rad zatika, ko prestavite v vzvratno prestavo. Zaradi veliko vožnje po avtocesti in priganjanja je povprečna poraba na testu znašala 7,1 litra.

Za 13.560 evrov, če upoštevamo dva tisočaka popusta in dodamo neprekosljivo sedemletno garancijo, je kia rio simpatičen malček, ki ima dovolj vrlin, da nanj ne boste pozabili prav hitro. Saj sošolke, ki je z leti postala prava MILFa, tudi niste, a ne?

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki kia rio 1.25 MPI EX motion
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1248
moč v kW (KM) pri vrt./min 62 (84) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 121 pri 4.000
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4065 x 1725 x 1450
medosna razdalja v mm 2580
prtljažnik v litrih 325
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1110 (450)
največja hitrost v km/h 173
pospešek 0-100 km/h v s 12,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,0/4,1/4,8
poraba na testu v l/100 km 7,1
cena osnovnega vozila v EUR 12.990 (*2.000 EUR popusta)
cena testnega vozila v EUR 15.490 (*2.000 EUR popusta)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 15.640 (*2.000 EUR popusta)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 14. 1. 2025
Januar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |