Katerih sošolk in sošolcev se najbolj spomnite? Najboljših in najslabših, tistih povprečnih gotovo ne. Pri avtih pa ni tako, kar smo ugotovili na naših primerjalnih testih, ko nas je že nekajkrat presenetil tisti, ki je bil na vseh področjih povprečen.
Na to verjetno cilja rio, čeprav je priletel med hudo konkurenco pola, fieste, corse, clia, 208 … V primerjavi s preteklo generacijo je oblika malo bolj konservativna, celo značilen tigrov nos so pomanjšali, vendar ostaja maska kljub temu najbolj izstopajoč del novinca poleg sprednjih luči in spodnjega dela odbijača. Pri zadku pa se niso najbolj potrudili in zdi se, kot da so ga oblikovali v petek popoldne, ko se jim je mudilo domov pa so bili hitro zadovoljni. Seveda ni grd, daleč od tega, izstopa pa tudi ne. V tem primeru so pač ubrali varno pot in enako bi lahko rekli za veliko večino avtomobilov v segmentu, kjer je rio z dolžino 4.065 milimetrov med daljšimi. Z novo generacijo je zrasel za slaba dva centimetra, za centimeter je zraslo tudi medosje, zaradi česar je notranjost bolj prostorna. Pa tudi zadnja stekla se odslej lahko bolj odprejo zaradi dodatnega manjšega statičnega stekla.
Nasprotje zadržane zunanjosti, ki je bila lansko leto celo nagrajena z nagrado Red dot za oblikovanje v svoji kategoriji, je moderna notranjost, kjer je malo več domišljije. Materiali niso tako prefinjeni kot pri najdražji konkurenci, ampak so čisto OK. Izgubljeno nadoknadi 7-palčni zaslon na dotik, ki je na precej visokem in preglednem mestu, a je na voljo samo pri najbolje založenem modelu EX motion. Je zelo odziven in meniji so premišljeno postavljeni, dostop do različnih kategorij pa je mogoč preko klasičnih gumbov na vsaki strani. Kot se za avtomobil tega časa spodobi in glede na to, da je bil testni najbolje založen, je bila na voljo še navigacijska naprava s kar 7-letnim brezplačnim posodabljanjem zemljevidov. Poleg tega ob povezavi na svetovni splet, ki jo je zagotavljala brezžična dostopna točka, nudi tudi delujoče informacije o stanju na cestah, vremenu in še čem, kar se nahaja med aplikacijami Kia connected. Še dobro, da se oblikovalci pri Kii niso odločili, da bi na zaslon preselili še kontrole za prezračevanje, ki pri riu ostajajo nameščene pod zaslon in so tako veliko bolj odzivne in hitreje dosegljive.
Že osnovni rio se lahko pohvali z volanskimi kontrolami za upravljanje multimedije in prestavljanje med meniji potovalnega računalnika na 3,5-palčnem zaslonu med merilniki, najbolje založen EX motion pa premore še gumbe za upravljanje s tempomatom in omejevalnikom hitrosti. Brez skrbi, gumbi so osvetljeni, tako da boste tudi ponoči takoj videli, katerega je treba pritisniti. Položaj za volanom boste hitro našli, mogoče ne boste najbolj navdušeni nad udobjem sedežev, je pa prostora za avto tega segmenta dovolj. Takisto je veliko odlagalnih mest, celo mobilni telefon bo našel svoje mesto, smo pa v testnem avtomobilu pogrešali samo sredinski naslon, za katerega bi vsekakor doplačali 200 evrov. Ker rio ni avtomobil velikega segmenta, je jasno, da prostora zadaj ni neomejeno. Sploh bodo potniki zadaj tarnali, če bo na daljši vožnji pred njimi sedel velik voznik, saj bo prostora za kolena hitro zmanjkalo. Za glave pa ga bo vedno dovolj. In prtljažnik zdaj pogoltne kar 325 litrov in bo v praksi odličen za dnevne potrebe, ima pa tudi ta visok nakladalni rob.
Kia napreduje na področju vožnje. Vedno smo grajali občutek na volanu, ki je enostavno preveč odsoten, tokrat je bolje, so pa tekmeci še boljši. Enako podvozje, ki sicer je občutno boljše, lahko bi pa lepše blažilo tako majhne kot velike luknje. Predvsem tišje, ker se dogajanje tam spodaj kar precej sliši v kabino, čeprav zvočna izolacija kot takšna sploh ni slaba. Se pa zato lepo obnese v malo hitreje odpeljanem ovinku, kar pomeni, da so želeli inženirji vse skupaj nastaviti malenkost bolj dinamično v primerjavi s Hyundaijevim i20, s katerim delita platformo.
Za pogon belega ’izstrelka’ je skrbel znani 1,25-litrski atmosferski štirivaljnik, ki je proizvedel le 61,8 kilovata, torej 84 'konjev', in 121 Nm navora, zaradi česar se z mesta do 100 km/h 'izstreli' v slabih 13 sekundah. Posebej bliskovit torej ni, je pa za takšnega malčka moči vseeno dovolj, če se večinoma vozite po mestu in okolici, pri čemer veseli, da je tudi dokaj tih. Če boste veliko na avtocesti, pa seveda priporočam močnejši stroj, ki je v ponudbi, ker boste morali tega ves čas priganjati in zaradi menjalnika s samo petimi stopnjami boste pri večjih hitrostih iskali še eno prestavo. Ko boste na začetku vsakič znova ugotovili, da je ni, se boste s povečanim hrupom motorja pač sprijaznili, manj veseli pa boste dejstva, da se menjalnik rad zatika, ko prestavite v vzvratno prestavo. Zaradi veliko vožnje po avtocesti in priganjanja je povprečna poraba na testu znašala 7,1 litra.
Za 13.560 evrov, če upoštevamo dva tisočaka popusta in dodamo neprekosljivo sedemletno garancijo, je kia rio simpatičen malček, ki ima dovolj vrlin, da nanj ne boste pozabili prav hitro. Saj sošolke, ki je z leti postala prava MILFa, tudi niste, a ne?