Spominjamo se, da so bile prav na tej poti z Rakitne med tekmovalci pred dvema sezonama velike razlike. Razlog je jasen, marsikdo misli, da je potrebno po klancu navdzol voziti v prostem teku in zavirati samo z motorjem. Pa je res?
Matej je torej poskusil voziti v prostem teku. Takrat motor porablja le slab liter goriva na uro in, kar je bolj pomembno, nič ne zavira. To pomeni tudi, da je bil kvečjemu prehiter in vsekakor mu ni bilo potrebno dodajati plina. Anže je ves čas vozil v primerni prestavi, da ga je čimbolj zaviral motor. Sam je pritisnil na stopalko za zavoro le, ko je bilo potrebno. In morda niste vedeli, motor v primeru, ko je v prestavi in opravlja le funkcijo zaviranja, ne porablja prav nič goriva. Seveda je potrebno izbrati primerno prestavo, da dovolj zavira, vsekakor pa ne toliko, da bi prevrteli motor, ker ga lahko poškodujete.
Zanimivo je tudi, da pri nekaterih avtomobil indikator prestavljanja ves čas svetuje, da prestavite v višjo prestavo, ko se vozite po klancu navzdol, ker računalnik 'ne ve', da uporabljate motor za zaviranje, ampak ima le prednastavljeno, pri katerih vrtljajih mora pokazati puščico in primerno številko. Rapida sta k sreči kar dobro svetovala. Samo nekajkrat se je sicer na dolgem klancu z Rakitne pokazalo, da je bilo res bolj smiselno prestaviti v prosti tek in je drugi rapid hitro dohitel prvega ter s tem porabil manj goriva, zato pa je imel prvi, ki je zaviral tudi z motorjem, na cilju bistveno bolj hladne zavore! Kakšna je bila razlika v porabah goriva, pa si poglejte v zgornjem videu.
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 01 |
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!