V večini primerov predremo eno od zadnjih pnevmatik, ker nek oster kos na cesti prva najprej dvigne, zadnja pa se nanj nasadi. Čimprej se je treba zato varno ustaviti. V našem videu lahko vidite, kako se to ne dela!
Voznik se je ustavil ob robu cestišča, pustil odprta vrata in iz prtljažnika odstranil vso prtljago kar na cesto. Sicer je postavil varnostni trikotnik, ampak absolutno preblizu in ga nihče ne bo videl, ko se bo peljal od daleč. Niti ni vklopil varnostnih smernikov in ko je vzel ven rezervno pnevmatiko, je ugotovil, da je zaradi njegove malomarnosti prazna. Kaj sedaj? Ne preostane mu drugo, kot da pokliče strokovno pomoč na cesti.
Mehanik že od daleč vidi, da je kraj dogodka neprimerno zavarovan, zato vklopi vsa svetilna telesa na svojem prirejenem vozilu in na primerni razdalji postavi opozorilni znak. Potem se približa vozniku, ki kot brezglava kokoš skače okoli avtomobila in ga najprej napoti s ceste, vklopi vse štiri utripalke, kolesi spredaj zasuka v smeri s cestišča, da v primeru naleta avtomobil odbije stran s ceste, in seveda zapre vrata. Šele nato se loti same pnevmatike. Čeprav lahko že na sami lokaciji popravi predrto, je ta preveč poškodovana, zato mora napolniti rezervno do predpisane vrednosti, v tem primeru, kot piše na bočnici, 4,2 bara. Zdaj veste, da morate tudi sami občasno preveriti tlak v svoji rezervi, da se ne boste srečali s podobno težavo. Ta pnevmatika je sicer namenjena za majhne hitrosti in le za krajši čas, dokler ne najdete vulkanizerja, ki vam popravi pravo.
Tudi ko boste lahko težavo odpravili sami, morate paziti na nekaj stvari. Vijaki so včasih tako zategnjeni, da jih boste s težavo odvili. Ne skačite po ključu, ampak ga postavite tako, da ga dvigate, saj imate s tem večjo moč. Tudi pri zategovanju ne rabite vse svoje moči. Ženske že, močni moški pa se le malo vzdržite. Zelo fino je, če imate v svojem avtu še kakšen dodaten in večji ključ, ampak to je že druga zgodba. Ob sezonski menjavi pnevmatik pa svojemu vulkanizerju le naročite, naj vam s posebnim sprejem poškropi še osrednji del, da se lito platišče ne zapeče in ga potem ne morete sneti.
Varnostni trikotnik postavite 100 metrov stran od tam, kjer stojite, na avtocesti pa 150 metrov. In če ste za ovinkom, mora biti trikotnik pred zavojem. Pa še tole: ko je težava odpravljena in speljete, zlasti na avtocesti, pospešujte na odstavnem pasu in šele potem zapeljite na voznega. Nikar ne zavijte nanj takoj, ker bo mimogrede kdo priletel od zadaj. Tega si pa res ne želite!
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 01 |
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!