Redkokateri malček ima tako bogato zgodovino kot Citroënov C3. Kiti se s skoraj stoletno tradicijo, do današnjega dne pa se je zvrstilo že devet generacij dotičnega avta, če štejemo še stare. Od slavnega jajčka, na katerega še vedno ob nazivu C3 pomisli večina ljudi, pa je preteklo že 15 let.
In zdaj je nov, kar nedvomno že veste. Z njim želijo Francozi dodobra preoblikovati oblikovalske smernice v avtomobilski industriji in obenem poskrbeti za kanček svežine, kar je vedno še kako dobrodošlo. Izpostaviti smo se odločili nekaj ključnih elementov, ki naredijo avto poseben. Izgled je itak samoumeven, saj so mu z igrivo, nemara celo neresno podobo zagotovili, da izstopa iz množice malčkov, na in v njem pa se kiti kar nekaj stvari, ki ga delajo še bolj odklonskega. V pozitivnem smislu, kajpak.
Airbump
Prva stvar, ki najbolj zbode v oči, so zračni mehurji, ki zaščiteno slišijo na ime airbump. Ti vam lahko pridejo prav v kar nekaj različnih situacijah. Denimo, če imate bolj čudne sorte psa, se lahko pred sprehodom med hojo do prtljažnika od veselja zaletava v avto, še preden mu sploh uspete odpreti vrata. In potem namesto, da bi avto krasile nepotrebne vdolbine, vašega psu pa zamaknjen gobec, so tu airbumpi, ki vso to odvečno energijo lepo in nevidno vpijejo. No, verjetno pri zasnovi airbumpov pri Citroënu niso imeli v mislih ravno čudnih psov, ampak so hoteli narediti svoj novi C3 karseda poseben in to jim je uspelo. Saj veste, ob poplavi podobnih vozil moraš biti poseben, da te kupci sploh opazijo, še posebej v sila konkurenčnem segmentu malčkov.
1952 mercury woodie Torej, plastična obloga vrat s posebnimi zračnimi mehurčki dobro skrbi za zaščito. V bistvu C3 ni prvi avto, ki ima svoja vrata zaščitena, če se spomnite, jih je imel že C4 cactus, ki je na trgu dlje; ampak če gremo res daleč nazaj v avtomobilistično zgodovino, se boste spomnili na stare ameriške woodieje. Saj veste, tiste kockaste avte z lesom obdanim vse naokrog. Tudi na starejših avtomobilih smo že imeli takšne plastične zaščite; Ford in Škoda pa ponujata celo mehanizem, ki se ob zaprtju skrije, sicer pa hitro skoči ven. Takšnih rešitev je skratka dosti na trgu.
In če so ostale zaščite morda majhne in pogosto pomanjkljive, je Citroënova velika in zaščiti večji del vrat, po katerem lahko udrihajo ostali nepridipravi na parkiriščih. Ampak, kot rečeno, namen teh zračnih mehurjev nikakor ni omejen le na zaščito vozila. Upamo si trditi, da je izgled tisti, ki je na prvem mestu. Z airbumpi izgleda C3 atraktivno in kjer so ostale zaščite avtomobil le pogršale, te malčka naredijo bistveno bolj zanimivega. Avtomobil si kajpak lahko omislite tudi brez njih in potem izgleda, no, malce bolj medlo. Prvi kvadratek je lahko celo enak sekundarni barvi karoserije. Vidite, zakaj menimo, da je izgled na prvem mestu?
ConnectedCAM
Zagotovo poznate tiste slavne ruske posnetke, ko se ljudje na prvo oko popolnoma brezsmiselno mečejo pred avtomobile. Ne? No, kliknite sem in boste videli. Gre za okoriščevanje na račun zavarovalnih polic voznikov. Zato pa so kamere na armaturnih ploščah tam tako zelo pogoste. Na srečo pri nas tega še ne počnemo, škodi pa ne, če snemate dogajanje pred seboj. Morda pa vam pride kdaj prav. Na trgu je že kar nekaj kamer, ki jih lahko namestite na vetrobran. Zadnji, ki smo ju obdelali v oddaji, sta bili Garminov dashcam in še ena na veliki navigaciji nüvicam. Obe sta delovali, kot oglašujejo, ampak s Citroënom so našli še boljšo rešitev: zakaj ne bi bila enostavno vgrajena v sam avto?
Kot prvi na svetu so za serijski avto C3 tako izdelali connectedCAM, kamero, ki ves čas snema dogajanje pred vami in posnetka ne hrani, če tega ne želite. Nimate skrbi, kam boste zadevo priključili in kam shranjevali posnetke, avtomobil vse to stori namesto vas. Ima dva milijona pik za enostavne fotografije med vožnjo, če na kratko pritisnete gumb; ali pa 20-sekundne videe v polni HD-ločljivosti, če ga držite malo dlje. Kot je s 120 stopinjami dovolj širok, da ujame vso okolico pred vozilom. Internega pomnilnika je 16 GB, tako da lahko ustvarite kar nekaj posnetkov.
In kar je najbolje, je, da sistem v primeru trka sam prižge kamero in potem snema dogajanje še minuto in pol. Pa da ne razmišljamo preveč negativno, zadeva je kul tudi, ko se peljete po kakšni lepi cesti, mimo znamenitosti, recimo, potem res dobi pravo veljavo. Še avto vam bo pomagala najti, če ga boste izgubili na parkirišču. Povezana je namreč s sistemom GPS, namenska aplikacija na vašem pametnem telefonu pa vas bo pripeljala neposredno do avta.
Personalizacija
Ko je Henry Ford tam nekje leta 1913 usposobil sistem za množično proizvodnjo avtov, je postavil tudi temelje za množično lastništvo. Če so bili pred tem avti bolj posebni, ker so bili pač ročno delani, se od takrat dalje delajo dobesedno po tekočem traku. Nikakor niso več narejeni le za posameznega človeka. Zato imate kar dobre možnosti, da ko na semaforju pogledate levo, poleg vas sedi nekdo v enakem avtu kot vi. In to, če se po vas pretaka večinoma testosteron, boli vaš ego. Če ste takšne narave, da se radi zlijete v množici, potem vas to ne moti; če pa ste takšni, kot je naš Matej, ki preferira roza barvo in rad izstopa, potem pa v črnem cliotu pač ne boste srečni.
Vzemimo BMW, recimo. Zagotovo niste vedeli, da si lahko pri najdražjih modelih omislite karkoli. Ja, kontaktirati morate štab BMW Individual Manufactory in ugodili bodo praktično vsaki želji. Lososova koža na armaturi? Seveda, če res nimate okusa …
No, nismo vsi tajkuni. Če svoj avto smatrate kot podaljšek vaše osebnosti in se kot takšen mora odražati tudi do drugih ljudi ter nimate desettisočakov samo za takšne stvari, potem znabiti, da bi bil novi Citroënov C3 za vas.
Individualizacija podobe je šla tekom let korak dlje; medtem ko so bili včasih skoraj vsi jugoti beli in si z rdečim že izstopal, imajo zdaj pri Citroënu drugačen pogled na to. Personalizacije si niso zamislili zgolj kot izbiranje nekaterih barvnih dodatkov, ampak kot homogen sklop za izražanje lastne osebnosti in stila. Sliši se zakomplicirano, kaj to pomeni v praksi? Recimo: pri zunanjosti je odtenek dvobarven. Devet barv karoserije lahko kombinirate s tremi barvami strehe, kar je 36 različnih kombinacij samo pri tem. Z barvo strehe se zlijeta tudi okrasna profila meglenk; skladno s streho se spreminja še barva airbumpov, ohišij zunanjih ogledal in pri zadnji vogalni steni. Če vse te kombinacije združimo s še štirimi ambienti notranjosti, ki zajemajo tudi različna oblazinjenja sedežev, in tremi različnimi stili platišč, pridemo do številke, ki jo težko izgovorimo. Sratka, malo morje stvari si lahko prilagodite po željah, da bo avto res izžareval vaš individuum.
Kaj pa o vsem tem menite vi? To je bilo vprašanje, ki smo si ga v šesti oddaji Volan postavili sami, zato smo nekaj izžrebancev povabili v Logatec na poligon, kjer ste sveži C3 lahko preskusili sami. In kdo je bil mentor vsem žrebancem? Naš relijaš, ki ima s citroëni zdaleč največ opravka. Oziroma, DS-i, če smo čisto korektni. Grega Premrl, ki se že od leta 2010 podi po naših reli-progah (takrat z jugom), je naš relist s citroënom DS3 R3T in ki bo letos zopet nastopil na vseh relijih, ki bodo šteli za točke slovenskega državnega prvenstva. Poleg tega bo s sovoznikom Vilijem Ošlajem volan vrtel tudi na izbranih dirkah evropskega reli-pokala (ERT); poleg Croatia Rallyja in Rallyja Nova Gorica, ki štejeta tudi za slovensko državno prvenstvo, pa tudi na reliju Ina Delta na Hrvaškem. Z vsemi temi referencami se nam je pač zdel zelo primeren, da lahko izžrebancem pove kakšno pametno na rovaš vihtenja volana, idealno odpeljanih linih in še marsičesa drugega.
Izžrebanci so se pomerili v štirih kategorijah. Prvo so dirjali po poligonu z Gregorjevimi napotki za polaganje ovinkov. Grega je nato strokovno ocenil vožnjo naših kandidatov, ampak s tem nismo končali, pripravili smo jim še dve zabavni nalogi. Najprej so morali čimbolje parkirati C3, na katerem se seveda ni kljub dotikom nič poznalo, potem pa kar najhitreje pripeljati od enega namišljenega semaforja do drugega in pri tem ne podreti pešcev. Kot zadnji izziv pa so s Citroënovo connectedCAM izžrebanci naredili najboljši možen 'selfie', nakar je strokovna komisija izbrala najboljšo sliko. Fantje so bili iznajdljivi, ni kaj. Ko so slišali, kaj vse je v igri, so dobili kup idej in komisija na koncu ni imela lahkega dela, vseeno pa je v seštevku točk zmagal Davorin. Da ne bom dolgovezil, raje kliknite na zgornji video in si celo zadevo poglejte v gibljivih slikah.
Tako, preborili ste se skozi celoten prispevek, a niti besede niste našli o tem, kako se avto dejansko pelje? Poglejte Anžeta tukaj, zelo kmalu pa sledi še test.