Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Saj bom še prišel skozi

Arhiv
Doma se požvižgamo na pravila
 
Saj bom še prišel skozi
Saj bom še prišel skozi
Piše:
Iztok Krajnc
X01HXzUwMzcuanBnMTM4Njg2NDkzNw==.jpg
14. 8. 2013 ob 8:52

Že dlje časa me je mikalo, da bi napisal nekaj besed o slovenskem obnašanju na cestah in se verjetno še danes ne bi spravil do pisanja, če ne bi bil v domačem kraju znova priča taktiki ''saj jaz bom pa še prišel skozi''.

 


V bistvu gre za precej pogost pojav v Sloveniji, ki pa ni omejen samo na večja mesta, pač pa na vse kraje, kjer premorejo semaforizirana križišča. Vozniki, ki se poslužujejo te taktike, namreč namerno zapeljejo v križišče pri rdeči luči in potem zato, ker so nasproti vozeči po vsej verjetnosti storili enako, čakajo, da oni prevozijo križišče, nato ga prevozijo še sami. Vsi, ki želijo v križišče zapeljati po pravilih, se pravi pri zeleni luči, pa tega ne morejo storiti, ker so v križišču še vedno avtomobili. Posledično se zmanjša pretočnost in zaradi tega tudi nastajajo zastoji, ker ima vsak v glavi misel ''saj jaz bom pa še prišel skozi''. Na tej točki ste verjetno pomislili, da je to pojav, ki je omejen na lastnike Audijev, BMWjev, Mercedes-Benzov in ostalih prestižnih znamk. Ne, v tem primeru je opaziti, da to počno kar vozniki vseh znamk, da ne bom komu delal krivice. Je pa po drugi strani zelo zanimivo to, da je ta mentaliteta pri slovenskih voznikih omejena samo na območje Slovenije. To pomeni, da se samo pri nas požvižgamo na pravila, vozimo na avtocesti 140 km/h ali pa mogoče še malo hitreje, ker potem bomo gotovo vsi prišli prej na cilj, večinoma vozimo po prehitevalnem pasu, ker je vožnja po voznem pasu nezanimiva, prevozimo rdečo luč, v naselju vozimo več kot je dovoljeno in še bi lahko našteval. Situacija pa se presenetljivo zelo spremeni, ko prečkamo mejo. Vozimo po omejitvah, ali mogoče še malo manj, kot kaže števec, smo umirjeni, se ne ''nabijamo na rit'' drugim voznikom, skratka, smo kulturni vozniki. Glede na to da smo z ekipo veliko v tujini, lahko vseeno na prste ene roke preštejem, kolikokrat me je v tujini (berite severno od nas) prehiteval avtomobil s slovenskimi registrskimi tablicami. Že res, da se kdaj zgodi, da se kdo ne more varno ustaviti in malo prepozno zapelje v križišče in še obstaja veliko izjem. V veliki večini primerov pa se mi zdi, da se slovenski vozniki zavedno odločijo, da storijo prekršek. Pa saj niso problem samo križišča. Se spomnite, kdaj je voznik pred vami s smernikom nakazal, da zapušča krožišče? Tudi to je na naših cestah prej izjema kot pravilo. In ob teh opazkah se mi poraja vprašanje, zakaj ne moremo biti tudi doma kulturni in se držati cestno-prometnih predpisov? Verjetno zato, ker smo že v mladosti izpostavljeni prekrškom in zgoraj omenjeni taktiki. Še vedno velja, da kar se Janezek nauči, to Janezek zna. Trditev pa jasno velja ne samo za dobre stvari, ampak tudi za slabe. Na žalost.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
igor pravi:
corratec replika!!! no imam malo več kot osnovno šolo. Očitno je , da ljudje z končano 5 stopnjo NISO preneumni,da bi se naučili ZVCP in ga predavali. sedaj pa cela resnica. glede na to kolikokrat morajo opravit cpp in enkrat brez napake, bi ga že morali poznat, bi se spodobilo, a ne?? predavajo , ga lahko drugim, smejo, kar pa še ne pomeni, da to delo zelo uspešno opravljajo! se strinjaš? ker je dejstvo, da je ne!!! žal pa je tako kot sem rekel. Da to niso najbolj kompetentni ljudje za to delo. najboljši ljudje za to delo, tega dela NE ŽELIMO!!! ampak kot je naš sistem pač zgrajen in deluje kot deluje je pač tako da so spet DOVOLJ DOBRI!!!! ŽALOSTNO NE?! v tem treutnki ni univerzitetnega diplomiranega inženirja prometa, ki bi šel opravljat pedagoške izpite, imel 5let izpit B kategorije npr. in opravil usposabljanje za inštruktorja!!!! TAKEGA HEROJA NI!!! ok? ker za 750 evrov se tako spsoben človek ne bo dan za dnem fijakal v avtu okol in učil neke nespsobneže vožnje po predpisih!!!!!! ŽAL JE TAKO!!! pri nas je pač vse dovolj dobro za neki. in to ko se gre za varnost!!!! zakaj pa sploh lahko vsi opravijo test psihološki, spretnostni in fizični?? zakaj?? seveda boš sedaj rekel saj imamo psihološki pregled. ja imamo ja. dokler bo politika gonila obstoječ sistem se varnost v prometu ne bo zelo kmalu izboljšala!!! kar se tiče psiholoških primerov pa je tako. vsakemu se izda pozitivni odgovor, vsaj za B kategorijo. hkrati pa mi je popolnoma jasno, da če bi zaostrili psihološke teste , bi jih tako da bi spet isti folk opravil test, torej opice, vodljive osebe, čim bolj socializirane v ta sistem in politiko. torje nezrele opice, nezmožne svojega razmišljanja. ok?? se strinjaš?? al spet ne?? če bi želeli umirit problem bi morali ravno opicam prepovedat voznje ali sploh pridobitev ispita. ravno razmiljujoči ljudje z razvito čustevno inteligenco so primerni za volan!!
(pred 1 desetletji )
MDYxMDIwMTI1OTcuanBnMTM4MzY0MTU1OA==.jpg
euro pravi:
Ne vem zakaj imamo premalo samospoštovanja in se grajamo po nepotrebnem. Vozimo odlično, razen izjem. Ozrimo se po sosedih pa bomo videli, da nam nič ne manjka. 
(pred 1 desetletji )
MDYxMDIwMTI1OTcuanBnMTM4MzY0MTU1OA==.jpg
euro pravi:
Slovenci smo odlični vozniki.
(pred 1 desetletji )
Ni slike
corratec pravi:
Sam Igor, ti verjetno nimaš niti OŠ narejene, glede na tvoje pravopisne napake! Ne vem, a v tujini so inštruktorji avtošol diplomirani inženirji? A ljudje s 5 stopnjo izobrazbe so preneumni, da bi se lahko naučili ZVCP in ga predavali drugim?
(pred 1 desetletji )
Ni slike
igor pravi:
matevž ne zagovarjaj policistov uniformiranih. ok. jaz mu nisem roke zvijal ko jedaja prošnjo za policijo. policajček dela kaj se mu reče, meri kje se mu reče, lapa kaj se mu reče. ok. policaj ni samostojna oseba , podjetnik ki sam sprejema odločitve. samo izvaja ukaze od zgoraj. ok pustima to. iztok, kva ti bluziš?? seveda se nihče ne drzi pravil, ker ni kazni, ker so slovenci, jugovina, opice!! ok?? in ko pridejo v razit svet avstrijo ha ha ha pa so pridni. k temu stanju pa dodate tak iavtotesterji kot ste vi trije zelo veliko. ker reklamirate to kar proizvaja avtoindustirja , seveda zaradi zaposlitve. to je resnica. ker če bi varnost in ekologija bila na prvem mestu bi politiki sprejeli zakon o tem da bi vsa vozila morala imet euro 6 in tovorni promet na vlak. sam ne!!! sele leta 2024 bodo neki malega naredili. to pomeni da moram kupit velik suv in sedrenjat in bit občasno agresiven ker politika to podpira!!! torej če politika to podpira pol moram tulit z volkovi če ne me bodo pojedli. in res te pojejo.
(pred 1 desetletji )
Ni slike
MatevzS. pravi:
O vožnji stalni vožnji po prehitevalnem pasu in vožnji na prekratki varnostni razdalji se lahko napiše na stotine diplomskih in magistrskih nalog, pa dokler se ne bo spremenila mentaliteta voznikov ne bo pomagalo nič. Še represija na tem področju je dokaj neučinkovita, ker je število kršitev tako množično, da je določenih trenutkih skoraj nemogoče ukrepati zoper posameznike. Tudi policist je človek in ima samo en par rok in oči. Tehnika, ki se jo uporablja na tem področju v Sloveniji je trenutno slaba oziroma je je zelo malo. Za strokovno in nedvoumno pravilno ugotavljanje vožnje na prekratki varnosti razdalji je trenutno mogoče s sistemom Provida, kjer sistem poleg snemanja beleži še čas, hitrost in prevoženo razdaljo. S tem načinom se določi na nekaj 10 cm natačno razdaljo med voziloma. V kratkem bo Policija pridobila prvi video laserski merilnik hitrosti, ki poleg merjenja hitrosti omogoča tudi učinkovit nadzor nad varnostno razdaljo med vozili. Vendar, ker se sredstva krči tam, kjer je to najmanj potrebno bo zaenkrat le en tak laser za celo Slovenijo. Sistem za beleženje vožnje v križišče pri rdeči luči je bil testno postavljen v križišču Slovenčeve in Vodovodne ceste v Ljubljani, ampak je ostalo samo pri testitranjih! Ker je spet problem dokazovanja na sodišču, kdo je imel prav policist ali voznik, v primerih, ko se voznika oglobi na podlagi neposredne osebne zaznave prekrška in ne obstaja materialani dokaz. npr. foto ali video.
(pred 1 desetletji )
Ni slike
igor pravi:
Seveda. popolnoma logično. a te boli kaj? a se počutiš napadenega. mačka tudi zacvili ko ji na rep stopiš!! TOČNO TAKO. dokler bodo inštruktorji v avto šoli ljudje z komaj izdelano 5 stopnjo, tistimi par opravljenimi polami in neureničenimi sanjami o delu na policiji pol je pač tako kot je. Nimajo niti pedagoškega znanja, niti ne tako osebno niso karizmatične osebe ki bi znale podajat neko znanje, niti jih noben ne testira na tem. zakaj pa mora imet komisija vsaj minimalno 6 stopnjo?? če stopnja ni pomembna?? komisija bi morala imet minimalnoi UNI dipl.ing. prometa, vsaj to!!! Inštruktorji pa VS ali pa vsaj minimalno 6 stopnjo. ok?? Ke če opica uči opico vozit potem ne more prit ven umirjen, preudaren, varen, šofer!!! seveda pa je posel donosen iz vseh strani. policija ima delo, zavarovalnice, zdravstvo, banke, avto šole, mehaniki, vsi imajo neki od tega da je kaos in šalabajzarija. zakaj pa potem ljudje ki trenirajo boks ali MMA ne gredo v borbo ko so bili natrenirani od povprečnega učitelja. ( saj je dost dober) A TO PA NE, NE!! pa je na lastno zelo in odgovornost. in samo on lahko nastrada. v promet kjer pa je NUJNA potrebna inteligenca in ZNANANJE kjer lahko nastradjo nedolzni in ponavadi tudi nastradajo, tukaj pa je DOST DOBRO !!! in se spusti na cesto ljudi, ki NE obvladajo voznje. so sam ozadostili osnovnim zahtevam. saj ker se pač ne zmoreš naučit v tako kratkem času a ne !! potrebuješ izkušnje. pri treningu dobiš z sparingi recimo. kje pa v prometu?? a bošp trdil da je isto lahko naredit izpit za B v LJ in v MS kje so 3 ulice gore dole???? NE BLUZIT NEKI AFIRST OK!!!
(pred 1 desetletji )
Ni slike
Afirst1 pravi:
Bravo! Kultura vožnje je precej odvisna od stopnje izobrazbe inštruktorjev.. Ti maš pa res rožice.. Nisi m
(pred 1 desetletji )
Ni slike
igor pravi:
kaj je bil cilj tega pisarjenja razen rajtinga ve tudi samo avtor. CEPEC, NAMESTO DA KOMENTIRAŠ SITUACIJO, RAJE UKRENI KAJ DA BOBOLJE. naprimer za inštruktorje v avto šoli naj bo zahtevana minimalno 7 stopnja izobrazbe in ne več 5 stopnja. In to 7 stopnja prometne šole smer varnost v prometu in ekologija ali pa kaj podobnega kar premorjeo. Če so v komisiji zaposleni ljudje z 6 stopnjo pol ni čudno da imamo albanijo na cesti in da je zaposlitev na to delovno mesto izključno domena VIP-a. Saj policija ni kriva, kriva je politika. Policija je v tolko kriva da pere denar kot vojska in zaposluje primerne ljudi, namesto najboljših in motiviranih. Dokler imamo tako politiko pač ne moremo pričakovat izboljšanja. Je pa res po drugi strani , da si drugep olitike tako ne zaslužimo, ravno zato ker počeno ljdje take neumnosti in potrebujejo konstanten nadzor, ker niso sposobni živet v demokraciji. ZAČARN KROG.
(pred 1 desetletji )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
Dražijo posebno izdajo golfa
Volkswagen golf R 333
Dražijo posebno izdajo golfa
Objavil Iztok Krajnc, 3. 5. 2023 ob 5:00
Po Braziliji ujet še v Nemčiji
Volkswagen T-cross
Po Braziliji ujet še v Nemčiji
Objavil Iztok Krajnc, 2. 5. 2023 ob 7:00
Še izdaja z nizko streho
Mercedes-benz GLC coupé
Še izdaja z nizko streho
Objavil Iztok Krajnc, 2. 5. 2023 ob 5:00
113 let druženja z opli
Fahrschule Gebr. Dobberkau e.K.
113 let druženja z opli
Objavil Marko Miklavc, 2. 5. 2023 ob 6:00
Še izdaja z nizko streho
Mercedes-benz GLC coupé
Še izdaja z nizko streho
Objavil Iztok Krajnc, 2. 5. 2023 ob 5:00
113 let druženja z opli
Fahrschule Gebr. Dobberkau e.K.
113 let druženja z opli
Objavil Marko Miklavc, 2. 5. 2023 ob 6:00
Po Braziliji ujet še v Nemčiji
Volkswagen T-cross
Po Braziliji ujet še v Nemčiji
Objavil Iztok Krajnc, 2. 5. 2023 ob 7:00
Dražijo posebno izdajo golfa
Volkswagen golf R 333
Dražijo posebno izdajo golfa
Objavil Iztok Krajnc, 3. 5. 2023 ob 5:00
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |