Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Senzor tlaka v pnevmatikah

Tehno volan

Avtor prispevka: Anže Jereb
Skoraj dve leti že velja direktiva, po kateri morajo biti vsa nova vozila opremljena s senzorji za merjenje tlaka v pnevmatikah. Idejo podpiramo, ker skrbi za varnost, se pa senzorji med seboj precej razlikujejo.
Senzor tlaka v pnevmatikah
Foto: Splet
19. 10. 2016 ob 7:00
Komentarjev: 0
Tehno volan - senzor tlaka v pnevmatikah
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Če se boste udeležili treninga varne vožnje, bodo ena od tem tudi pnevmatike in z njimi povezan tlak. Saj veste, tega je treba kar pogosto spremljati, da je vožnja varna, da se pnevmatike enakomerno in primerno počasi obrabljajo, vožnja pa je konec koncev na ta način tudi varčna. Bojda vozniki Evrope vsako leto več milijard evrov 'zapravimo' za gorivo povsem brez potrebe, zgolj zato, ker tlak v pnevmatikah ni ustrezen in avtomobil porabi več. Res striktno in natančno ga namreč preverja le četrtina voznikov.

Pri novih avtih so senzorji tlaka torej serijski, ker od novembra 2014 v Evropski Uniji tudi morajo biti, pred tem pa jih večina vozil še ni imela, čeprav inovacija niti ni tako novodobna. Prvi serijski avto s senzorji za tlak je bil že porsche 959 iz leta 1986. Pa potem je z njimi začel še Renault in Peugeot in seveda ostali. Ampak senzorji se tudi razlikujejo med seboj in nekateri so precej sofisticirani ter dragi, drugi pa dejansko uporabljajo drugačen princip in je vse skupaj cenejše. Vsak od obeh sistemov pa ima seveda svoje prednosti in slabosti.

Bolj enostaven in cenejši je sistem, kjer za nadzor tlaka niti ne skrbi poseben senzor, ampak nas o ustreznosti opozarjajo kar klasični senzorji za ABS oziroma ESP. Ti med vožnjo tako ali tako spremljajo rotacijo koles in če ugotovijo, da slednja ne ustreza vnaprej določeni frekvenci, na to opozorijo voznika. Če se denimo med vožnjo eno od koles vrti hitreje od ostalih treh, je prva stvar, na katero gre pomisliti, napaka oziroma sprememba v tlaku pnevmatike. Ta način merjenja, ki mu pogosto rečemo kar posredni način, je zato cenejši, saj ne vključuje dodatnih elementov in sestavnih delov, ni pa natančen. Opozorilnik pogosto namreč ne zna sporočiti, v kateri pnevmatiki je prišlo do spremembe, niti ne, kolikšna je ta sprememba, ali gre za majhno odstopanje, ali pa je guma že skoraj povsem prazna.

Bolj zanesljiv je neposredni način merjenja, torej s pravim senzorjem znotraj pnevmatike. Vsaka od gum ima v tem primeru svoj senzor, ta je lahko nameščen ob ventilu, znotraj tekalne površine, ali pa na platišču, in zelo natančno javlja napako v tlaku. Voznik ima med merilniki opozorilno lučko, novejši sistemi pa celo grafično pokažejo, kje in kolikšno je odstopanje. Ta način je zato seveda mnogo natančnejši in skrbi za boljšo varnost, je pa dražji. Senzor je namreč potrebno vsakih nekaj let zamenjati.

Vgradnja senzorjev neposredno na platišče je dandanes že precej redka, vse manj pogosto se uporablja tudi vgradnja senzorja na ventil, ker je v takšnem primeru precej nerodna menjava pnevmatike, pri postopku pa je potrebno biti precej pazljiv, saj se sicer senzor lahko hitro poškoduje. Ena od odličnih alternativ je namestitev senzorja neposredno na notranjo stran pnevmatike, pri čemer se senzor ob menjavi gume (denimo letne za zimsko) iz gume odstrani in se ga namesti v novo pnevmatiko. Continental ponuja sistem VDO-REDI, pri katerem nosilec stane le nekaj evrov, senzor okoli 50 EUR, vse skupaj pa na ta način lahko premikate iz ene v drugo gumo. Merilnik tlaka ima v sebi baterijo, ta zdrži okoli pet let, potem jo je potrebno zamenjati. Vozila, ki imajo med merilniki namenjen prostor za izpis napake, vam slednjo na ta način lepo izpišejo.

Torej, zdaj veste vse o senzorjih. Če jih slučajno nimate pa tlak preverjajte vsaj enkrat na dva meseca. In preverjajte ga, ko je guma hladna, torej po največ nekaj kilometrih vožnje, sicer bo izpisana vrednost napačna, ker se s segrevanjem zrak razteza.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 5. 11. 2024
November 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |