Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Dva koraka v levo

Seat ateca 1.0 TSI style

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Če začnete razmišljati o nasledniku Seatovega modela altea, boste gotovo najprej pomislili na neko zaobljeno in visoko zadevo, ki z obliko spominja na pomanjšan kombi. Resnica pa je čisto drugačna - naslednik je na videz terenski.
Dva koraka v levo
Foto: Gašper Miš
20. 1. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

zamenjava modela altea z ateco se zdi dobra odločitev
kabina je glede na zunanje mere precej prostorna, sploh v višino
prtljažnik je med večjimi, če ne celo največji v razredu
ergonomijo so prenesli iz ostalih vozil nemške znamke
samo litrski motor preseneti z zmogljivostmi
poraba goriva je lahko zelo majhna, če motorja ne obremenjujete
kljub le trem valjem zvok ni neprijeten, vibracije so dobro zadušene
šeststopenjski menjalnik se odlično poda malemu motorju
krasna osvetlitev tal ob vozilu z logotipom
odličen splošni vtis brezhibne izdelave in avtomobila kot celote
manjkajo emocije, ki jih pričakujemo od španske znamke
motorju vseeno zmanjka moči, ko je avtomobil obtežen
na zadnji klopi je prostor precej omejen za odrasle potnike
podvozje je nastavljeno pretrdo glede na tip vozila
4,2
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4 (48 glasov)
test seat ateca 1.0 TSI style
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Spet ima tradicionalno zemljepisno ime, tokrat po naselju v Španiji, ki ima manj kot 2 tisoč prebivalcev.

Walter de Silva, ki je oblikoval alteo, si pred dvanajstimi leti gotovo ni mislil, da bo danes takšna norija za križanci, zato ni treba biti Einstein, da ugotovite, zakaj so se Španci odločili za takšno potezo. Ta avto so krvavo rabili v svoji ponudbi, ampak zdaj bodo imeli problem zadovoljiti vse želje kupcev, ker so z ateco očitno zadeli v polno in je povpraševanje na začetku precej večje od ponudbe. Spet ima tradicionalno zemljepisno ime, tokrat po naselju v Španiji, ki ima manj kot 2 tisoč prebivalcev.

Če ga primerjamo z najmočnejšo konkurenco, je avtomobil od qashqaija za slaba 2 centimetra krajši. In dobra 2 višji. Ravno višina ustvarja prostorno kabino, kjer boste lahko sedeli tudi s klobukom. Najmanj prostora je na klopi, čeprav boste povprečno visoki čisto normalno sedeli, spet pa je prtljažnik s 510 litri zelo radodaren. Verjetno celo najbolj med konkurenco. Materiali so po pričakovanjih OK, kjer jih vidite in prijemate, in ceneni, kjer jih ne. Izdelava je seveda odlična, ergonomija brez pripomb, prostora spredaj zelo veliko. Sedi se dovolj visoko, linije so precej ravne, zato je preglednost odlična, oblikovanje je pa zelo dolgočasno. Nič španskega temperamenta, samo stroga nemška urejenost z že iz leona znanimi gumbi in obliko. Osrednji zaslon je velik in dobro odziven, če imate najbolj pameten pametni telefon, pa se lahko na posebni podlagi polni tudi brezžično.

Ateca ni majhen avto, ampak ga lahko poganja samo litrski mlinček. Premalo? Sploh ne, če se boste vozili umirjeno. Ob začetku testa sem namenoma vozil varčno in uspel porabo spraviti pod 6 litrov na 100 kilometrov. Če je cesta ravna in vozite konstantno 50 km/h v peti prestavi, ko je nekih 1.300 vrtljajev, potovalni računalnik kaže trenutno porabo le 3 litre. Ob koncu testa smo z vsemi snemanji in testiranji dosegli 7,4 litra na 100 km, kar je še vedno dovolj dober rezultat za bencinski motor, ki mu pomaga turbina. Moči je za 85 kilovatov, 115 'konjev', navora pa zanimivih 200 njutonmetrov. Dejansko je motor navdušil. Morda prav zato, ker smo vsi tako malo pričakovali zaradi premajhne prostornine, ampak v praksi deluje kot mora. V mestih se odlično znajde, čeprav se pomanjkanje delovne prostornine pozna pri vrtljajih tik nad prostim tekom. Dobro se zbudi šele nad številko 1.800, kot stari dizli, le da se ta vrti preko 5 jurjev in nima grdega ropotajočega zvoka.

Med umirjeno vožnjo ga niti slišali ne boste, pri odločnem pospeševanju pa zarožlja, kot trivaljniki znajo, samo še vedno ni glasno in vibracije se skoraj ne prenašajo do volana. Ja, motorček je res fin, dokler ste za volanom sami. Ko je avto polno naložen in želite na avtocesti v vse klance vzdrževati 130 na uro, vam bo pa dal jasno vedeti, da ima samo en liter prostornine, zato tisti, ki ste ves čas na naših najhitrejših cestah, izberite večji motor. Moje priporočilo je prav tako bencinski 1,4 TSI s precej večjo močjo namesto dizelskega 1,6 TDI z enako močjo kot 1,0 TSI in okoli 2 tisoč evrov višjo ceno.

Vožnja? Ja, tukaj bi lahko rekel mlačno. V ovinkih se pelje suvereno in v resnici precej lahkotno, se pozna, da je nos zaradi majhnega motorja lahek in da čisto prazen tehta manj kot 1.300 kilogramov. Ampak točno takšen tip vozila bi bil lahko po moje malenkost bolj udoben, ker na slabih cestah blaženje ni dovolj mehko. Je pa res, da je Seat podvozje pri svojih avtih vedno nastavil malo bolj na trdo, kar mi je seveda všeč, samo ne pri družinskem križancu. Občutek na volanu je še kar dober in dokler so zahteve v mejah normale, bo večina voznikov več kot zadovoljna. Morda zadek ni tako miren, kot bi lahko bil med hitrejšimi menjavami smeri, in blaženje bi bilo lahko še malo tišje, ampak zahtevni vozniki imajo prav zato na izbiro še štirikolesni pogon, ob katerem dobijo večvodilno vzmetenje, ki je seveda stopničko višje po voznih lastnostih, hkrati pa požre tudi 25 litrov prtljažnemu prostoru.

Pri ateci manjka predvsem več emocij. Želim si več temperamenta, če že gre za špansko znamko, tako pa je vse skupaj preveč nemško zadržano in zato dolgočasno. Še največ razburjenja bo prinesla osvetlitev tal z logotipom ateca, ki je seveda zelo prijeten in uporaben detajl, ko ne vidite dobro podlage, zato si ga želimo na še več avtomobilih. Naj se zastopimo, ateca je odličen avto, zato ima tudi na naši spletni strani zelo dobro oceno. Sem vedel, da bi morali dati na test oranžnega, bi takoj vsi drugače razmišljali, zdaj pa mi gre po glavi samo cena dobrih 27 tisoč evrov za testni model, ki ima samo litrski motor. Seveda, ko potegneš črto pod opremo, ki jo ima, je čisto sprejemljiva, osnovnega dobite že za 20, ampak ... ne vem, ves čas testa sem čakal, da me nekaj preseneti.

Očitno sem najbolj presenečen, če me nič ne preseneti, kar je odlična lastnost večine nemških, pardon, v tem primeru španskega avtomobila. Mimogrede, ateca je tudi dober pokazatelj, kako velik bo nov Škodin yeti, ki ga bodo izdelovali na isti liniji v Kvasinyju na Češkem. In kolikor nisem pristaš te križanske norije, moram priznati, da je Seat z dvema korakoma v levo (spremembo oblike in imena) naredil pravo potezo, ker je alteo zamenjal z ateco.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki seat ateca 1.0 TSI style
vrsta motorja turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 999
moč v kW (KM) pri vrt./min 85 (115) od 5.000 do 5.500
največji navor v Nm pri vrt./min 200 od 2.000 do 3.500
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4363 x 1841 x 1615
medosna razdalja v mm 2638
prtljažnik v litrih 510
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1280 (550)
največja hitrost v km/h 183
pospešek 0-100 km/h v s 11,0
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,0/4,6/5,2
poraba na testu v l/100 km 7,4
cena osnovnega vozila v EUR 20.062
cena testnega vozila v EUR 22.616
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 27.353

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 11. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |