Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Nesmiselni sistemi v avtomobilih

Arhiv
Tehnološki preboj ni vedno dober
 
Nesmiselni sistemi v avtomobilih
Nesmiselni sistemi v ...
Piše:
Anže Jereb
90207705134525888.jpg
4. 1. 2013 ob 8:44

Razvoj v avtomobilizmu in kjerkoli drugod načeloma podpiram, saj so ideje in novosti običajno res dobre in pomagajo pri varnosti ali vsaj udobju. Sem ter tja pa se najde kakšna stvar, ki je enostavno neuporabna ali celo neumna. Ni nujno, da se boste z zapisanim strinjali, a mislim, da so razlogi za neodobravanje kar dobri.

 


1.       Meglenke

Zakon pravi, da snop meglenk ne sme svetiti več kot petnajst metrov daleč. Približno toliko povprečen voznik prevozi ob sekundnem reakcijskem času pri hitrosti le 50 km/h, preden sploh reagira. To pomeni, da četudi boste pri 50 km/h zgolj zaradi uporabe meglenk kakšno stvar opazili (pa je sicer ne bi), boste to tako ali tako povozili. Se pravi, da so meglenke uporabne le pri 10 ali 20 km/h na kakšnem makadamu, kjer se izogibamo skalam in drugim oviram. Na urejenih cestah teh ni. Ampak, če bi jih vozniki uporabljali tudi pri večjih hitrostih, me to sploh ne bi motilo, če bi bila uporaba dejansko takrat, ko je megla; ne, ko se kakšen majhen dimček razleze čez del ceste in ne takrat, ko pada dež. Takrat meglenke motijo, sploh v dežju, saj njihov odsev s ceste prav nesramno posveti v oči nasproti vozečega. Pogojno uporabna se mi zdi zadnja meglenka, a bi jo tudi prepovedal, ker je vozniki ne znajo ugasniti, ko se za njih pripelje drug avtomobil, in z njenim snopom svetijo tako močno kot z zavorno lučjo.

2.       Radarski tempomat

Takšen tempomat je krasna stvar, če je avtocesta skoraj prazna. V Sloveniji tega ni (razen v nedeljo zjutraj), zato je pri nas radarski tempomat neuporaben. Običajno prehitevanje je namreč takšno: nekaj deset metrov za vozilom, ki ga dohitevamo, vključimo smernik in ga prehitimo. Prehitevanje z radarskim tempomatom pa takšno: ves čas premišljujemo, če smo še dovolj oddaljeni od ovire in se sto metrov pred njo že pomaknemo na prehitevalni pas, saj nas bo v nasprotnem primeru tempomat tudi ob na najkrajšo opcijo nastavljeni varnostni razdalji začel zavirati. Zato že prezgodaj zapeljemo levo in začnemo s prehitevanjem, ki seveda potem traja zelo dolgo, ker moramo prevoziti tako dolgo razdaljo. Da ne omenim tega, da zavirajo za vsako figo in potem potrebujejo vsaj pet sekund, da sploh začno nazaj pospeševati. Zadnjič je takšen tempomat pohvalil novinarski kolega in dejal, da lahko potem kakšno stvar med vožnjo prebere. Naj sploh komentiram to?

3.       Elektronska ročna zavora

Še ena od neumnosti. Kaj je narobe z običajno ročico, ki je preko pletenice povezana z zadnjimi zavorami? Prav nič, dejansko je super, ker pozimi na kakšni prazni cesti omogoča malo zabave. Varnostno obsedenim pa povem, da se zaradi tega še nihče ni poškodoval, morda je kdo kdaj skrivil kakšen kos pločevine zaradi nepazljivosti. Obenem lahko služi takšna ročna zavora za reševanje podkrmiljenja in izogibanje težavam, a je za to potrebno biti že malce bolj spreten. Z elektronsko to pač ne gre. Če niste dovolj sposobni za speljevanje na klancu s pomočjo navadne ročne zavore in je to vaš argument v prid elektronski, imam za vas samo eno priporočilo: pojdite na avtobus.

4.       Sistem ASR

Lahko ga poznate tudi pod kakšno drugo kratico (denimo TC), gre pa za sistem, ki na spolzki površini preprečuje, da bi se gnana kolesa zavrtela v prazno, in sam dozira ravno pravšnjo zalogo moči. Na kratko, ne deluje. Dvakrat smo imeli zaradi njega že težave, prvič s terenskim vozilom v snegu, ki ga nikakor nismo spravili iz njega, dokler ga nismo izklopili in so hitrovrteče gume avtomobil porinile ven iz vdolbine. In drugič lansko zimo na poti čez Ljubelj. Malo spolzka podlaga in je ASR ves čas zaviral moč sprednjima kolesoma in ni šlo nikamor. Dokler ga nismo izključili ...

5.       Parkirni pripomoček

Velja enako kot pri elektronski ročni zavori. Če ne znate parkirati, se vozite z avtobusom. Ali taksijem. Samodejni parkirni pripomoček je dejansko le za poneumljanje voznikov, ki jih tako manever parkiranja ne rabi več skrbeti. Pa čeprav njegova uporaba sploh ni tako zelo enostavna, predvsem pa ne hitra. Bi rekel celo, da kdor zna uporabljati te sisteme, zna tudi sam parkirati. Zato je nesmiseln.

Lahko bi dodal še kakšno o dnevnih lučeh, ki ne svetijo zadaj, pa o sistemu lane assist, ki sam malce popravi smer po potrebi in pri katerem se bo nemara komu zazdelo, da je lahko na cesti zato manj pozoren, pa o samodejnih žarometih, ki prilagajajo dolg in kratek snop pa le redko delujejo, običajno pa nesramno obsvetijo mimovozeče ... In še jih je, za danes bo dovolj pet, morda pa kmalu odprem novo temo!

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
ciklon pravi:
Se popolnoma strinjam, v avtu je preveč elektronike.
(pred 9 leti )
Ni slike
Horhe pravi:
Kar se tiče ASR ... kaj pa izkušnje drugih, npr: http://www.youtube.com/watch?v=j-hHWSQhKuc ?
(pred 1 desetletji )
Ni slike
igor pravi:
dragi anže. zelo rad gledam vašo oddajo, ki bi jo sam malce dodelal ampak o tem kdaj drugič. vglavnem oddaja mi je super. od vseh avtomobilističnih najraje gledam vašo. tudi žena! sedaj pa bi se malo vrnil na komentarje. torej. 1. meglenke ja. obstajajo prepdpisi, cpp in drugi napotki za varno vožnjo. da, meglenke ne pomagajo to je neumnost. seveda če se voziš 130 v gosti megli ti itak pomaga samo psihiater. tudi meglenke so za relativno inteligentne ljudi. 2 hja ročna ročna! glede na tvojo starost bi človek upal da si bilj pameten. jaz osebno ne pomnim kdaj sme nazadnje videl koga obracat z ročno zavoro. tudi speljevanje v klanc razen recimo v kopru do izole odzadaj po stari cesti skoraj ne rabis ročne, ker imajo dieseli taki navor da gre brez tudi. pač ročna zavora je preteklost. kakor tudi spretnost vrtenja volana. to nikogar več ne zanima. vse gre na zeleno in umirjeno in ležerno. ljudje so vedno bolj debeli ( ti tudi) in nimajo niti refleksov niti fizičnh dispozicji bit dobri šoferji. ker smo 150 let za ameriko kjer je automatika zakon in ročni menjalnik proti plačilu, ste v sloveniji ševedno nauduseni nad ročnim pretikanjem. in ročnim početjem še česa drugega očitno! 4. povprečna voznica bi potrebovala polita ne asr. 5. kateri parkirni pripomoček? meni osebno so senzorji zlo fajn. ker tako kot se pri nas v sloveniji postavlja razne cestne ovire je ze malo smešno. in glede na to da so vozila vse bolj nepregledna so pomoje kr prakticna stvar. kar se tiče samodejnega parkiranja, ki ti je prepočasno pa si uredi zivljenje da ti bo ura na 10 minutno natancnost dost, pa bo vse lazje.
(pred 1 desetletji )
RFNDMDA0MzcuSlBHMTMyNTAyOTQ5OQ==.jpg
Pioneer pravi:
Mogoče bi dodal še ''pametne ključe''(pustimo keyless, ki so za lenuhe), ki niso nič bolj pametni od navadnih s centralnim daljinskim zaklepanjem, ki razen tega, da je samo ena škatlica brez ''ključa'' ni nobene razlike. Vsaj meni osebno gredo zelo na živce in ne vidim v njih nikakršnega smisla. Če imam možnost izbire, bi vsekakor vzel navaden ključ.
(pred 1 desetletji )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
Dražijo posebno izdajo golfa
Volkswagen golf R 333
Dražijo posebno izdajo golfa
Objavil Iztok Krajnc, 3. 5. 2023 ob 5:00
Po Braziliji ujet še v Nemčiji
Volkswagen T-cross
Po Braziliji ujet še v Nemčiji
Objavil Iztok Krajnc, 2. 5. 2023 ob 7:00
Še izdaja z nizko streho
Mercedes-benz GLC coupé
Še izdaja z nizko streho
Objavil Iztok Krajnc, 2. 5. 2023 ob 5:00
113 let druženja z opli
Fahrschule Gebr. Dobberkau e.K.
113 let druženja z opli
Objavil Marko Miklavc, 2. 5. 2023 ob 6:00
Še izdaja z nizko streho
Mercedes-benz GLC coupé
Še izdaja z nizko streho
Objavil Iztok Krajnc, 2. 5. 2023 ob 5:00
113 let druženja z opli
Fahrschule Gebr. Dobberkau e.K.
113 let druženja z opli
Objavil Marko Miklavc, 2. 5. 2023 ob 6:00
Po Braziliji ujet še v Nemčiji
Volkswagen T-cross
Po Braziliji ujet še v Nemčiji
Objavil Iztok Krajnc, 2. 5. 2023 ob 7:00
Dražijo posebno izdajo golfa
Volkswagen golf R 333
Dražijo posebno izdajo golfa
Objavil Iztok Krajnc, 3. 5. 2023 ob 5:00
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |