So navadne delavske mule in so delavske mule, ki delo opravljajo v stilu. Novi Mercedes-Benzov sprinter nedvomno spada med slednje. Za koga pa je sploh ustvarjen?
Takšna gmota je kajpak namenjena izključno transportiranju večjih stvari.
Takšna gmota, katere gravitacijo bi nedvomno lahko izmerili s kakšnim supernatančnim fizikalnim instrumentom, je kajpak namenjena izključno transportiranju večjih stvari. Od strani novi sprinter izgleda kot vsak drug kombi, takisto od zadaj, spredaj pa si marsikateri detajl deli z ostalimi predstavniki družine, recimo z razredom S. Z elegantnimi dnevnimi LED-lučmi in ogromno zvezdo na pročelju je nedvomno eden elegantnejših dostavnikov na trgu.
Gre torej za tretjo generacijo Mercedes-Benzovega sprinterja in testni niti ni inkarnacija v njegovi največji možni obliki. Gre za karoserijo z oznako L3H2; od štirih dolžin, ki so na voljo, je to tretja, predzadnja. Dobre 3 centimetre pod 7 metri meri v dolžino, lahko pa si omislite še za 40 cm daljši sprinter, nekoliko ga lahko povečate tudi v višino. Jasno je, da kot družinski človek ne kupujete takšnega kombija, razen če imate ducat otrok, potem boste oprezali za sprinterjem tourer. Tako opremljenega tovornega sprinterja pa verjetno niti večje firme ne bodo kupovale za svoje voznike. S takšnim kombijem se spogledujete, če imate lastno prevozno podjetje in ga vozite sami, obenem pa sta vam pomembna še imidž in udobje na visokem nivoju. Zakaj?
Ker je sicer dokaj špartansko in kombijevsko oblikovana kabina polna naprednih bombončkov, kot sta zaslon z najnovejšim vmesnikom iz razreda A in volan, skoraj docela enak tistemu, ki ga najdemo v razredu S; ker tudi sedeži niso veliko manj udobni kot tam, nastavljiva ste celo stegenski in ledveni del, in ker je volan globinsko nastavljiv praktično enako kot pri vseh ’tapravih’ mercedesih; ker se lahko z njim pogovarjate kot z razredom A in ker ima obvolanske ročice za pretikanje prestav kot AMGji; ker imate, ko prestavite v vzvratno, 360-stopinjski pogled; ker tudi pritiskate po enakih stikalih, kot so, recimo, v razredu E. Pač, vsesplošno počutje v kabini kontrira dejstvu, da sedite v delovni muli. Izda ga le to, da vsem, ki jo imajo, skozi strešno okno vidite plešo. K pomembnim stvarem - koliko robe pa je sploh možno peljat z njim?
14 kubikov. V praksi to verjetno pomeni par kavčev, kakšno kredenco, eno ali dve kravi, mogoče še manjšo kuhinjo. Že sestavljeno, seveda. Za lažjo (ali težjo) predstavo: za skoraj 38 prtljažnikov razreda A ima sprinter tovornega volumna. Kot rečeno, streha tudi ni najvišja, saj lahko naročite 'posebno visoko streho', ampak že v tem z več kot 2,6 metra višine je potrebno paziti na vejevje in kakšne nizke balkone. Stranska drsna vrata, ki so le na desni strani, so dokaj velika in težka, zato se opcijsko lahko zapirajo z električnim pomagalom, ki vas bo stalo slabih 370 evrov. Priporočamo. Zadnja vrata pa se odpirajo le do kota 180 stopinj, kar zna biti neugodno, če ste omejeni s prostorom. Vredno je razmisliti tudi o letvah za privez na bočnih stenah in aluminijasti zaščiti za leseni pod pri zadnjih vratih. Pa tudi o notranjih oblogah vrat, če se sekirate, da ga boste prehitro opraskali. Ker je pač mercedes-benz, kajne?
Za 2.325 kilogramov, kolikor tehta, se sploh ne pelje slabo. Dokler je prazen, kajpak. Če ga po romunsko napolnite, pa ne vem, nimam doma toliko robe, da bi ga lahko. Ampak celotna izkušnja je sila brezskrbna, predvsem zaradi izvrstnih kamer in velikega visokoločljivostnega zaslona, ki res pomagajo pri takšni velikosti vozila. Si sploh ne predstavljam, kako bi bilo manevrirati brez njih. Pa tudi zaradi sedemstopenjskega menjalnika 7G-Tronic plus, ki odločno in odlično prestavlja takrat, ko to od njega pričakujete. Če ne, pa ga lahko hitro popravite z obvolanskima ročicama, pri čemer prestavlja z minimalnim zamikom. Testni model ima dokupljen tudi sistem za samodejno ohranjanje varnostne razdalje ’distronic plus’, s katerim je življenje v prometnih konicah in po mestu neprimerljivo prijaznejše. Če avto pred vami počaka, zna sistem kombi čisto ustaviti in nato sam ponovno speljati, za kar se je potrebno le dotakniti stopalke za plin. Tehnološko gledano je to avtomobil znamke Mercedes-Benz, ki je pač velik kot garsonjera.
Motor je že poznan 2,1-litrski štirivaljni dizelski agregat. Ta ponuja 120 kW moči oziroma 163 ‘konjev’ ter 360 Nm navora, kar je praktično vedno dovolj, nekoliko tudi zaradi pomoči hitrega menjalnika, ki bo urno razbral razmere in našel ustrezno prestavo za potrebno moč. To žene na zadnji kolesni par, kar omogoča več okretnosti, saj sta sprednji kolesi manj obremenjeni, pa tudi nekaj več oprijema, ko je vozilo obteženo z robo. Ko je prazen, pa situacija v hud klanec ni najbolj rožnata. Pri temperaturah pod ničlo zna hitro zakopati.
Zvezda na nosu se torej pozna povsod, za konec pa še pri ceni. Takšen v osnovi stane malo manj kot 37 tisočakov, v primeru testnega in s kupom dodatne opreme pa se dvigne na 57.294 EUR. Precejšen znesek, ja, ampak poglejte, koliko 'avta' dobite! In v tem primeru enega najbolj vsestransko prijetnih in elegantnih velikih dostavnikov.
1 / 35
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
mercedes-benz furgon 316 CDI AUT L3H2
vrsta motorja
turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm
2143
moč v kW (KM) pri vrt./min
120 (163) pri 3.800
največji navor v Nm pri vrt./min
380 od 1.400 do 2.400
menjalnik
samodejni, sedemstopenjski, 7G-tronic plus
pogon
na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm
6967 x 2020 x 2616
medosna razdalja v mm
4325
mere tovornega prostora (dolžina x širina x višina) v mm