Pri našem ocenjevanju še noben avtomobil ni prejel čiste petice, pa čeprav se ji je nekaj vozil že precej približalo. Eden takšnih je bil octavia scout in naj vas ne preseneča, da je identično dobil tudi tokratni leon.
Še prevečkrat poudarjamo, da so križanci, ki jih imate v zadnjih letih tako radi, nesmiselni. Zaradi višine so slabše vozni, običajno porabijo malce več goriva od kombilimuzin, nimajo nič več prostora in še kakšen tisočak ali tri so dražji od nižjih vozil. Glede na to, da itak večina izbere različico z le sprednjim pogonom, je torej takšen avtomobil precej nesmiseln. Morda res vanj vstopate lažje kot v kakšen nižji, a nakupov s takšnim razlogom je dokaj malo.
V bistvu je tudi takšen seat leon križanec. Je malce višji, ima štirikolesni pogon in s plastiko okoli gole pločevine izgleda bolj zanimivo. Ampak ni nesmiseln, še zdaleč ne, pravzaprav je eden najbolj vsestransko prepričljivih avtomobilov, ki si jih sploh lahko zamislite. Podobno kot Škodina octavia scout. Zakaj nam je všeč? Ker zaradi terenskih dodatkov ne izgubi na prvotni uporabnosti, niti ne trpi udobje.
Gremo po vrsti. Leon X-perience ostaja enako prostoren kot klasični karavanski leon ST. Torej zelo prostoren. Pelje se praktično enako, kljub višje nasajeni konturi, predvsem je še vedno dovolj udoben in lepo blaži neravnine, v zavojih je celo zelo prepričljiv in povsem dobro se bo počutil tudi, če ga nikoli ne boste zapeljali na brezpotje. Če ga boste, potem vas bo zmogljivost štirikolesnega pogona vsekakor navdušila, suvereno pleza, je pa jasno, da zaradi dolgega medosja in niti ne tako zelo velike oddaljenosti od tal tole ni pravi terenski stroj. Ampak to tudi že veste in ga tam ne boste mučili, bo pa zaradi pogona bolj zanesljiv pozimi na spolzkih cestah. Sploh potrebujete takšno različico? Najbrž ne, ampak saj tudi drugih križancev v resnici ne.
Če izhajam iz teze, da križance radi kupujete tudi zato, ker so bolj opazni in se z njimi lahko kažete, no, potem je takšen leon pisan povsem na vašo kožo. Dodatki ga vsekakor naredijo opaznejšega, po mojem mnenju celo zanimivega in lepšega, predvsem pa v kombinaciji z bogato opremo dobro izgleda tudi znotraj. Hvalim udobne sedeže s precejšnjo bočno oporo, zaslon sicer ni tako velik, kot je lahko v golfu, nekje morajo biti očitno meje le postavljene, a je pregleden in mu pravzaprav nič ne manjka. Mogoče leonu v vseh izvedenkah znotraj vseeno manjka nekaj več žara, kakšen barvni dodatek več, morda drugače oblikovan kakšen del armaturne plošče … tukaj mi je octavia dejansko precej prijetnejša.
Ima pa leon dve stvari, ki ju je tudi vsekakor vredno izpostaviti. Prve so vrhunske LED-luči, ki jih vsekakor priporočam in so vredne doplačila, druga stvar pa je tokratni pogonski stroj. 132 kilovatov oziroma 180 'konjev' premore v točno takšni različici, zaradi tega pa je leon presenetljivo zmogljiv. Potisk v sedež je vedno suveren, zaradi štirikolesnega pogona se avtomobil tudi z mesta dobesedno izstreli, je pa motor povprečno tih, kot pač vsi TDI-ji, porabi pa ne veliko. Med vožnjo je takšen leon v bistvu odličen, vozniški programi, med katerimi lahko izbirate, poskrbijo celo za dinamičnost. Tipke cupra tukaj sicer ni, bi bilo neumno, a tudi program sport poskrbi, da vse skupaj postane živahno.
Torej! Dobro izgleda, ima ogromno prostora, motor je zelo zmogljiv in prepričljiv, lega na cesti je dobra in z veliko povratnimi informacijami, notranjost pa urejena in brezhibno delujoča. Danes bi bil skoraj vsak avtomobil rad križanec in znal vse. Zame je v bistvu tole pravi križanec, ker je udoben skoraj kot limuzina, samo na pol je terensko vozilo, ker več ne boste potrebovali, obenem prostoren karavan in celo nekaj genov športnih vozil ima s tako zmogljivim motorjem in prepričljivo lego. V bistvu mi samo 35.000 EUR, kolikor hočejo zanj, preprečuje, da bi mu namenil petico.
1 / 14
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
seat leon X-perience 2.0 TDI 4drive DSG
vrsta motorja
turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj