Gre za križanca, ki je v veliki meri identičen modelu ID.4, na osnovi katerega temelji, ima pa za razliko od tega streho, ki se proti zadku spušča hitreje, zadaj pa še manjši spojler, ki poudari njegovo bolj dinamično podobo. V primerjavi z modelom ID.4 je tudi 15 milimetrov daljši, 25 milimetrov nižji, širina pa ostaja enaka. Medosna razdalja je vseeno daljša, pa čeprav samo za en milimeter, v notranjosti pa se sedi nekoliko nižje in nekoliko manj je nadglavnega prostora. Prtljažni prostor meri 549 litrov, kar je (zanimivo) šest litrov več kot pri ID.4, drugih večjih razlik pa ne pričakujte, saj je armaturna plošča identična, zaslon multimedije tudi, le digitalni merilniki po posodobitvi programske opreme že prikazujejo odstotek napolnjenosti baterije in zunanjo temperaturo. Novosti bosta v kratkem deležna tudi druga člana družine ID, torej ID.3 in ID.4, ne nujno pa tudi nadgradnje sistemov Park Assist Plus (ki po novem omogoča shranjevanje do petih parkirnih manevrov) in Travel Assist (ki si po novem pomaga s podatki s spleta, obenem pa asistira tudi pri menjavi voznega pasu).
Tudi pod kožo novi ID.5 ostaja praktično identičen modelu ID.4, kakršnega imamo mi, to pa pomeni, da je povsem električen in da v dnu skriva dobrih 500 kilogramov težko 77 kWh litij-ionsko baterijo (bruto kapaciteta znaša 82 kWh). 90-kilogramski elektromotor je v osnovi nameščen na zadnji premi, lažji 60-kilogramski motor pa lahko najdete tudi spredaj, a le pri različici ID.5 GTX. Ta je edina, kjer elektromotorja poganjata vsa štiri kolesa, sicer pa ID.5, tako kot ID.4 in ID.3, navor prenaša le na zadnji kolesi. Največ 235 Nm navora ter največ 128 kilovatov moči (170 KM) razvije osnovni, različica pro performance do 310 Nm ter do 150 kilovatov (204 KM), medtem ko se lahko najmočnejši ID.5 GTX pohvali z do 162 Nm navora, kot jih zagotavlja sprednji elektromotor, do 310 Nm, kot jih razvije zadnji, ter s sistemsko močjo, ki znaša 220 kilovatov (299 KM).
To bo dovolj za 6,3-sekundni pospešek do stotice in končno hitrost, ki je omejena na 180 kilometrov na uro. Različici pro in pro performance sta omejeni na 160 kilometrov na uro, njun pospešek do stotice pa znaša bodisi 10,4 bodisi 8,4 sekunde. Niti ni slabo, sploh ker ID.5 že v osnovi tehta več kot 2.100 kilogramov, je pa res, da je v primerjavi z modelom ID.4 dobrih 30 kilogramov lažji. Po podatkih tovarne je poraba modela ID.5 med 16,2 in 17,1 kWh na sto kilometrov, v praksi pa pričakujte, da bo nekje med 20 in 25 kWh/100 km. To pomeni, da z novincem ne boste prevozili do 520 kilometrov, pač pa nekje do 350, pozimi raje še kakšen kilometer manj. Na srečo se lahko hitro polni, in sicer z do 11 kW na izmeničnem in največ 135 kW (različica ID.5 GTX celo 150 kW) na hitrem enosmernem toku. To pomeni, da se lahko baterija do 80 odstotkov (kupci lahko po posodobitvi programske opreme določite, da je to tudi največji odstotek napolnjenosti baterije) napolni v manj kot pol ure, na javni ali domači polnilnici z izmeničnim tokom pa jo boste polnili vsaj sedem ur in pol.
Za razliko od modela ID.4, ki je trenutno na voljo le z dvema paketoma opreme, lahko kupci novega ID.5 izbirate med tremi. To so paketi pro, pro pefromance in GTX, ki so vsi po vrsti na voljo z različno zmogljivim pogonskim sklopom. Najšibkejši in obenem najcenejši je ID.5 pro, ki stane najmanj 50.484 evrov, 22 kilovatov (34 KM) močnejši in dobrih 1600 evrov dražji je ID.5 pro performance, še dodatnih 8500 evrov zahtevajo za različico ID.5 GTX. Ta brez dodatkov stane 60.696 evrov, kar pomeni, da je v primerjavi s primerljivo ID.4 GTX dražja za dobrih 2400 oziroma 3500 evrov, ko govorimo o različici pro performance. Drži, da je ID.5 bolj trendovski, in drži, da je že v osnovi nekoliko bolje opremljen. Razlik je očitno dovolj, da si z ID.4 ne bosta preveč hodila v zelje in da bodo trgovci po državi letos prodali približno sto vozil, v polnem letu 2023 pa približno dvakrat toliko.
Cene:
volkswagen ID.5 77 kWh pro, 1-st. sam. (128 kW) – 50.484 EUR
volkswagen ID.5 77 kWh pro performance, 1-st. sam. (150 kW) – 52.123 EUR
volkswagen ID.5 77 kWh GTX, 1-st. sam. (220 kW) – 60.696 EUR