Vsak je vprašal, kaj pa je to za en hyundai, niti pomislil ni na santa fe, ker je že izgled dovolj drugačen od manjšega SUV-ja pri hiši. Deluje še bolj resno in morda za odtenek bolj nastopaško s svojo ogromno pojavo. Mere to le potrjujejo, saj je avto povsod večji, torej 22 centimetrov daljši, pol centimetra širši, en višji in za 10 centimetrov ima daljše medosje. Če to ni nov avto! Res je velik, skoraj pet metrov je dolg, 1,7 metra visok in s tem tudi eden največjih osebnih avtomobilov v prodaji pri nas.
Hyundai ima s tem po ix55 izpred nekaj let končno še en avto za vrh svoje ponudbe, ki je zelo prostoren in nadvse udoben. V drugi vrsti sedežev bi skoraj lahko delal prevale, toliko prostora je tam. Čisto zadaj, v tretji vrsti, pa normalno visokim zmanjka prostora za kolena in glavo, ker se strop ravno v tistem delu spusti, prostora pa niti v dolžino ni več veliko, da bi bilo za odrasle udobno, čeprav se da tudi to potrpeti na kakšni krajši vožnji. Otroci bodo neprimerno bolj zadovoljni. V tem primeru tudi prtljažnika ni ravno veliko, če sedeža zložite, ga pa nastane 634 litrov, kar pomeni, da na primer velikega otroškega vozička ni potrebno več nikamor tlačiti, s tem da se tudi vrata odpirajo in zapirajo s pomočjo elektrike, kar olajša marsikatero natovarjanje.
Dobrih 4 tisoč evrov se mora poznati in pri prostoru vsekakor se. Tudi pri opremi, ker je grand na voljo samo z bogatejšimi paketi in testni je bil sploh bogat, ker je imel vse. Deset zvočnikov, panoramsko okno, 19-palčna platišča, navigacijo s 7-palčnim zaslonom, usnje na sedežih ... dejansko ne potrebujete ničesar več. Navigacija na nekaterih cestah v Sloveniji ne dela OK, ker očitno nima popolnega zemljevida, ampak to se bo dalo enostavno rešiti, če bo na voljo kakšen popravek. Ker je v kabini res veliko prostora, so tudi sedeži veliki in udobni, z nekaj manj bočnega oprijema, ampak pri 'tavelikem santa feju' se na vsakem metru vožnje čuti, da je za umirjene voznike, ki uživajo v tem, da visoko sedijo in da je okoli njih veliko pločevine.
Za začetek je recimo že volan premalo nastavljiv po globini in je rahlo predaleč, boljši občutek na njem pa ima vsak evropski konkurent. Tiste nastavitve trdote so čisto nepotrebne, ker občutka nič ne izboljšajo. Prav tako avto deluje težko in okorno, ko se malo hitreje pripeljete v ovinek, kar je seveda logično, če tehta več kot dve toni. Voznik kar konkretno čuti maso avtomobila, karoserija se nagiba malo bolj, kot pri renomirani konkurenci, moteča sta tudi masivna A-stebrička, ki malo okrneta pogled na cestišče. Seveda se marsikateri podobno velik SUV pelje tudi bolje, ampak je večinoma manj udoben, zato je tukaj vse odvisno od vaših želja. Za več udobja tale, za boljšo vožnjo kaj evropskega. In še precej dražjega.
Motor se zdi zelo primeren za to velikost. 2,2 litra ima in 145 kilovatov, slabih 200 'konjev', predvsem pa 436 Nm navora, zaradi česar kar lepo potegne. Tudi pri spodnjih vrtljajih. Malo moti le, da vožnja z grand santa fejem ni preveč tiha pri večjih hitrostih, ampak to ni krivda motorja, temveč zvočne izolacije. Povprečno bi lahko ocenil še samodejni menjalnik, ki je na nivoju, ker lepo prestavlja in se dovolj hitro odziva na ukaze voznika, vseeno pa ni tako uglajen in hiter kot sodobni z osmimi prestavami, če ste kdaj vozili velike evropske SUV-je. Vseeno na koncu, ko pogledate v cenik, testni grand santa fe s 54 tisoč evri ni poceni, česar od takšnega avtomobila niti ne pričakujemo, težava je le, da bo pri večini kupcev v tem cenovnem rangu zaradi pomanjkanja ugleda težko upravičil svojo ceno. Ampak toliko udobja in opreme bi moralo v resnici zadovoljiti skoraj vsak okus in, kot lahko vidite v videu, prepriča tudi Vilija Resnika, ki mu je aktualni santa fe premajhen, ker v njegov prtljažnik ne more stlačiti svojega koncertnega zvočnika. Zdaj veste, da je Hyundai že samo zaradi njega predstavil takšen grand.