Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Najboljše iz dveh svetov

Seat leon 1,8 TSI style

Avtor prispevka: Miha Dovč
Španci so temperamenten narod. Vzkipljivi, sploh če jih kdo zmoti med siesto. Svojih emocij nikoli ne skrivajo, všeč jim je vse, kar je lepo. Nemci so njihovo nasprotje; pridni, marljivi in potrpežljivi.
Najboljše iz dveh svetov
Foto: Matej Mihinjač
20. 5. 2010 ob 14:00
Komentarjev: 0

Njihov dan se zaključi ob desetih zvečer, ko ugasnejo luči, in začne ob petih zjutraj, ko se na zahodu Evrope odpravljajo spat. In dva tako različna svetova se združujeta v znamki Seat. Aktualni leon je star že pol desetletja. Vendar ker Španci znajo kovati železo dokler je vroče, še ne govorijo glasno o nasledniku. Niti ni potrebe po tem, ker je leon kljub svojim letom še vedno svež in atraktiven. Pred kratkim je bil deležen rahlih kozmetičnih popravkov, ki jih ne boste opazili, če jih ne boste iskali. Klinasta oblika ter nizka in dolga karoserija nakazujeta na to, da bi leon lahko bil športen avtomobil. A kljub temu je lahko povsem običajen družinski avtomobil s petimi vrati (ja, kljuke zadnjih bočnih vrat so povsem pri skrajnem delu vrat – pri C-stebričku). Ker je vse pri leonu podrejeno lepoti, o veliko prostora ne moremo govoriti. Prtljažnik je s 340 litri sicer zadovoljivo velik, vendar ga do še večje uporabnosti omejuje visok nakladalni rob. Tudi na zadnjih sedežih je dovolj prostora le za dva odrasla ali tri otroke. Sedeža spredaj sta izdatno nastavljiva, športno utesnjena, prostora zmanjka le v predalu pred sovoznikom, ki pogoltne le zvezek velikosti A5. Ker je to edini zaprti predal spredaj, bodo vse vaše imetje, ki ga boste pustili v avtomobilu, videli mimoidoči. Odlagalnih površin za nevpadljive predmete je pa več kot dovolj. Pohvalimo tudi gumijasto oblogo, ki ščiti mobilnik ali kakšen drug vreden predmet pred poškodbo.

Če smo leonu, ki je na svet prišel v letu 2005, očitali pomanjkanje domišljije pri oblikovanju notranjosti, so to pri osveženem modelu uspeli popraviti. Čeprav je na sredinski konzoli še vedno veliko praznega in neizkoriščenega prostora, le-ta ne deluje pusto, temveč daje občutek, da so se tu oblikovalci bolj posvetili uporabnosti. In res. Vsa stikala so velika in pregledna, torej zlahka rokujemo z njimi tudi med vožnjo.

Bistvo tega leona je bencinski štirivaljnik, podprt s turbino. Po potentnosti se uvršča za cupro in FR in je najmočnejši 'civilni' leon. 118 kilovatov, ki jih 1,8-litrski agregat pridela s pomočjo turbine, na papirju ne izgleda veliko. 213 kilometrov na uro in 8 sekund od mirovanja do prve stotice zmore že marsikateri njegov rival. A bolj kot moč ta agregat navdušuje s prožnostjo in veseljem do vrtenja. Ker je največji navor na voljo kmalu od prostega teka dalje, je vožnja z omejitvijo v naseljih možna z vsako izmed šestih prestav za vožnjo naprej. S prvima dvema prestavama avtomobil že doseže trimestno hitrost v kilometrih na uro, naslednje štiri pa se bolj prekrivajo in je tako vsa moč zlahka izkoriščena. Agregat navdušuje tudi z mirnim tekom, v višjih vrtljajih pa zarenči kot se za njegovo ime spodobi. Ker za sto prevoženih kilometrov potrebuje le od 7 do 12, v povprečju pa 9 litrov, je konkreten tekmec bolj robatim in tudi dražjim dizelskim bratom.

V kombinaciji s športnim podvozjem je dobra alternativa kupcem, ki so pogledovali proti FRju ali cupri, vendar je od slednjih vsaj za sedem tisočakov ugodnejša. Zaradi veliko moči na sprednjih kolesih velikokrat posreduje protizdrsna elektronika, vendar je zaradi čvrstega vzmetenja leon zelo lepo vodljiv, zaradi 17-palčnih platišč pa ne pretirano trd. Dober volanski obroč izvrstno sede v roke, sedeža pa lepo objameta voznika in sopotnika. Sploh pa s ceno 23 tisočakov ni pretirano drag. Tudi če vzamemo v zakup količino dodatne opreme, ki jo skriva v sebi: prilagodljiva ksenonska žarometa, športno podvozje, prostoročno povezavo, USB-vtičnico za radio, tempomat, parkirna pomagala, potovalni računalnik, ESP, 6 zračnih vreč, deljeno samodejno klimatsko napravo in še kaj.

Po petih letih obstoja je aktualni leon še vedno dober nakup. Z atraktivnim izgledom in izvrstno tehniko pa bo ugajal tudi zahtevnejšim kupcem. Hladna Nemčija z roko v roki z vročo Španijo - emocije proti razumu. Koktejl je pripravljen. Na zdravje!

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki seat leon 1,8 TSI style
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1798
moč v kW (KM) pri vrt./min 118 (160) pri 5000
največji navor v Nm pri vrt./min 250 pri 1500-4200
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4325 x 1770 x 1460
medosna razdalja v mm 2580
prtljažnik v litrih 340 – 1165
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1320 (570)
največja hitrost v km/h 213
pospešek 0-100 km/h v s 8,0
poraba (po normah EU) v l/100 km 10,1/5,9/7,4
poraba na testu v l/100 km 9,0
cena osnovnega vozila v EUR 15.960
cena testnega vozila v EUR 21.006
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 23.276

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 7. 2024
Julij 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |