Najboljše iz dveh svetov
Seat leon 1,8 TSI style
![Najboljše iz dveh svetov](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-large/667x400/middlexcenter/100/464077118.jpg)
Njihov dan se zaključi ob desetih zvečer, ko ugasnejo luči, in začne ob petih zjutraj, ko se na zahodu Evrope odpravljajo spat. In dva tako različna svetova se združujeta v znamki Seat. Aktualni leon je star že pol desetletja. Vendar ker Španci znajo kovati železo dokler je vroče, še ne govorijo glasno o nasledniku. Niti ni potrebe po tem, ker je leon kljub svojim letom še vedno svež in atraktiven. Pred kratkim je bil deležen rahlih kozmetičnih popravkov, ki jih ne boste opazili, če jih ne boste iskali. Klinasta oblika ter nizka in dolga karoserija nakazujeta na to, da bi leon lahko bil športen avtomobil. A kljub temu je lahko povsem običajen družinski avtomobil s petimi vrati (ja, kljuke zadnjih bočnih vrat so povsem pri skrajnem delu vrat – pri C-stebričku). Ker je vse pri leonu podrejeno lepoti, o veliko prostora ne moremo govoriti. Prtljažnik je s 340 litri sicer zadovoljivo velik, vendar ga do še večje uporabnosti omejuje visok nakladalni rob. Tudi na zadnjih sedežih je dovolj prostora le za dva odrasla ali tri otroke. Sedeža spredaj sta izdatno nastavljiva, športno utesnjena, prostora zmanjka le v predalu pred sovoznikom, ki pogoltne le zvezek velikosti A5. Ker je to edini zaprti predal spredaj, bodo vse vaše imetje, ki ga boste pustili v avtomobilu, videli mimoidoči. Odlagalnih površin za nevpadljive predmete je pa več kot dovolj. Pohvalimo tudi gumijasto oblogo, ki ščiti mobilnik ali kakšen drug vreden predmet pred poškodbo.
Če smo leonu, ki je na svet prišel v letu 2005, očitali pomanjkanje domišljije pri oblikovanju notranjosti, so to pri osveženem modelu uspeli popraviti. Čeprav je na sredinski konzoli še vedno veliko praznega in neizkoriščenega prostora, le-ta ne deluje pusto, temveč daje občutek, da so se tu oblikovalci bolj posvetili uporabnosti. In res. Vsa stikala so velika in pregledna, torej zlahka rokujemo z njimi tudi med vožnjo.
Bistvo tega leona je bencinski štirivaljnik, podprt s turbino. Po potentnosti se uvršča za cupro in FR in je najmočnejši 'civilni' leon. 118 kilovatov, ki jih 1,8-litrski agregat pridela s pomočjo turbine, na papirju ne izgleda veliko. 213 kilometrov na uro in 8 sekund od mirovanja do prve stotice zmore že marsikateri njegov rival. A bolj kot moč ta agregat navdušuje s prožnostjo in veseljem do vrtenja. Ker je največji navor na voljo kmalu od prostega teka dalje, je vožnja z omejitvijo v naseljih možna z vsako izmed šestih prestav za vožnjo naprej. S prvima dvema prestavama avtomobil že doseže trimestno hitrost v kilometrih na uro, naslednje štiri pa se bolj prekrivajo in je tako vsa moč zlahka izkoriščena. Agregat navdušuje tudi z mirnim tekom, v višjih vrtljajih pa zarenči kot se za njegovo ime spodobi. Ker za sto prevoženih kilometrov potrebuje le od 7 do 12, v povprečju pa 9 litrov, je konkreten tekmec bolj robatim in tudi dražjim dizelskim bratom.
V kombinaciji s športnim podvozjem je dobra alternativa kupcem, ki so pogledovali proti FRju ali cupri, vendar je od slednjih vsaj za sedem tisočakov ugodnejša. Zaradi veliko moči na sprednjih kolesih velikokrat posreduje protizdrsna elektronika, vendar je zaradi čvrstega vzmetenja leon zelo lepo vodljiv, zaradi 17-palčnih platišč pa ne pretirano trd. Dober volanski obroč izvrstno sede v roke, sedeža pa lepo objameta voznika in sopotnika. Sploh pa s ceno 23 tisočakov ni pretirano drag. Tudi če vzamemo v zakup količino dodatne opreme, ki jo skriva v sebi: prilagodljiva ksenonska žarometa, športno podvozje, prostoročno povezavo, USB-vtičnico za radio, tempomat, parkirna pomagala, potovalni računalnik, ESP, 6 zračnih vreč, deljeno samodejno klimatsko napravo in še kaj.
Po petih letih obstoja je aktualni leon še vedno dober nakup. Z atraktivnim izgledom in izvrstno tehniko pa bo ugajal tudi zahtevnejšim kupcem. Hladna Nemčija z roko v roki z vročo Španijo - emocije proti razumu. Koktejl je pripravljen. Na zdravje!
tehnični podatki | seat leon 1,8 TSI style |
vrsta motorja | turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 1798 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 118 (160) pri 5000 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 250 pri 1500-4200 |
menjalnik | ročni, šeststopenjski |
pogon | na sprednji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4325 x 1770 x 1460 |
medosna razdalja v mm | 2580 |
prtljažnik v litrih | 340 – 1165 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1320 (570) |
največja hitrost v km/h | 213 |
pospešek 0-100 km/h v s | 8,0 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 10,1/5,9/7,4 |
poraba na testu v l/100 km | 9,0 |
cena osnovnega vozila v EUR | 15.960 |
cena testnega vozila v EUR | 21.006 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 23.276 |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 |
08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/23360078409314156.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/25266248267143964.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/45503486599773168.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/57652728911489248.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/11863858997821808.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/58000140078365800.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/37341193063184616.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/14532345766201616.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/64311343710869552.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/68415086390450600.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/50697362748906016.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/36772069707512856.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/94538445957005024.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/13392323069274426.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/92412502877414224.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/88917939038947232.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/54668685607612136.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/61316186375916008.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/90133448923006656.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/35376809677109124.jpg)