Vas zanima vsaj peščica teh športnih dosežkov? Že leta 1895 so se udeležili prve dirke z modelom type 7. V šestdesetih letih prejšnjega stoletja so z modelom 404 nastopali na safariju v Afriki, že v devetdesetih dirkali v Le Mansu in pravzaprav že leta 1981 prav za športne namene osnovali oddelek Peugeot Sport. Leta 2009 so z modelom 908 HDi FAP zmagali v Le Mansu, Ari Vatanen je leta ’88 postavil najhitrejši čas na goro Pikes Peak in le nekaj let nazaj je ponoven rekord s Peugeotovim dirkalnikom postavil še Sebastien Loeb. Saj pravim, omenjam samo peščico.
Pa tudi serijski avtomobili te znamke so že od nekdaj lahko pošteno nabriti, samo spomnite se legendarnega 205 GTI, ali pa 405 T16 in ostalih. Prav slednji je dejansko duhovni predhodnik tokratnega stroja, najmočnejšega serijskega peugeota vseh časov. Takšnemu 508 pritiče oznaka PSE oziroma Peugeot Sport Engineered. Z bencinskim in elektromotorjema pa skupno ponudi kar 265 kilovatov moči, kar je 360 ’konjičkov’.
Za začetek je takšen 508 krasen za vse tiste, ki se težko odločate med številnimi opcijami in potem tuhtate ter kolebate v nedogled. Tukaj ne boste. Na voljo so tri različne barve zunanjosti: bela, siva in črna ter možnost izbire panoramske strehe. To je vse. Oziroma, za doplačilo 200 evrov vam bodo ponudili še močnejši polnilnik z močjo 7,4 kilovata, ki ga boste itak vzeli, zato tega niti ne štejem med opcije. Drugih stvari ne boste izbirali, so že vse izbrali za vas. Kaj boste dobili?
Za začetek oblikovno še bolj našpičen 508, ki ga boste navzven hitro prepoznali po številnih 'kriptonit' dodatkih, te je najbrž posodil Superman oziroma Lex Luthor, in po zelenih dodatkih, ki seveda nakazujejo na elektriko. Te dodatke boste našli tudi znotraj, sicer je pa notranjost praktično enaka ostalim različicam modela 508, če so najbolje založene z opremo. V tem primeru je serijsko na primer tudi ozvočenje Focal. Tudi 508 PSE na voljo kot limuzina ali karavan, če slučajno potrebujete nekaj hitrega za prevoz večjih predmetov. Kako hitrega?
Takšen 508 ima tri motorje: spredaj 1,6-litrskemu turbobencinarju s 147 kilovati moči (dvesto ’konji’) pomaga še elektromotor z 81 kilovati oziroma 110 ’konji’. Zadnjo os dodatno poganja še en elektromotor s 83 kilovati, skupna sistemska moč pa torej znaša 265 kW. Če vas ravno zanima … štirikolesni pogon je na voljo do hitrosti 190 km/h, pri večji namreč zadnji elektromotor ne pomaga več in do elektronsko omejenih 250 km/h vas bosta pognala le sprednja motorja. Bolj pomembno se mi zdi, da se takšen 508 PSE z mesta do stotice izstreli v 5,2 sekunde, za pospeševanje od 80-120 km/h pa potrebuje le 3 sekunde. Po kratki vožnji v Centru varne vožnje na Vranskem lahko povem, da se tudi 520 Nm navora konkretno čuti.
Baterija v ’podkožju’ ima 11,8 kvure, kar po WLTP zadostuje za 42 kilometrov, na čisto klasični vtičnici z močjo 1,8 kilovata pa jo boste polnili okoli sedem ur. Bistveno hitreje bo na hišni polnilnici, še posebej ob doplačilu za močnejši polnilnik v avtu, takrat po polna v dveh urah. Morda v treh, ker najbrž nimate močnejših varovalk od 25 A. Ob nakupu avtomobila vam polnilnico podarijo, obenem pa uredijo tudi mojstra za montažo, ki pa ni več brezplačna.
Jasno je, da je moči prilagojen praktično celoten avtomobil, ki je spredaj centimeter bližje tlom, ima kolute s premerom 380 milimetrov, ojačitveni palici spredaj in zadaj, 20-palčna platišča, širša koloteka in tudi drugače kalibriran krmilni sistem. Serijske gume so precej lepljive michelin pilot sport. Še preden je avto dejansko na voljo pri nas, je uvoznik z enim od kupcev že sklenil kupčijo, torej je en avto že prodan, za bodoče lastnike pa bo pomembno to, da vas bo limuzina stala 60.490 EUR, karavan pa 61.990 EUR.