Ima karakter
Opel astra GTC 1,6 turbo sport
Čeprav GTC pri Oplu nima dolge zgodovine (to je šele druga generacija astre, ki nosi to ime), kupejevska oblika pri astri in še prej pri kadettu obstaja že vrsto let. In tole je eden lepših primerkov z GTC spet 'polkupejevskih' oplov. Nemci odkrito priznavajo, da je pri novi astri GTC njen največji adut ravno izgled. Čeprav je preskok iz petvratne astre na trivratno manjši kot pri prvi generaciji, je ta veliko lepša in agresivnejša od predhodnice. Le poglejte si boke; kot bi jo ustvaril kakšen baročni kipar. Upam, da se zaradi nje ne bo ustvarilo reklo: vroč, kot hladni nemški avtomobili...
Precej so pri Oplu dali poudarka tudi vožnji in vodljivosti. Prva serija astre, ki je na trg zapeljala leta 1991, je v različici sport z 1,6-litrskim agregatom (tudi ta je 1,6 sport) po cesti tekla s 14-palčnimi platišči. Tole, kar vidite na slikah, je velikosti 20 palcev, a se cestne anomalije kljub temu ne prenašajo močno v kokpit, hkrati pa je astra GTC zelo lepo vodljiva in lepo čepi na cesti, a ob pretiravanju bo prej kot zadek kapitulacijo oznanil nos vozila. Opli dobro vodljivi, se sedaj vprašate? Če vam povem, da ima astra GTC sprednje vzmetenje z oznako HiPerStrut, vam to verjetno ne pomeni kaj dosti. Če dodam, da bo taistega imela tudi astra OPC, stvari dobijo pomen.
Če je na zunaj viden oblikovalski razkorak, bo voznik in njegov desni pajdaš deležen povsem istega tretmaja kot v petvratni astri. Že res, da je varnostni pas malenkost bolj nazaj in so vrata težka, dolga in na ozkih parkiriščih nerodna, so pa zato sedeži, stikala ter volan poznani. Tipk na sredinski konzoli je še vedno preveč, zaslonček med merilnikoma pa zna prikazovati le en podatek potovalnega računalnika, čeprav jih zna v astri ecoflex več.
V odsotnosti izvedenke OPC je ta astra trenutno najmočnejša, čeprav se pod njo vrti le 1,6-litrski bencinski agregat. S sapo turbinskega polnilnika skupaj napihata 132 kilovatov. Čeprav se vam bo porajal dvom o številčnosti konjenice, gre razlog iskati v menjalniku, ki je bolj naklonjen potovanjem brez trušča v kabini. Pri 130 km/h se motor suka z manj kot polovico razpoložljivih vrtljajev in zato zahteva najmanj 8,5 litra goriva, v povprečju pa slabih deset. In zopet v leto, ko se je osamosvojila Slovenija. Primerljiva astra je imela 1000 kg in 100 'konjičev'. Današnja jih ima 180, a se je tudi njena masa na račun povečane varnosti in velikosti povzpela čez poldrugo tono.
Če kupujete astro GTC, si obvezno kupite tako, ki ima takšne sedeže in takšne žaromete kot testna. Prvi bodo poskrbeli za udobje in dobro počutje, drugi za varnost, vse skupaj pa vas bo stalo 28 tisočakov. Ja, napredek se plača.
tehnični podatki | opel astra 1,6 turbo sport |
vrsta motorja | turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 1598 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 132 (180) pri 5500 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 230 pri 2200 |
menjalnik | ročni, šeststopenjski |
pogon | na sprednji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4466 x 1840 x 1482 |
medosna razdalja v mm | 2695 |
prtljažnik v litrih | 380 – 1165 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1550 (500) |
največja hitrost v km/h | 220 |
pospešek 0-100 km/h v s | 8,3 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 5,9/9,3/7,2 |
poraba na testu v l/100 km | 9,8 |
cena osnovnega vozila v EUR | 18.235 |
cena testnega vozila v EUR | 21.785 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 27.984 |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 01 | 02 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!