Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Po sledeh legend

Renault grand scenic TCE 130 dynamique

Avtor prispevka: Miha Dovč
Če obstajata avtomobilska Adam in Eva, so vsi avtomobili v sorodstvu, saj so se učili drug od drugega. Če vam je ljubša evolucijska teorija, kako je človek nastal iz opice, jo lahko hitro poistovetite z legendarnim hroščem in porschejem 911. Kako pa je v to zgodbo vpleten Renaultov grand scenic?
Po sledeh legend
Foto: Matej Mihinjač
27. 1. 2011 ob 20:09
Komentarjev: 0
video test renault grand scenic TCe 130 dynamique
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Pionir v segmentu enoprostorcev je lani obeležil že 25 let izdelovanja vozil, ki so predvsem namenjena družinam in premagovanju dolgih potovanj. Torej, Francozi z znamko Renault na čelu, vedo, kako se stvarem streže. Leta 1995 je na ceste pripeljal megane, vozilo golfovega razreda, ki je kaj hitro postalo množično tudi na domačih cestah (čeprav ga v domači, novomeški tovarni niso nikoli izdelovali). Leto kasneje je prišel megane scenic, vozilo podobnih proporcev kot njegov primat, s kančkom enoprostorske uporabnosti. Z naslednjo generacijo je odpadel 'dekliški priimek' megane in sedaj je tu že tretja generacija.

Renault scenic, ki z meganom že nekaj časa nima več veliko skupnega, je v tej zadnji generaciji zopet postal malo bolj limuzinski. Instrumenti okoli voznika so razporejeni kot v povsem običajnih osebnih vozilih, volan pa ni več položen kot pri tovornjakih. Ta utesnjenost osebnega avtomobila bo po godu vsem tistim, ki so se pri pokojnem morskem prašičku zakleli, da takšnega avtomobila ne bodo nikoli vozili, a jih je sila razmer (beri: lepša polovica) prisilila v to. Kot smo že iz prejšnje generacije navajeni, so prikazovalniki (ne merilniki!) nameščeni na sredino armaturne plošče. Od trenutnega razpoloženja in navdiha voznika je odvisno, ali bo imel scenic digitalni ali analogni merilnik hitrosti z ali brez prikazom motornih vrtljajev. Potrebno je le par pritiskov na gumb, nameščen v bližini omenjenega zaslona.

Novi grand scenic je konkretno zrasel od svojega predhodnika. Polovice prirastka je deležna medosna razdalja, polovica pa ga je šla v prostornino prtljažnika. Ta je ogromen. V vsakem primeru ga je najmanj 208 litrov, ob odstranitvi vseh petih sedežev zadaj pa se poveča skoraj desetkratno. Ta grand scenic je sicer namenjen sedmim potnikom, ampak je zadaj prostor le za manjše otroke, zato je bolje imeti petsedežno različico (650 evrov cenejša) in večji prtljažnik z ravnim dnom. Srednja vrsta se vzdolžno pomika za 17 centimetrov, v več kot 40 odlagalnih prostorih pa boste kdaj še kaj pozabili.

Takšen motor, kot je tukaj, je iste prostornine kot v večini cliov - 1,4 litra. Ampak je za več kot 4,5 metra dolžine in 1,5 tone mase dovolj zmogljiv, ker mu pomaga turbinski polnilnik. Če vas bo s svojimi zmogljivostmi pozitivno presenetil, vas bo razočaral s svojo žejo. V vsakem primeru bo nad devetimi litri, ampak si lahko omislite tudi varčnejše in seveda precej dražje turbodizle, če se veliko vozite. Je pa zanimivo, da ga ni več na uradnem ceniku, kar pomeni, da so kupci v vsakem primeru pripravljeni odšteti več za dizelske različice.

Renault je v svoji dolgi zgodovini izdelovanja enoprostorcev svojo tehniko izpilil do potankosti. S ceno dobrih 22 tisočakov kot so cenili tega, pa je ostal dostopen tudi širšim množicam. Le da znajo biti tudi slednje izbirčne in kljub novosti pod motornim pokrovom izbirajo po svojih prepričanjih. V tem primeru je morda res bolje tako.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki renault grand scenic TCE 130 dynamique
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1397
moč v kW (KM) pri vrt./min 96 (130) pri 5500
največji navor v Nm pri vrt./min 190 pr 2250
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4560 x 1845 x 1620
medosna razdalja v mm 2770
prtljažnik v litrih 208 - 2063
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1505 (582)
največja hitrost v km/h 195
pospešek 0-100 km/h v s 12,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,0/9,7/7,3
poraba na testu v l/100 km 9,4
cena osnovnega vozila v EUR 19.270
cena testnega vozila v EUR 20.120
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 22.040

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 7. 2024
Julij 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |