Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

BMW serija 1 in serija 3 touring

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
BMW nam to jesen predstavlja tri pomembne novosti. Če gremo po velikosti, so to povsem nova serija 1, ki je prvič na voljo s sprednjim pogonom, ponudbo bosta obogatili še serija 3 touring ter priključni hibrid 330e.
BMW serija 1 in serija 3 touring
Foto: Gašper Miš, BMW
28. 10. 2019 ob 22:55
Komentarjev: 1

Serija 1 je svojo pot začela pred natanko 15 leti, ko so Bavarci v kompaktni premijski razred pripeljali avtomobil z zadnjim pogonom. Druga generacija je leta 2011 s seboj pripeljala štirikolesni pogon xDrive, tudi tretja se bo v zgodovino zapisala kot nekaj posebnega. Ni samo nova podoba ta, ki jo prinaša; na račun prostornosti, zmanjševanja porabe goriva, emisij in še česa so se Nemci odločili za pogon na sprednji kolesi. To ni po godu vsem, ampak očitno so uspehi modelov, kot so mini countryman, clubman, BMW X1 in X2 ter 2 active tourer in 2 grand tourer (vsi si platformo delijo z novo serijo 1) dovoljšen razlog, da tej poti sledi tudi najmanjša enica.

Kar se oblike tiče, pravijo, da gre za evolucijo že znanega, čeprav je novosti precej. Za začetek je enka na voljo samo s petimi vrati, v dolžino pa meri 4,32 metra. To pomeni, da je od prejšnje 5 milimetrov krajša, je pa zato 34 širša ter 13 višja. Za 20 milimetrov krajše je tudi medosje, a lahko v notranjosti vseeno pričakujete več prostora. Če za trenutke ostanemo še pri zunanjosti, boste to prepoznali po velikih povezanih ledvičkah, novih sprednjih žarometih (ki serijsko svetita v halogenski tehniki, opcijsko pa sta na voljo tudi kot LED ali prilagodljiva LED), nove so še luči na zadku. Še najbolj podobne so takšnim, ki jih ima serija 3, sicer pa enko krasijo še lita platišča, velika od 16 do 19 palcev.


Po vzoru vseh novejših BMWjevih modelov so zasnovali tudi armaturno ploščo, kjer najdemo bodisi analogne ali pa digitalne merilnike, na sredini pa še 8,8- oziroma 10,25-palčni zaslon na dotik. Ne manjka niti velik projekcijski prikazovalnik s premerom 9,2 palca. V najmanjšem bavarskem modelu lahko multimedijo prvič upravljamo tudi preko kretenj, na poziv ’Hello, BMW!’ pa sliši še osebni pomočnik. Na voljo so številne kombinacije oblazinjenja ter M sport sedeži z integriranimi vzglavniki. Več je prostora za potnike (za kolena zadnjih ga je kar 33 milimetrov več, 19 več ga je nad njihovimi glavami, za lažje vstopanje in izstopanje pa so za kar 8 centimetrov podaljšali zadnja vrata). Za še boljši občutek bo skrbela še velika panoramska streha, tudi ta je na voljo prvič, prej pa je bilo v enki na voljo le majhno strešno okno. Večji je še prtljažni prostor, ki namesto 360 meri 380 litrov, kar je enako, kot ponuja odhajajoči volkswagen golf. Če vam še to ni dovolj, ga je moč povečati na okroglih 1.200 litrov, prtljažna vrata pa lahko odpira tudi elektrika.

Na voljo je pet motornih različic, in sicer dve bencinski ter tri dizelske. Vstopni bencinski in dizelski z oznakama 118i ter 116d sta trivaljni, s poldrugim litrom delovne prostornine pa razvijeta 103 (140 KM) oziroma 85 kilovatov moči (116 KM). Kupci lahko tu izbirate med šeststopenjskim ročnim oziroma osemstopenjskim samodejnim menjalnikom steptronic. Različice 118d, 120d ter M135i so štirivaljne, ob prostornini dveh litrov pa ponujajo od 110 (150 KM), 140 (190) do 225 kilovatov moči (306 KM). BMW 118d je podobno kot trivaljni različici na voljo z obema menjalnikoma, drugi dve pa sta povezani izključno z osemstopenjsko avtomatiko. Za piko na i sta ti opremljeni še s štirikolesnim pogonom xDrive. Vse ostale različice navor pošiljajo na sprednji kolesi, zato podobna zabava, kakršno smo si pred časom privoščili s prejšnjim M140i, odpade. Na srečo je avtomobil na račun sprednjega pogona vsaj lažji (v povprečju za dobrih 30 kilogramov), za tip vozila in pogon pa se vseeno odlično pelje. Sicer pa, tudi z miniji se da uživati, pa nimajo pogona na zadnji kolesi, ne?!


Za raznolikost skrbi še pet linij opreme, in sicer base, advantage, luxury, M sport ter M135i. Najbolj zahtevni se boste razveselili še dodatkov M performance, če teh ne boste izbrali, pa bo lahko najcenejša enka z bencinskim motorjem vaša za okroglih 28 tisočakov (118i, 6-st. roč.). Za dizelsko boste odšteli dodatnih sto evrov (116d, 6-st. roč.), vrh ponudbe pa s ceno 53.350 evrov predstavlja nabriti M135i. Seveda so to cene brez dodatne opreme, spisek le-te pa je lahko precej dolg.

Druga novost je BMW serija 3 touring. Gre za že šesto generacijo priljubljenega karavana, ki je do danes v 32 letih prepričal že več kot 1,7 milijona kupcev. Samo v prejšnji generaciji se je teh zvrstilo 500.000. Zakaj bi izbrali to in ne limuzine, ki smo jo imeli pred kratkim na testu? Glavni razlog je seveda velik prtljažnik, ki meri okroglih 500 litrov (5 več kot prej). S podiranjem klopi (ta je deljiva v razmerju 40:20:40) ga je moč povečati tudi na do 1.510 litrov. Odprtina prtljažnika je še 112 milimetrov širša ter 30 višja kot prej, to pa pomeni, da je natovarjanje velikih predmetov lažje. Prtljažna vrata so že serijsko elektronsko pomična, opcijsko je na voljo še ločeno odpiranje šipe.


Touring tudi dobro izgleda, mogoče mi je oblikovno celo bolj všeč kot limuzinska trojka. Vseeno bo tu prevladal razum, saj bo novinec predstavljal kar 40 odstotkov celotne BMWjeve prodaje flotnim kupcem. Ti bi po rednem ceniku zanj odšteli vsaj 43.300 evrov (320d touring, 6-st. roč.) kar je od 2.100 do 2.400 evrov več kot za podobno motorizirano limuzino. Če tudi touring ni za vas, pa BMW predstavlja še limuzinsko trojko z oznako 330e. Poznavalci seveda veste, da je to priključni hibrid, ki lahko po novem samo na elektriko prevozi do 60 kilometrov (prejšnji jih je le dobrih 20). 50.750 evrov stane, pri zastopniku znamke pa pravijo, da bo ta že v kratkem na voljo tudi v karavanski različici.

Informacije o novi seriji 1 lahko pridobite še v mednarodni premieri.

Cene:

BMW 118i, 6-st. roč. (103 kW) – 28.000 EUR
BMW 118i, 8-st. sam. (103 kW) – 30.033 EUR
BMW 116d, 6-st. roč. (85 kW) – 28.100 EUR
BMW 116d, 8-st. sam. (85 kW) – 30.133 EUR
BMW 118d, 6-st. roč. (110 kW) – 30.850 EUR
BMW 118d, 8-st. sam. (110 kW) – 32.990 EUR
BMW 120d xDrive, 8-st. sam. (140 kW) – 38.100 EUR
BMW M135i xDrive, 8-st. sam. (225 kW) – 53.350 EUR
BMW 320d touring, 6-st. roč. (140 kW) – 43.300 EUR
BMW 320d touring, 8-st. sam. (140 kW) – 45.601 EUR
BMW 320d xDrive touring, 8-st. sam. (140 kW) – 48.150 EUR
BMW 330d xDrive touring, 8-st. sam. (195 kW) – 57.200 EUR
BMW 330i touring, 8-st. sam. (190 kW) – 46.950 EUR
BMW 330i xDrive touring, 8-st. sam. (190 kW) – 49.600 EUR
BMW 330e, 8-st. sam. (215 kW) – 50.750 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
STROJ pravi:
Ni kej, so dobri avti, vendar se mi zdi, da pretiravajo s ceno
(pred 5 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 15. 1. 2025
Januar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |