Podobno kot pri EQC, ki smo ga v domači premieri spoznali spomladi, pred kratkim pa že zapeljali na test, tudi v primeru novega EQA govorimo o modernem križancu. Ker je manjši, ne temelji na modelu GLC, pač pa križancu GLA. Temu pritrjuje tudi podatek, da medosni razdalji obeh merita 2,73 metra, sam avtomobil pa v primeru EQA 4,46, oziroma pet centimetrov več, kot jih meter pokaže pri drugi generaciji modela GLA. Vse to le na račun nekoliko drugačnih odbijačev, ki očitno enako dobro režeta zrak, saj količnik zračnega upora v obeh primerih znaša 0,28, kar je za križanca dober rezultat. Novinec se lahko ob tem pohvali še z novo sprednjo masko in novimi svetili.
Ker gre za povsem električni model, govorimo o zaprti maski, ki je odeta v svetlečo črno barvo (in ima pri opremah edition 1 in AMG line po dve kromirani letvi), da se že na daleč ve, da gre za člana družine EQ. Kot vsi drugi ima tudi njen najmanjši član z led letvijo povezana sprednja žarometa. Ta že serijsko svetita v led tehniki, med drugim sama preklapljata med dolžino snopa, za nameček pa pripadnost družini poudarjata še z modrimi dodatki. Tudi zadnje luči so nove in med seboj povezane, kar pomeni, da so morali tako logotip podjetja kot prostor za registrsko tablico premakniti nižje. Nova sta še kromirana okrasna letev (v primeru nočnega paketa je črna) in difuzor (na voljo pri paketih edition 1 in AMG line), vse to pa novinca loči od bencinsko ali dizelsko gnanega brata. Z boka boste poznavalci vedeli, da gre za EQA (tam najdemo na novo oblikovana lita platišča, ki merijo od 18 do 20 palcev ter diskreten napis EQA), drugi pa boste tavali v temi.
V notranjosti je razlik še precej manj. V bistvu jih skoraj ni, vsaj ne na prvi pogled. Pravijo, da se hudič skriva v podrobnostih in v tem primeru to zagotovo drži. Novi EQA si lahko kupci omislite s štirimi paketi notranjosti, od tega odvisni pa bodo okrasni elementi in oblazinjenje. Osnovni paket temelji na liniji progressive modela GLA, potem pa so tu še linije electric line, edition 1 in AMG line. Pri prvi so reže za prezračevanje odete v barvo rosé gold, torej rožnato-zlato, v isti barvi (v kombinaciji sivega usnja) pa najdemo še sredinski del sedežev, katerih blago je izdelano iz recikliranih materialov. Kupci različice boste deležni še dveh pametnih ključev v različnih barvah (črno-srebrnega in črno-rožnato-zlatega), podobno bo tudi pri liniji editon 1. Tam govorimo o perforiranem belem usnju, skozi katerega se vidi modro blago, modri so tudi okrasni šivi. Pri AMG line prevladuje črna barva, za kontrastni pridih pa skrbijo šivi v rdeči barvi. Prav vse linije se lahko pohvalijo še z nekoliko prilagojeno grafiko digitalnih merilnikov (ti so v osnovi 7-, za doplačilo pa 10,25-palčni) in enako velikega osrednjega zaslona. Tu je še navigacijska naprava, ki predvidi polnilne postanke, mobilna aplikacija, ki med drugim omogoča gretje in hlajenje na daljavo, dodatna zvočna zatesnitev (napram modelu GLA), ambientalna osvetlitev v 64 barvah (prvič je osvetljeno tudi ozadje okrasnega elementa), med vrati pa še osvetljen napis EQA. Da gre za povsem električni model, ki si osnovo deli s klasičnim, nakazuje sredinski greben, ki jemlje prostor potnikom v drugi vrsti, ter prtljažnik, ki v primeru EQA meri 340 litrov oziroma 100 manj kot v običajnem GLA.
Platforma MF2 je tista, ki si jo deli z njim, na njej pa novinec gosti bodisi en ali pa dva elektromotorja. V primeru različice EQA 250, ki je vstopna, 140-kilovatni elektromotor (190 KM), ki razvije še 375 Nm navora, poganja sprednji kolesi, različici EQA 300 4MATIC in EQA 350 4MATIC pa, kot pove že samo ime, navor prenašata na vsa štiri. Ne gre za povsem klasičen štirikolesni pogon, kakršnega imajo na primer GLA ali pa večji GLB, GLC, GLE, GLS in G, pač pa takšen, kjer zadnji kolesi poganja dodaten elektromotor. Ta je nameščen zadaj, v kombinaciji s sprednjim pa razvije 165 (224 KM) oziroma 210 kilovatov sistemske moči (286 KM). Navora je v tem primeru za 390 oziroma 520 Nm. To pomeni, da lahko novi EQA s pomočjo enostopenjskega samodejnega menjalnika do sto kilometrov na uro pospeši v od 8,9 do 6,0 sekunde, medtem ko je končna hitrost vedno omejena na 160 kilometrov na uro. Najbrž bi šlo še bistveno hitreje, ampak bi bil doseg tisti, ki bi odnesel kratko. Ker je ne, po besedah zastopnika znamke ta znaša od 426 do 432 kilometrov (odvisno od izbrane različice). Pomaga, da se v dnu vozila nahaja velika litij-ionska baterija, ki tehta 480 kilogramov. Pet modulov po 200 celic sprejme 66,5 kWh neto oziroma 79,8 kWh bruto energije.
To boste lahko z močjo 2,3 kW v baterijo prenesli s pomočjo šuko vtičnice (ne priporočam, ker bo polnjenje trajalo več kot en dan), preko izmeničnega toka (DC) bo šlo z največ 11 kW, preko enosmernega (AC) pa z do 100 kW. Kupcem bo v prihodnje omogočen še dostop do storitev Mercedes me Charge, ki v 31 državah že pokriva več kot pol milijona polnilnih mest (od teh dobrih 200.000 na stari celini), predvsem pa uporabnikom omogoča integrirano plačevanje in enostaven mesečni obračun polnjenj. Na voljo je še paket Ionity, kjer boste novi EQA na superhitrih polnilnicah tega tipa polnili po znižani ceni 0,29 EUR/kW. Smiselno je omeniti, da je novinec že serijsko opremljen s toplotno črpalko (ki s presežkom toplote električnega sklopa ogreva potniško kabino), opcijsko pa tudi z električno pomično vlečno kljuko. To lahko obremenite z največ 80 kilogrami mase, prikolica pa lahko tehta do 750 (v primeru EQA 250 s sprednjim pogonom) oziroma kar 1.800 kilogramov (pri EQA 300 4MATIC in EQA 350 4MATIC s štirikolesnim), kar je za električna vozila prej izjema kot pravilo.
Podobno kot pri paketih notranjosti so tudi v primeru zunanjih na voljo trije (osnovni ter paketa electric line ter AMG line), prvo leto prodaje pa še prav posebna različica edition 1. Ta temelji na liniji AMG line z dodatki nočnega paketa, kar ji namesto kroma prinaša več svetleče črne plastike, predvsem pa bolj bogato serijsko opremo. Od te bo odvisna tudi kočna cena, ki se v primeru novega EQA začne pri 54.900 (EQA 250), brez dodatkov nadaljuje pri 59.900 (EQA 300 4MATIC) in povzpne do 62.900 evrov (EQA 350 4MATIC). Vse tri različice izpolnjujejo pogoj za pridobitev državne subvencije v višini 4.500 evrov, kar vse skupaj poceni za približno sedem do osem odstotkov, za nejeverne Tomaže pa je tu še 8-letna garancija na baterijski sklop (ali 160.000 prevoženih kilometrov). Dve vozili lahko medtem že zasledite na naših cestah (to na fotografijah in eno v rokah ponosnega kupca), še dobrih deset pa jih je že na poti, vendar je zaradi trenutnih razmer težko napovedati, kdaj bodo ti zares zapustili prodajne salone.
Cene:
mercedes-benz EQA 250, 1-st. sam. (140 kW) – 54.900 EUR
mercedes-benz EQA 300 4MATIC, 1-st. sam. (165 kW) – 59.900 EUR
mercedes-benz EQA 350 4MATIC, 1-st. sam. (210 kW) – 62.900 EUR