Mazda CX-5
Domača premiera
CX-5 je popolnoma nov model v Mazdini paleti, ki sicer ne zamenjuje večjega CX-7, vendar se bo slednji vseeno prenehal prodajati. Morda kdaj v prihodnosti predstavijo še kakšen večji model, trenutno pa je CX-5 tisto, kar evropski kupec zahteva in želi. Nove tehnologije so bistvo tega modela, imenujejo pa se skyactiv.
Naziv združuje sklop motor-menjalnik-podvozje-šasija, združen pa je z novim oblikovalskim jezikom kodo, kar pomeni duša gibanja. Oblika je sicer Mazdino prepoznavna, ampak z novimi oglatimi potezami, ki se odraža tudi na novi družinski maski, sicer pa so oblikovalci posnemali geparda, da bi vse skupaj delovalo dovolj dinamično. V razredu, ki se je v zadnjih šestih letih v Sloveniji kar podvojil (leto 2005 – 2423 vozil, leto 2011 – 5512 vozil), tudi oblika igra zelo pomembno vlogo. Medosna razdalja meri 2,7 metra, s čimer se uvršča med večje in posledično seveda ponuja tudi prostornost, ki je v vrhu razreda; tako kot same zunanje mere (4,55 metra dolžina, 1,84 m širina, 1,67 m višina). Od tal je CX-5 odmaknjen med 210 in 215 mm, odvisno od vrste pogona, prtljažnik pa meri bogato odmerjene 503 litre. Pohvalno je, da so se inženirji z vso vnemo posvetili masi vozila, s čimer so dosegli tako boljšo dinamiko vožnje kot tudi manjšo porabo (masa praznega vozila od 1345 do 1540 kg).
Največja novost so pri prvem izmed šeste generacije Mazdinih avtomobilov motorji. Ključ do uspeha so inženirji iskali v kompresiji. Pri bencinskih je ta rekordna med vsemi motorji na trgu in znaša kar 14:1. Za primerjavo, celo pri ferrariju 458 znaša kompresija 'le' 12,5:1. S tem so dosegli boljši izkoristek, večji navor in manjšo porabo, klenkanju pa so se izognili z izpušnim kolenom in vdolbinami na batih. Dvolitrski bencinski motor, ki bo ob začetku prodaje edini v ponudbi, bo ponujal moč od 118 do 121 kW (160 do 165 KM) pri 6.000 vrtljajih, prvi ob samodejnem in drugi ob ročnem menjalniku s šestimi stopnjami.
Dizelski modeli pripeljejo k nam čez mesec in pol, ti pa se lahko pohvalijo z najnižjo kompresijo na trgu, ki prav tako znaša 14:1, povprečje konkurence pa med 18 in 16,5:1. Spet so se soočili s kopico težav, ki so jih rešili predvsem z boljšim krmiljenjem začetka izgorevanja, za boljšo zmogljivost pri nizkih vrtljajih so dodali dve turbini (motor se zavrti do kar 5200 vrtljajev), posledično pa motor dosega norme EU6 brez aditivov. V tem primeru bosta na voljo dve različici: CD150 in CD175 s 110 ter 129 kilovati (150 ter 175 KM).
Izboljšave so nadalje doletele menjalnika; samodejnemu so dodali premostitveno sklopko za hitrejše in manj sunkovito prestavljanje ter boljšo odzivnost, porabo pa uspeli zmanjšati za 4 do 7 odstotkov. Pri ročnemu je bilo vodilo 'prestavljanje kot pri MX-5', zato so prestavni hodi skrajšani, ročica pa lažje zdrsne v višjo prestavo. Več dinamike v primerjavi s konkurenco naj bi čutili tudi na volanu, saj ima električno krmiljenje manjše razmerje, zadnjima obesama pa so dvignili kot vpetja.
Praktičnost bodo kupci občutili po zaslugi roloja, ki se zloži v dno prtljažnega prostora, ali sistemu zlaganja sedežev karakuri v razmerju 40:20:40, priključek USB bo na voljo pri vseh različicah, nov je večfunkcijski gumb med sedežema, tako kot pri CX-7 pa boste tudi tukaj lahko naročili ozvočenje Bose. Osnovna cena znaša 22.590 evrov, stopnje pa gredo potem naprej po 2.000 evrov za štirikolesni pogon ali dizelski motor, ki naj bi bil med kupci sicer bolj priljubljen (75 odstotkov).
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 01 |
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!