Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Mazda CX-5

Domača premiera

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Za Mazdo pomeni model CX-5 novo poglavje. Novosti je res veliko, najpomembnejše pa se tičejo pogonskih sklopov, za kar je bil že skrajni čas, če želijo konkurirati vse močnejšim evropskim znamkam. Tokrat jih na marsikaterem področju celo prehitevajo!
Mazda CX-5
Foto: Matej Mihinjač
2. 4. 2012 ob 19:25
Komentarjev: 0
video domača premiera - mazda CX-5
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

CX-5 je popolnoma nov model v Mazdini paleti, ki sicer ne zamenjuje večjega CX-7, vendar se bo slednji vseeno prenehal prodajati. Morda kdaj v prihodnosti predstavijo še kakšen večji model, trenutno pa je CX-5 tisto, kar evropski kupec zahteva in želi. Nove tehnologije so bistvo tega modela, imenujejo pa se skyactiv.

Naziv združuje sklop motor-menjalnik-podvozje-šasija, združen pa je z novim oblikovalskim jezikom kodo, kar pomeni duša gibanja. Oblika je sicer Mazdino prepoznavna, ampak z novimi oglatimi potezami, ki se odraža tudi na novi družinski maski, sicer pa so oblikovalci posnemali geparda, da bi vse skupaj delovalo dovolj dinamično. V razredu, ki se je v zadnjih šestih letih v Sloveniji kar podvojil (leto 2005 – 2423 vozil, leto 2011 – 5512 vozil), tudi oblika igra zelo pomembno vlogo. Medosna razdalja meri 2,7 metra, s čimer se uvršča med večje in posledično seveda ponuja tudi prostornost, ki je v vrhu razreda; tako kot same zunanje mere (4,55 metra dolžina, 1,84 m širina, 1,67 m višina). Od tal je CX-5 odmaknjen med 210 in 215 mm, odvisno od vrste pogona, prtljažnik pa meri bogato odmerjene 503 litre. Pohvalno je, da so se inženirji z vso vnemo posvetili masi vozila, s čimer so dosegli tako boljšo dinamiko vožnje kot tudi manjšo porabo (masa praznega vozila od 1345 do 1540 kg).

Največja novost so pri prvem izmed šeste generacije Mazdinih avtomobilov motorji. Ključ do uspeha so inženirji iskali v kompresiji. Pri bencinskih je ta rekordna med vsemi motorji na trgu in znaša kar 14:1. Za primerjavo, celo pri ferrariju 458 znaša kompresija 'le' 12,5:1. S tem so dosegli boljši izkoristek, večji navor in manjšo porabo, klenkanju pa so se izognili z izpušnim kolenom in vdolbinami na batih. Dvolitrski bencinski motor, ki bo ob začetku prodaje edini v ponudbi, bo ponujal moč od 118 do 121 kW (160 do 165 KM) pri 6.000 vrtljajih, prvi ob samodejnem in drugi ob ročnem menjalniku s šestimi stopnjami.

Dizelski modeli pripeljejo k nam čez mesec in pol, ti pa se lahko pohvalijo z najnižjo kompresijo na trgu, ki prav tako znaša 14:1, povprečje konkurence pa med 18 in 16,5:1. Spet so se soočili s kopico težav, ki so jih rešili predvsem z boljšim krmiljenjem začetka izgorevanja, za boljšo zmogljivost pri nizkih vrtljajih so dodali dve turbini (motor se zavrti do kar 5200 vrtljajev), posledično pa motor dosega norme EU6 brez aditivov. V tem primeru bosta na voljo dve različici: CD150 in CD175 s 110 ter 129 kilovati (150 ter 175 KM).

Izboljšave so nadalje doletele menjalnika; samodejnemu so dodali premostitveno sklopko za hitrejše in manj sunkovito prestavljanje ter boljšo odzivnost, porabo pa uspeli zmanjšati za 4 do 7 odstotkov. Pri ročnemu je bilo vodilo 'prestavljanje kot pri MX-5', zato so prestavni hodi skrajšani, ročica pa lažje zdrsne v višjo prestavo. Več dinamike v primerjavi s konkurenco naj bi čutili tudi na volanu, saj ima električno krmiljenje manjše razmerje, zadnjima obesama pa so dvignili kot vpetja.

Praktičnost bodo kupci občutili po zaslugi roloja, ki se zloži v dno prtljažnega prostora, ali sistemu zlaganja sedežev karakuri v razmerju 40:20:40, priključek USB bo na voljo pri vseh različicah, nov je večfunkcijski gumb med sedežema, tako kot pri CX-7 pa boste tudi tukaj lahko naročili ozvočenje Bose. Osnovna cena znaša 22.590 evrov, stopnje pa gredo potem naprej po 2.000 evrov za štirikolesni pogon ali dizelski motor, ki naj bi bil med kupci sicer bolj priljubljen (75 odstotkov).

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |