Že to, da sta se v zadnjih 22 letih zvrstili šele dve generaciji, tokratna pa je tretja, pove veliko. Berlingo je bil po svoje izumitelj segmenta tovrstnih enoprostornikov in leta 1996 na dokaj kompaktnih zunanjih merah kot prvi ponudil veliko notranjega prostora. Pred desetimi leti je druga generacija vse skupaj še nadgradila in ponudila več prostora ter nekaj domiselnih rešitev. A po vseh teh letih tudi pri njej ni šlo več brez zamer, ki jih tretja očitno odpravlja, vsaj na prvi pogled se zdi tako.
Torej, zakaj vam je berlingo všeč? Ker je praktičen in uporaben, ponuja veliko prostora, z drsnimi vrati še posebej nagovarja družine, številni predalčki, teh je po potniškem prostoru kar 28 s skupno prostornino 186 litrov, pa jasno nakazujejo, da se bodo stvari v njih izgubljale. Prostora je namreč veliko. Druga vrsta ima tri ločene sedeže, po novem pa je berlingo na voljo v dveh dolžinskih izvedenkah. Krajša z oznako M v dolžino meri 4,4 metra, XL pa je za 35 centimetrov daljši. V obeh primerih lahko izberete pet ali sedem sedežev.
Je pa krajši izvedenki namenjen še strešni odlagalni sistem, ki poteka po celotni dolžini vozila, pod stropom pa nad potniki ponudi 14 litrov prostornine in osvetljen osrednji del, zadaj pa še dodatnih 60 litrov. Poleg ogromnega prtljažnika s prostornino 775 litrov (še sto zraven, če boste izbrali stropni prtljažnik) oziroma 1.000 litrov pri XL, je tudi po kabini ogromno predalov, tisti pri vozniku pa so bistveno bolj uporabni kot pri prejšnji generaciji. Pred sovoznikom lahko celo izberete dodaten predal Top Box, kjer je potem varnostna blazina nameščena kar pod strop.
Novi berlingo ponuja 19 varnostnih sistemov, denimo AEB, lane assist, prepoznavo znakov, samodejno senčenje luči ...
Novi berlingo ponuja 19 varnostnih sistemov, denimo AEB, lane assist, prepoznavo znakov, samodejno senčenje luči, brezžično polnjenje, sistem za nadzor vlečenega vozila, hill assist, park assist, večina je serijskih vsaj pri določenem paketu opreme. Takoj je na voljo tudi različica XTR, ki izgleda še malce bolj robustno, sicer pa je že najbolj osnoven berlingo zunaj obdan s plastičnimi dodatki airbump.
Med dvema turbobencinskima motorjema s prostornino 1,2 litra boste lahko izbirali, prvi ponuja 110 in drugi 130 'konjičkov' (81 do 96 kW), 1,5-litrski BlueHDi pa je na voljo s 75, 100 in 130 konjskimi močmi (55 do 96 kW). Ponekod lahko izberete tudi samodejni 8-stopenjski menjalnik. Najosnovnejši berlingo z bencinskim motorjem in z upoštevanjem financiranja bo vaš za 14.900 EUR, najdražja različica pa skoraj deset tisočakov več. Računajo, da bo cena najpogosteje prodajane izvedenke okoli sedemnajst tisočakov.