Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Hyundai i30 N

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
O hyundaiju i30 N smo konec lanskega leta že pisali, te dni pa smo lahko v sklopu dogodka 'Dan varnostne tehnologije' sedli še za volan in iz prve roke preverili, kako se ta korejski 'hot-hatch' izkaže v praksi.
Hyundai i30 N
Foto: Gašper Miš
13. 5. 2018 ob 23:00
Komentarjev: 0

Če želite res kratek odgovor, potem bo beseda odlično kar na mestu, sicer pa vam lahko tokrat malce več povemo o tehniki, predvsem pa tem, kakšne občutke ponuja. Ampak pojdimo lepo po vrsti in za začetek poglejmo, kdo so njegovi najbližji tekmeci. Ker so Korejci za osnovo vzeli kar petvratni kombilimuzinski i30, lahko rečemo, da mednje sodijo ford focus ST, peugeot 308 GTi, seat leon cupra in volkswagen golf GTI. Medtem ko se lahko slednja pohvalita z zavidljivim časom, doseženim na slovitem nemškem Nürburgringu, pri Hyundaiju pravijo, da se zanj ne zmenijo, pa čeprav črka N v imenu med drugimi ponazarja prav to. Še več, Albert Biermann, nekdaj prvi mož BMW-jevega športnega oddelka M, ki danes bdi nad hitrimi hyundaiji in kiami, pravi, da je novinec narejen predvsem za užitek in da zmogljivost merijo v hitrosti srčnega utripa in ne le vrtljajih na minuto.


Srce nabrite različice i30 N predstavlja 2,0-litrski štirivaljni bencinski motor T-GDI, ki ob pomoči turbopolnilnika razvije 184 kilovatov moči (250 KM), ob funkciji overboost pa še 378 Nm navora. Na voljo je tudi močnejša različica i30 N performance, in prav to smo lahko preizkusili. Tudi tu moč dozira dvolitrski štirivaljnik, ki ob pomoči športnega izpuha že takoj ob pritisku tipke start/stop namigne, da imamo opravka z vse prej kot običajnim hyundaijem i30. 202 kilovata razvije (275 KM) in tudi ta je enako kot šibkejši povezan izključno s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Nekateri boste na tej točki le zmajali z glavo, pa vam lahko povem, da je menjalnik odličen. Hodi so precej kratki, pretikanje pa spremlja še prav fin mehanski zvok. Ne manjka niti funkcija 'rev-matching', ki nadomešča tehniko 'peta-prsti', najboljše pri tem pa je, da jo lahko tudi popolnoma izključite.

Res, da i30 N nase opozori že ob zagonu, lahko pa pokaže svoj prav krotek karakter, če boste ostali v izhodiščnem načinu 'normal' ali celo okolju prijaznem 'eco'. Sprehod po meniju sistema 'grin control', ki med drugimi omogoča tudi povsem prilagodljivo nastavitev voznega načina, seveda ponuja še športni program 'sport', i30 N pa bo zares zaživel šele takrat, ko boste na volanu pritisnili tipko N. Motor postane noro odziven, vključi se funkcija 'rev-matching', elektronsko nadzorovana delna zapora diferenciala začne delovati s polno močjo, v izpuhu pa se odpre loputa, ki poskrbi za prav pobalinsko pokanje. Pri dirkalnem hyundaiju i30, ki tekmuje v prvenstvu WRC, bi v tem primeru šlo za izgorevanje prekomerne količine goriva, tu pa govorimo le o zamiku vžiga in posledično zvoku, kakršnega ponuja le redkokateri tekmec. Še posebej ne eden tistih, zgoraj naštetih …

Nabriti i30 N napram njim ponuja bistveno več drame, posledično pa še bolj surovo vozniško izkušnjo. Podvozje je v najbolj športnem načinu N nastavljeno zelo čvrsto, zadek pa ob zaviranju hitro postane igriv. Izkušenih voznikov to ne bo motilo, jih bo pa to, da se sedi za odtenek previsoko. Sam bi si zaželel še malenkost več bočne in ledvene opore, je pa res, da se boste večino časa tako ali tako vozili umirjeno. Tudi to zna, ker je prava dvoživka. Na prvi pogled še ravno prav umirjen, obenem pa dovolj družinsko uporaben, da boste lahko v nakup prepričali ženo. Približno 30 Slovencem naj bi to uspelo še letos. Za razmeroma ugodnih 27.990 (i30 N 2.0 T-GDI, 6-st. roč.) oziroma 32.990 evrov (i30 N performance 2.0 T-GDI, 6-st. roč.) bodo dobili tisti pravi 'hot-hatch', ki jim ga bo zavidal marsikdo.

Informacije o hyundaiju i30 N lahko pridobite še v domači premieri.

Cenik:

hyundai i30 N 2.0 T-GDI, 6-st. roč. (184 kW) – 27.990 EUR
hyundai i30 N performance 2.0 T-GDI, 6-st. roč. (202 kW) – 32.990 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |