Če želite res kratek odgovor, potem bo beseda odlično kar na mestu, sicer pa vam lahko tokrat malce več povemo o tehniki, predvsem pa tem, kakšne občutke ponuja. Ampak pojdimo lepo po vrsti in za začetek poglejmo, kdo so njegovi najbližji tekmeci. Ker so Korejci za osnovo vzeli kar petvratni kombilimuzinski i30, lahko rečemo, da mednje sodijo ford focus ST, peugeot 308 GTi, seat leon cupra in volkswagen golf GTI. Medtem ko se lahko slednja pohvalita z zavidljivim časom, doseženim na slovitem nemškem Nürburgringu, pri Hyundaiju pravijo, da se zanj ne zmenijo, pa čeprav črka N v imenu med drugimi ponazarja prav to. Še več, Albert Biermann, nekdaj prvi mož BMW-jevega športnega oddelka M, ki danes bdi nad hitrimi hyundaiji in kiami, pravi, da je novinec narejen predvsem za užitek in da zmogljivost merijo v hitrosti srčnega utripa in ne le vrtljajih na minuto.
Srce nabrite različice i30 N predstavlja 2,0-litrski štirivaljni bencinski motor T-GDI, ki ob pomoči turbopolnilnika razvije 184 kilovatov moči (250 KM), ob funkciji overboost pa še 378 Nm navora. Na voljo je tudi močnejša različica i30 N performance, in prav to smo lahko preizkusili. Tudi tu moč dozira dvolitrski štirivaljnik, ki ob pomoči športnega izpuha že takoj ob pritisku tipke start/stop namigne, da imamo opravka z vse prej kot običajnim hyundaijem i30. 202 kilovata razvije (275 KM) in tudi ta je enako kot šibkejši povezan izključno s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Nekateri boste na tej točki le zmajali z glavo, pa vam lahko povem, da je menjalnik odličen. Hodi so precej kratki, pretikanje pa spremlja še prav fin mehanski zvok. Ne manjka niti funkcija 'rev-matching', ki nadomešča tehniko 'peta-prsti', najboljše pri tem pa je, da jo lahko tudi popolnoma izključite.
Res, da i30 N nase opozori že ob zagonu, lahko pa pokaže svoj prav krotek karakter, če boste ostali v izhodiščnem načinu 'normal' ali celo okolju prijaznem 'eco'. Sprehod po meniju sistema 'grin control', ki med drugimi omogoča tudi povsem prilagodljivo nastavitev voznega načina, seveda ponuja še športni program 'sport', i30 N pa bo zares zaživel šele takrat, ko boste na volanu pritisnili tipko N. Motor postane noro odziven, vključi se funkcija 'rev-matching', elektronsko nadzorovana delna zapora diferenciala začne delovati s polno močjo, v izpuhu pa se odpre loputa, ki poskrbi za prav pobalinsko pokanje. Pri dirkalnem hyundaiju i30, ki tekmuje v prvenstvu WRC, bi v tem primeru šlo za izgorevanje prekomerne količine goriva, tu pa govorimo le o zamiku vžiga in posledično zvoku, kakršnega ponuja le redkokateri tekmec. Še posebej ne eden tistih, zgoraj naštetih …
Nabriti i30 N napram njim ponuja bistveno več drame, posledično pa še bolj surovo vozniško izkušnjo. Podvozje je v najbolj športnem načinu N nastavljeno zelo čvrsto, zadek pa ob zaviranju hitro postane igriv. Izkušenih voznikov to ne bo motilo, jih bo pa to, da se sedi za odtenek previsoko. Sam bi si zaželel še malenkost več bočne in ledvene opore, je pa res, da se boste večino časa tako ali tako vozili umirjeno. Tudi to zna, ker je prava dvoživka. Na prvi pogled še ravno prav umirjen, obenem pa dovolj družinsko uporaben, da boste lahko v nakup prepričali ženo. Približno 30 Slovencem naj bi to uspelo še letos. Za razmeroma ugodnih 27.990 (i30 N 2.0 T-GDI, 6-st. roč.) oziroma 32.990 evrov (i30 N performance 2.0 T-GDI, 6-st. roč.) bodo dobili tisti pravi 'hot-hatch', ki jim ga bo zavidal marsikdo.
Informacije o hyundaiju i30 N lahko pridobite še v domači premieri.
Cenik:
hyundai i30 N 2.0 T-GDI, 6-st. roč. (184 kW) – 27.990 EUR
hyundai i30 N performance 2.0 T-GDI, 6-st. roč. (202 kW) – 32.990 EUR