Pravzaprav so trije posebneži. Ioniq je že sedaj na voljo kot povsem električno vozilo ali kot klasični hibrid, jeseni pa pričakujemo še priključni hibrid, flota torej pokriva precej širok krog potencialnih uporabnikov. Oblikovno se vse tri različice med seboj nekoliko razlikujejo, vseeno pa je enaka oblikovna osnova lansko leto prejela nagrado za najboljši oblikovalski dosežek v kategoriji vozil Red Dot Award. Precej domiselna oblika je tudi aerodinamična, saj količnik zračnega upora Cd znaša le 0,24, obenem pa so v skladu s filozofijo vozila uporabili tudi materiale, ki čim manj vplivajo na okolje. Denimo lesni in vulkanski prah, sladkorni trs in sojino olje, torej ekološke materiale, vse skupaj pa začinili še z bio-barvami.
O modelu ioniq je veliko napisal že Matej v tej mednarodni premieri, zato tokrat ponavljam le najpomembnejše. Večina kupcev se bo po vsej verjetnosti odločila za hibrid in v tem primeru dobila klasično Hyundaijevo masko na nosu vozila, za razsvetljevanje okolice pa v tem primeru skrbijo ksenonski žarometi. Tudi dve posebni barvi sta na voljo le za hibrid, obe različici modela ioniq pa v notranjosti ponujata 7-palčni zaslon, tudi varnostni mehanizmi so povsem enaki. Govorim o opozorilniku pred naletom, pred nenamerno menjavo voznega pasu in ostalim, vse je seveda stvar izbranega paketa opreme.
Hibrid ima pod pokrovom 1,6-litrski bencinski agregat, pri katerem poudarjajo, da je najbolj termalno učinkovit v razredu, ponuja pa 77 kW moči oziroma 105 'konjev' ter 147 Nm navora. Pomaga mu še elektromotor z močjo 32 kW in 170 Nm navora, pomembna pa je skupna sistemska moč, ki znaša dobre 103 kW in 265 Nm navora. Baterija je litij-ionski polimer kapacitete 1,56 kWh, v praksi pa to pomeni, da se zgolj na elektriko lahko peljete le nekaj kilometrov, ob primernih pogojih neslišno nekaj trenutkov lahko potujete celo s 120 kilometri na uro. Zanimivo se mi zdi, da je menjalnik v tem primeru dvosklopčni in ne brezstopenjski, kakršnega denimo uporablja toyota prius.
Električni ioniq boste prepoznali po zaprti sprednji maski in bolj futurističnem izgledu, za svetlobo pa v tem primeru skrbijo LED-luči. Baterija ima kapaciteto 28 kWh, ob deklarirani porabi 11,5 kWh to pomeni, da doseg znaša 280 kilometrov. V praksi bo manj, a najverjetneje vseeno blizu dvestotice. Skupne moči je 88 kW oziroma 120 'konjičkov', navora 295 Nm, največja hitrost pa tako znaša 165 km/h. Med vožnjo lahko izbirate med tremi programi načina delovanja sistema (sport, normal, eco), obenem pa tudi med štirimi stopnjami intenzivnosti delovanja regeneracije zavorne energije, kar se mi zdi veliko bolj pomembno in smiselno. Na 100-kilovatni vtičnici se bo baterija 80-odstotno napolnila v pičlih 23 minutah, doma, na klasični, pa bojda v devetih urah, čeprav najbrž vseeno ne tako hitro.
Pri cenah gre takole. Za električnega boste s strani države dobili polno subvencijo v višini 7.500 EUR, zato bosta spodaj napisani vrednosti postali bolj denarnici prijazni. Pri hibridu pa trenutno ponujajo 2.000 EUR popusta, ki ga spodnje cene že upoštevajo. Priključni hibrid bo, kot rečeno, na voljo jeseni, glede prodajnih številk pa so tokrat bolj zadržani, saj s tovrstnimi vozili še nimajo izkušenj.
Cene:
hyundai ioniq premium električni – 35.000 EUR
hyundai ioniq impression električni – 37.500 EUR
hyundai ioniq hibrid style – 22.990 EUR
hyundai ioniq hibrid premium – 25.490 EUR
hyundai ioniq hibrid impression – 28.490 EUR