RX se kot najuspešnejši model v zgodovini znamke z 2,2 milijona prodanih vozil po svetu, kar predstavlja približno 30 odstotkov celotne prodaje, pri nas predstavlja v novi, četrti reinkarnaciji. Na predstavitvi so izpostavili štiri ključne točke razvoja: drzen dizajn, razkošno notranjost, inteligentne inovacije in izboljšano vozno dinamiko. Pa preverimo …
S podatkom o drznem dizajnu se pogosto srečujemo na predstavitvah novih modelov in potem v samih prodajnih prospektih, ampak ti pogosto nimajo prave teže. No, tokrat je nekaj na tem. Novi RX, ki je v primerjavi s predhodnikom pridobil 120 milimetrov, 50 na račun medosne razdalje, in 10 milimetrov širine, na tem področju pričakovano posnema manjši NX. To mu prinaša ostre linije, izrazito masko v obliki trapezov, temu primerno oblikovane LED-meglenki in LED-žarometa s sekvenčnim prižiganjem smernikov, za nameček pa še črni C-stebriček, ki poustvari učinek lebdeče strehe.
Novinec v notranjosti ni samo prostorninsko razkošen, razvaja na vsakem koraku. Materiali so kakovostni, ergonomija stikal na armaturni plošči in sredinski konzoli odlična, mogoče nekoliko manj prepričljiva je samo grafična podoba podatkov, prikazanih na kar 12,3-palčnem sredinskem zaslonu. Ne moremo mimo ergonomsko oblikovanih sedežev, ozvočenja znamke Mark Lewinson, panoramskega strešnega okna, projekcijskega zaslona, kot sistemov Lexus Safety Sistem Plus, med katerimi so radarski tempomat, sistem prepoznave prometnih znakov, ohranjanja vozila na voznem pasu in opozarjanja na nevarnost naleta s samodejnim zaviranjem.
Novi RX lahko pri nas naročite s turbobencinsko različico 200t, kot tudi hibridno 450h. 2,0-litrski prisilno polnjeni štirivaljni motor, ki izkorišča prednosti atkinsonovega in ottovega cikla, so prvič predstavili prav v manjšem modelu NX, v povezavi s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom in pogonom na sprednji kolesi pa so motor, ki razvije 175 kilovatov (238 KM) in 350 Nm navora namenili še novincu. No, največ povpraševanja pričakujejo po hibridni različici 450h s 3,5-litrskim šestvaljnikom, elektromotorjema in 37 kilovatno nikelj-metal-hibridno baterijo. Močnejši in polarnim medvedom prijaznejši pogonski sklop, ki moč preko menjalnika e-CVT prenaša na štiri kolesa, po novem razvije 230 kilovatov moči (313 KM), 335 Nm navora in na prevoženi kilometer v zrak izpusti 120 gramov CO2, 25 manj. Z namenom izboljšanja vozne izkušnje so novincu, ki zrak reže s količnikom 0,33, za 30 odstotkov povečali karoserijsko togost, mu namenili še prilagodljivo AVS-vzmetenje in novo zvočno izolacijo.
S šestimi paketi opreme: finesse, business, executive, luxury, F sport in F sport premium, lahko novinca naročite po ceni od 59.200 (RX 200t finesse, 6-st. sam. menj.) do 80.200 evrov (RX 200t AWD F sport premium, 6-st. sam. menj.), oziroma 69.850 (RX 450h AWD finesse, e-CVT) do 91.200 evrov (RX 450h AWD F sport premium, e-CVT) v primeru hibridne različice. Model RX je v preteklosti pri nas že prepričal 111 kupcev, približno 40 novih pričakujejo na letni ravni. S tem so na pravi poti, po kateri želijo prodajne številke pri nas povzpeti na kvoto 120, na stari celini pa 100.000 vozil.
Cene:
lexus RX 200t finesse, 6-st. sam. (175 kW) – 59.200 EUR
lexus RX 200t business, , 6-st. sam. (175 kW) – 62.750 EUR
lexus RX 200t executive, 6-st. sam. (175 kW) – 65.550 EUR
lexus RX 200t luxury, 6-st. sam. (175 kW) – 79.250 EUR
lexus RX 200t AWD finesse, 6-st. sam. (175 kW) – 60.600 EUR
lexus RX 200t AWD business, , 6-st. sam. (175 kW) – 64.150 EUR
lexus RX 200t AWD executive, 6-st. sam. (175 kW) – 66.950 EUR
lexus RX 200t AWD luxury, 6-st. sam. (175 kW) – 80.650 EUR
lexus RX 200t AWD F sport, 6-st. sam. (175 kW) – 76.400 EUR
lexus RX 200t AWD F sport premium, 6-st. sam. (175 kW) – 80.200 EUR
lexus RX 450h AWD finesse, e-CVT (230 kW) – 69.850 EUR
lexus RX 450h AWD business, e-CVT (230 kW) – 73.400 EUR
lexus RX 450h AWD executive, e-CVT (230 kW) – 76.200 EUR
lexus RX 450h AWD luxury, e-CVT (230 kW) – 89.900 EUR
lexus RX 450h AWD F sport, e-CVT (230 kW) – 87.400 EUR
lexus RX 450h AWD F sport premium, e-CVT (230 kW) – 91.200 EUR