Amarok je v petih letih prejel več kot 40 naslovov in nagrad ter se prodal v 78 tisoč primerkih po vsem svetu. Trenutno je pri nas šele na 5. mestu po prodaji, kar se zna z novim modelom ob prihodu šibkejših različic spremeniti, gre pa za zelo specifično nišo, saj se v vsem letu pri nas proda le okoli 300 tovrstnih vozil. Ob začetku prodaje je amarok beležil med 50 in 60 prodanih vozil letno, novi model pa se po cenovni lestvici seli še malo višje, da bo bolje ugajal zahtevnim kupcem.
Oblika je skoraj nespremenjena, opazili boste le rahlo spremenjeno masko in odbijač ter bolj moderne luči, lastniki starih pa še večja platišča (v ponudbi celo 20-palčna) ter nove barve. V začetku prihodnjega leta bosta na voljo še posebni barvi: siva in modra mat. Sicer je že stari model deloval dovolj markantno, da drugih sprememb očitno ni potreboval. Zato pa jih je notranjost, ki je s prenovo pridobila največ. Tako oblikovno kot kvalitetno, saj so nekateri materiali boljši, predvsem pa so zdaj na voljo velik osrednji zaslon, moderni merilniki z več informacijami, boljši volanski obroč z gumbi in celo vrhunski sedež z ergonomskim certifikatom, ki ga bodo kljub konkretnemu doplačilu (3.174 EUR) veseli tisti, ki veliko sedijo na dolgih poteh.
Po novem je lahko že vstop v vozilo bolj markanten po zaslugi stranske stopnice z led-svetili, sicer pa se lahko amarok pohvali z boljšo zaščito podvozja in še 2 centimetra večjo oddaljenostjo od tal. ESP ima po novem dodano funkcijo večnaletnega zaviranja, spredaj in zadaj so nove kolutne zavore (prej zadaj bobnaste), nov hidravlični servoojačevalnik, imenovan servotronic, pa je zdaj serijski. Prav tako sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah ter nova ročni (z dvojnim masnim vztrajnikom) in samodejni menjalnik, kar je zaradi novega motorja seveda logično.
Odslej bo na voljo le 3,0-litrski turbodizelski šestvaljnik, ki ima svoje korenine pri Audiju, vendar je prirejen za potrebe delovnega in terenskega stroja, kot je amarok. Med drugim ima ločeno hlajenje glave in bloka motorja, kot med valji znaša 90 stopinj, tehta pa 194 kilogramov. Za boljše mazanje je dodana variabilna oljna črpalka, medtem ko je na novo razvit turbopolnilnik VTG vodno hlajen. Največja moč znaša 165 kW (224 KM), navor pa 550 Nm. Za kratek čas, 10 sekund, je na voljo še funkcija overboost, ki se aktivira ob vsaj 70 odstotkov pohojenem pedalu za plin in za kratek čas doda še 15 kW moči. Tale podatek bo najbolj presenetil: pospešek je enak, kot je bil nekoč pri golfu VR6 - 7,9 sekunde do 100 km/h! V 16. tednu prihodnjega leta pričakujemo še šibkejši motor s 150 kW (204 KM) in 500 Nm, še malo kasneje pa različico s 120 kW (163 KM) ter 450 Nm navora, pri čemer prostornina seveda ostaja ista. Največja prednost povečane prostornine je navor pri nižjih vrtljajih, obenem pa po novem lahko vleče priklopno vozilo s kar 3,5 tone mase. Motorji izpolnjujejo zahteve standardov Euro 6 s katalizatorjem SCR, kar pomeni dolivanje tekočine AdBlue na servisih.
Na voljo bodo kar trije pogoni, pri čemer bo amarok s pogonom na zadnji kolesi na voljo samo z najšibkejšim motorjem in ročnim menjalnikom s 6 prestavami. Začetna cena bo 32.911 EUR, s tem da v drugi polovici 2017 pripelje še cenejši s paketom opreme trendline za 30.900 EUR. Amarok s priklopljivim štirikolesnim pogonom ima tog prenos moči med obema premama in se ga vklopi z gumbom, v primeru ročnega menjalnika je na voljo še reduktor za počasno vožnjo po terenu, kjer lahko ob polni obremenitvi premaguje celo 100-odstotni naklon (45 stopinj). Tretja različica pogona je stalni štirikolesni z diferencialom torsen in možnostjo dodatne mehanske zapore zadnjega diferenciala. Menjalnik je v slednjem primeru lahko le 8-stopenjski samodejni.
Na motokros progi v Žireh so nam v praksi lepo pokazali, kaj vse zmore serijski pick-up, tudi ko je polno obtežen. V začetku je torej pri nas na voljo le model s stalnim štirikolesnim pogonom, kasneje pa pripelje še takšen s samo zadnjim oziroma priklopljivim, medtem ko v Evropi ne bo več enojne kabine. Prednost vozil pick-up je tudi ta, da jih lahko registrirate kot tovorna, zato so zanimiva za določen krog kupcev, amarok pa s svojo ponudbo, ki sili v razred SUV-vozil, na našem trgu nagovarja tiste bolj zahtevne voznike.