V času, ko se novi križanci pojavljajo hitreje kot gobe po dežju, je Citroën v razred velikih limuzin pripeljal novi C5 X. Ta bo kupce nagovarjal predvsem z udobjem, obenem pa gre za avtomobil, ki, podobno kot njegovi predhodniki, izstopa že zaradi svoje oblike. C5 X ni povsem klasična limuzina, za začetek ima pet vrat in ne štiri, potem ima streho, ki bolj kot na limuzinsko spominja na kombijevsko, za nameček pa še nekoliko večjo oddaljenost od tal in plastične obrobe okrog vozila, da izgleda že skoraj terensko. Oblikovni navdih črpa od koncepta CXperience in v dolžino meri 4805 milimetrov, kar pomeni, da je v primerjavi s predhodnikom zrasel za slabe tri centimetre, je pa z 2785 milimetri dolžine njegovo medosje točno tri centimetre krajše.
V notranjosti vseeno ponuja veliko prostora (tudi velik prtljažnik ima: v osnovi meri 545 litrov, pri priključnem hibridu pa 60 manj), ima prijetne materiale, dva velika zaslona (digitalni merilniki že v osnovi merijo sedem palcev, osrednji zaslon pa bodisi 10 ali 12 palcev), celo projekcijski prikazovalnik ima, pa prostor za brezžično polnjenje, obenem še precej drugih odlagališč in kar nekaj fizičnih stikal, na primer tista za prezračevanje. Meniji so prvič prevedeni v slovenščino, obenem pa je novinec še prvi predstavnik znamke, pri katerem sistema Android Auto in Apple CarPlay delujeta brezžično. Da gre za najnaprednejši citroën v ponudbi, pritrjuje podatek, da je lahko opremljen s kar 23 naprednimi varnostnimi sistemi, ki mu med drugim omogočajo drugo stopnjo avtonomne vožnje.
Na voljo so tri motorne različice, in sicer dve turbobencinski in ena priključnohibridna. Bolj priljubljeni bosta prvi, kjer sta na voljo tako 1,2-litrski trivaljni motor, ki razvije 96 kilovatov moči (131 KM) ter 230 Nm navora, kot močnejši 1,6-litrski štirivaljnik, ki sem ga preizkusil tokrat. Njegova največja moč znaša 133 kilovatov (181 KM), navora pa je okroglih 300 Nm. Bi rekel, da je to tista različica, ki vam jo priporočam, ker se mi zdi, da je 1,2-litrski trivaljnik vseeno prešibak in posledično ne sodi v takšen avtomobil, pri priključnem hibridu pa je cena tista, ki bo marsikoga odvrnila od nakupa. Okroglih 10 tisoč evrov dražja je od močnejše turbobencinske z oznako puretech 180, je pa res, da se bo približno petina kupcev na to požvižgala. V tem primeru bo deležna kombinacije 1,6-litrskega turbobencinskega štirivaljnika, elektromotorja na sprednji osi in neto 12,4 kWh litij-ionske baterije. Rezultat je C5 X hybrid 225, ki razvije 165 kilovatov sistemske moči (224 KM) in 360 Nm navora, samo s pomočjo elektrike pa lahko prevozi do 55 kilometrov.
Vsi so serijsko opremljeni z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom EAT8 (pri priključnem hibridu ta nosi oznako ë-EAT8) in navor vedno prenašajo na sprednji kolesi. Čeprav hidropnevmatskega vzmetenja, po katerem so bili znani njegovi predhodniki, nima, je novinec vseeno eden najbolj udobnih predstavnikov razreda. Tako vsaj pravijo pri Citroënu, je pa res, da vam to lahko potrdim tudi sam, pa čeprav je turbobencinska različica, ki sem jo preizkusil, na voljo le s sistemom Citroën Advance Comfort, (ta ima vzmetenje s progresivnimi hidravličnimi omejevalniki), ne pa tudi naprednim Citroën Advance Comfort Active, ki vse skupaj popelje še korak dlje. Ta je rezerviran za kupce priključnih hibridov.
Novi C5 X je kot zastavonoša znamke zdaj tudi uradno naprodaj, obenem pa je zanj stekla še oglaševalska akcija. Prva vozila so že prispela k trgovcem po državi, še več pa jih pričakujejo konec letošnjega in v začetku prihodnjega leta. Do tokrat želi zastopnik znamke dobaviti 60 vozil, 52 prodajnih pogodb pa so trgovci sklenili že v času predprodaje. Med njimi je bilo 10 priključnih hibridov, sicer pa so prevladovala bogato opremljena vozila, opremljena s paketoma shine ali shine pack. Na voljo je tudi cenejši feel pack, ki v kombinaciji z 1,2-litrskim turbomotorjem stane najmanj 32.650 evrov. Ostale cene so navedene spodaj, kjer velja omeniti, da so v primerjavi s tistimi, ki smo jih navedli meseca februarja, 1.600 evrov dražje, obenem pa tudi, da nakup preko Citroën financiranja ceno zniža za 250 evrov. Ne glede na način plačila pričakujte tri odstotke rednega popusta.
Dodatne informacije o novem citroënu C5 X lahko pridobite v domači predpremieri.
Cene (na katere lahko pričakujete tri odstotke rednega popusta):
citroën C5 X puretech 130 EAT8 feel pack, 8-st. sam. (96 kW) – 32.650 EUR
citroën C5 X puretech 130 EAT8 shine, 8-st. sam. (96 kW) – 35.050 EUR
citroën C5 X puretech 180 EAT8 shine, 8-st. sam. (133 kW) – 36.800 EUR
citroën C5 X puretech 180 EAT8 shine pack, 8-st. sam. (133 kW) – 38.700 EUR
citroën C5 X hybrid 225 ë-EAT8 feel pack, 8-st. sam. (165 kW) – 44.400 EUR
citroën C5 X hybrid 225 ë-EAT8 shine, 8-st. sam. (165 kW) – 46.800 EUR
citroën C5 X hybrid 225 ë-EAT8 shine pack, 8-st. sam. (165 kW) – 48.700 EUR