Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Citroën C5 X

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Naslednik legendarnih Citroënovih modelov traction avant, DS, CX, XM, C6 in C5 je novi C5 X. Spoznali smo ga že v začetku leta, tokrat pa sedli za volan in veliko limuzino preizkusili še v praksi.
Citroën C5 X
Foto: Gašper Miš
5. 9. 2022 ob 22:00
Komentarjev: 0

V času, ko se novi križanci pojavljajo hitreje kot gobe po dežju, je Citroën v razred velikih limuzin pripeljal novi C5 X. Ta bo kupce nagovarjal predvsem z udobjem, obenem pa gre za avtomobil, ki, podobno kot njegovi predhodniki, izstopa že zaradi svoje oblike. C5 X ni povsem klasična limuzina, za začetek ima pet vrat in ne štiri, potem ima streho, ki bolj kot na limuzinsko spominja na kombijevsko, za nameček pa še nekoliko večjo oddaljenost od tal in plastične obrobe okrog vozila, da izgleda že skoraj terensko. Oblikovni navdih črpa od koncepta CXperience in v dolžino meri 4805 milimetrov, kar pomeni, da je v primerjavi s predhodnikom zrasel za slabe tri centimetre, je pa z 2785 milimetri dolžine njegovo medosje točno tri centimetre krajše.

V notranjosti vseeno ponuja veliko prostora (tudi velik prtljažnik ima: v osnovi meri 545 litrov, pri priključnem hibridu pa 60 manj), ima prijetne materiale, dva velika zaslona (digitalni merilniki že v osnovi merijo sedem palcev, osrednji zaslon pa bodisi 10 ali 12 palcev), celo projekcijski prikazovalnik ima, pa prostor za brezžično polnjenje, obenem še precej drugih odlagališč in kar nekaj fizičnih stikal, na primer tista za prezračevanje. Meniji so prvič prevedeni v slovenščino, obenem pa je novinec še prvi predstavnik znamke, pri katerem sistema Android Auto in Apple CarPlay delujeta brezžično. Da gre za najnaprednejši citroën v ponudbi, pritrjuje podatek, da je lahko opremljen s kar 23 naprednimi varnostnimi sistemi, ki mu med drugim omogočajo drugo stopnjo avtonomne vožnje.

Na voljo so tri motorne različice, in sicer dve turbobencinski in ena priključnohibridna. Bolj priljubljeni bosta prvi, kjer sta na voljo tako 1,2-litrski trivaljni motor, ki razvije 96 kilovatov moči (131 KM) ter 230 Nm navora, kot močnejši 1,6-litrski štirivaljnik, ki sem ga preizkusil tokrat. Njegova največja moč znaša 133 kilovatov (181 KM), navora pa je okroglih 300 Nm. Bi rekel, da je to tista različica, ki vam jo priporočam, ker se mi zdi, da je 1,2-litrski trivaljnik vseeno prešibak in posledično ne sodi v takšen avtomobil, pri priključnem hibridu pa je cena tista, ki bo marsikoga odvrnila od nakupa. Okroglih 10 tisoč evrov dražja je od močnejše turbobencinske z oznako puretech 180, je pa res, da se bo približno petina kupcev na to požvižgala. V tem primeru bo deležna kombinacije 1,6-litrskega turbobencinskega štirivaljnika, elektromotorja na sprednji osi in neto 12,4 kWh litij-ionske baterije. Rezultat je C5 X hybrid 225, ki razvije 165 kilovatov sistemske moči (224 KM) in 360 Nm navora, samo s pomočjo elektrike pa lahko prevozi do 55 kilometrov.

Vsi so serijsko opremljeni z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom EAT8 (pri priključnem hibridu ta nosi oznako ë-EAT8) in navor vedno prenašajo na sprednji kolesi. Čeprav hidropnevmatskega vzmetenja, po katerem so bili znani njegovi predhodniki, nima, je novinec vseeno eden najbolj udobnih predstavnikov razreda. Tako vsaj pravijo pri Citroënu, je pa res, da vam to lahko potrdim tudi sam, pa čeprav je turbobencinska različica, ki sem jo preizkusil, na voljo le s sistemom Citroën Advance Comfort, (ta ima vzmetenje s progresivnimi hidravličnimi omejevalniki), ne pa tudi naprednim Citroën Advance Comfort Active, ki vse skupaj popelje še korak dlje. Ta je rezerviran za kupce priključnih hibridov.

Novi C5 X je kot zastavonoša znamke zdaj tudi uradno naprodaj, obenem pa je zanj stekla še oglaševalska akcija. Prva vozila so že prispela k trgovcem po državi, še več pa jih pričakujejo konec letošnjega in v začetku prihodnjega leta. Do tokrat želi zastopnik znamke dobaviti 60 vozil, 52 prodajnih pogodb pa so trgovci sklenili že v času predprodaje. Med njimi je bilo 10 priključnih hibridov, sicer pa so prevladovala bogato opremljena vozila, opremljena s paketoma shine ali shine pack. Na voljo je tudi cenejši feel pack, ki v kombinaciji z 1,2-litrskim turbomotorjem stane najmanj 32.650 evrov. Ostale cene so navedene spodaj, kjer velja omeniti, da so v primerjavi s tistimi, ki smo jih navedli meseca februarja, 1.600 evrov dražje, obenem pa tudi, da nakup preko Citroën financiranja ceno zniža za 250 evrov. Ne glede na način plačila pričakujte tri odstotke rednega popusta.

Dodatne informacije o novem citroënu C5 X lahko pridobite v domači predpremieri.

Cene (na katere lahko pričakujete tri odstotke rednega popusta):

citroën C5 X puretech 130 EAT8 feel pack, 8-st. sam. (96 kW) – 32.650 EUR
citroën C5 X puretech 130 EAT8 shine, 8-st. sam. (96 kW) – 35.050 EUR
citroën C5 X puretech 180 EAT8 shine, 8-st. sam. (133 kW) – 36.800 EUR
citroën C5 X puretech 180 EAT8 shine pack, 8-st. sam. (133 kW) – 38.700 EUR
citroën C5 X hybrid 225 ë-EAT8 feel pack, 8-st. sam. (165 kW) – 44.400 EUR
citroën C5 X hybrid 225 ë-EAT8 shine, 8-st. sam. (165 kW) – 46.800 EUR
citroën C5 X hybrid 225 ë-EAT8 shine pack, 8-st. sam. (165 kW) – 48.700 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 8. 9. 2024
September 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |