Mitsubishi i-MiEV
Domača premiera
Izdelek je impresiven zaradi veliko stvari, najbolj pa je seveda pomembno, da gre za prvi velikoserijski električni avtomobil nasploh. Zaradi naprednosti in večstranskih koristi sta ga posvojila tudi Peugeot in Citroën (iOn in C-zero), sestavlja pa jih Mitsubishi na Japonskem.
MiEV so uspešno prevedli tudi v slovenščino in pomeni Mitsubishijevo inovativno Električno Vozilo, temelji pa na več kot 40 letih izkušenj. Res, pri tej japonski znamki se je vse skupaj začelo že leta 1966, v prihodnosti, natančneje leta 2020 pa naj bi električna in plug-in hibridna vozila pri njih predstavljala že 20 odstotkov proizvodnje. Marsikdo bo žalosten zaradi dejstva, da se ta nekoč poudarjeno športna znamka seli med okoljsko zelo ozaveščene, zato bo v prihodnje največji poudarek na čistih, okolju čimbolj sprejemljivih vozilih. Že prihodnje leto tako pripelje še en globalen električni malček, leto kasneje pa tudi plug-in hibrid.
Jasno je, da prva in zelo napredna vozila nikoli niso in ne bodo poceni. Tako je tudi z i-MiEV, ki stane 34.990 evrov. Prvega kupca, Elektro Maribor, so pridobili že lani, letos pa naj bi jih našli do 10. Vendar naj bi po napovedih leta 2030 baterije postale 7-krat bolj zmogljive kot danes, cena pa naj bi predstavljala le še 1/40 tiste izpred petih let, s čimer bodo tovrstna vozila verjetno postala množična. Hkrati velja omeniti še eno zavezo Mitsubishija, ki pravi, da bodo njihova vozila do leta 2020 izpustila polovico manj CO2 kot leta 2005, tovarne pa v istem obdobju 20 odstotkov manj tega medijsko napihnjenega toplogrednega plina. Bistvena prednost električnih vozil je zmanjšanje ostalih škodljivih emisij, ki nastajajo pri ustvarjanju električne energije, medtem ko sama vozila nimajo nobenih izpustov.
Pri i-MiEV-u so izračunali, da s svojim dosegom, ki po normah NEDC znaša 150 kilometrov, izpusti 63 g CO2/km glede na način pridelave elektrike v Sloveniji in da znaša strošek vožnje 0,96 evra na 100 km po cenah elektrike leta 2009. Tudi dve leti kasneje je vožnja na elektriko neprimerljivo cenejša od stroškov, ki jih prinesejo vozila na fosilna goriva, hkrati pa je precej manjši tudi strošek vzdrževanja, ki ga praktično ni. Vsake toliko časa je potrebno bolj ali manj le vizualno preveriti, če vse deluje kot mora, menjalnik oziroma pretvornik moči z eno prestavo pa zahteva menjavo olja šele po 120 tisoč kilometrih. Za razliko od peugeota iOn, ki smo ga že preizkusili, ima i-MiEV še dva programa, ki ju izberete s prestavno ročico: B in C; prvi poveča regeneracijo energije med spuščanjem po klancu, drugi pa jo zmanjša in je primeren za vožnjo po odprtih cestah.
Motor ima 49 kW in še bolj navdušujoč navor; 180 Nm, ki je na voljo že od 0 vrtljajev, kar pomeni, da se zelo konkretno premakne z mesta. Doseže 130 km/h, kar bo vsekakor dovolj za dnevne vožnje v mesto in nazaj, na običajni domači vtičnici pa se popolnoma prazne baterije napolnijo v šestih urah. Kmalu bo Elektro Maribor v štajerski prestolnici zgradil še čisto novo polnilnico, kjer bo na voljo tudi hitra polnilnica, ta pa bo prazne baterije v i-MiEV-u napolnila do 80 odstotkov v le pol ure. Edina omejitev takšnih vozil so v bistvu le baterije, ki bodo po nekaj letih neuporabne in jih bo potrebno reciklirati. Mitsubishi vsaj do takrat ponuja 5 let garancije na pogonski sklop skupaj z baterijami. In kot obljubljajo, ravno ta komponenta električnih vozil naj bi se v prihodnosti bistveno pocenila.
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 01 |
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!