Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Mitsubishi i-MiEV

Domača premiera

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Pri tem avtomobilu že ime pove, da je nekaj posebnega, sodobnega. In še velikokrat ga boste videli in slišali, pravijo pri Mitsubishiju, saj bo v prihodnosti MiEV označeval čisto vsa električna vozila te japonske znamke. Prvi pa je i-MiEV, majhen avtomobil, ki ga je Mitsubishi dolgo razvijal skupaj s številnimi podjetji in podporo tamkajšnje vlade.
Mitsubishi i-MiEV
Foto: Matej Mihinjač
17. 4. 2011 ob 17:30
Komentarjev: 0
Mitsubishi i-MiEV
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Izdelek je impresiven zaradi veliko stvari, najbolj pa je seveda pomembno, da gre za prvi velikoserijski električni avtomobil nasploh. Zaradi naprednosti in večstranskih koristi sta ga posvojila tudi Peugeot in Citroën (iOn in C-zero), sestavlja pa jih Mitsubishi na Japonskem.

MiEV so uspešno prevedli tudi v slovenščino in pomeni Mitsubishijevo inovativno Električno Vozilo, temelji pa na več kot 40 letih izkušenj. Res, pri tej japonski znamki se je vse skupaj začelo že leta 1966, v prihodnosti, natančneje leta 2020 pa naj bi električna in plug-in hibridna vozila pri njih predstavljala že 20 odstotkov proizvodnje. Marsikdo bo žalosten zaradi dejstva, da se ta nekoč poudarjeno športna znamka seli med okoljsko zelo ozaveščene, zato bo v prihodnje največji poudarek na čistih, okolju čimbolj sprejemljivih vozilih. Že prihodnje leto tako pripelje še en globalen električni malček, leto kasneje pa tudi plug-in hibrid.

Jasno je, da prva in zelo napredna vozila nikoli niso in ne bodo poceni. Tako je tudi z i-MiEV, ki stane 34.990 evrov. Prvega kupca, Elektro Maribor, so pridobili že lani, letos pa naj bi jih našli do 10. Vendar naj bi po napovedih leta 2030 baterije postale 7-krat bolj zmogljive kot danes, cena pa naj bi predstavljala le še 1/40 tiste izpred petih let, s čimer bodo tovrstna vozila verjetno postala množična. Hkrati velja omeniti še eno zavezo Mitsubishija, ki pravi, da bodo njihova vozila do leta 2020 izpustila polovico manj CO2 kot leta 2005, tovarne pa v istem obdobju 20 odstotkov manj tega medijsko napihnjenega toplogrednega plina. Bistvena prednost električnih vozil je zmanjšanje ostalih škodljivih emisij, ki nastajajo pri ustvarjanju električne energije, medtem ko sama vozila nimajo nobenih izpustov.

Pri i-MiEV-u so izračunali, da s svojim dosegom, ki po normah NEDC znaša 150 kilometrov, izpusti 63 g CO2/km glede na način pridelave elektrike v Sloveniji in da znaša strošek vožnje 0,96 evra na 100 km po cenah elektrike leta 2009. Tudi dve leti kasneje je vožnja na elektriko neprimerljivo cenejša od stroškov, ki jih prinesejo vozila na fosilna goriva, hkrati pa je precej manjši tudi strošek vzdrževanja, ki ga praktično ni. Vsake toliko časa je potrebno bolj ali manj le vizualno preveriti, če vse deluje kot mora, menjalnik oziroma pretvornik moči z eno prestavo pa zahteva menjavo olja šele po 120 tisoč kilometrih. Za razliko od peugeota iOn, ki smo ga že preizkusili, ima i-MiEV še dva programa, ki ju izberete s prestavno ročico: B in C; prvi poveča regeneracijo energije med spuščanjem po klancu, drugi pa jo zmanjša in je primeren za vožnjo po odprtih cestah.

Motor ima 49 kW in še bolj navdušujoč navor; 180 Nm, ki je na voljo že od 0 vrtljajev, kar pomeni, da se zelo konkretno premakne z mesta. Doseže 130 km/h, kar bo vsekakor dovolj za dnevne vožnje v mesto in nazaj, na običajni domači vtičnici pa se popolnoma prazne baterije napolnijo v šestih urah. Kmalu bo Elektro Maribor v štajerski prestolnici zgradil še čisto novo polnilnico, kjer bo na voljo tudi hitra polnilnica, ta pa bo prazne baterije v i-MiEV-u napolnila do 80 odstotkov v le pol ure. Edina omejitev takšnih vozil so v bistvu le baterije, ki bodo po nekaj letih neuporabne in jih bo potrebno reciklirati. Mitsubishi vsaj do takrat ponuja 5 let garancije na pogonski sklop skupaj z baterijami. In kot obljubljajo, ravno ta komponenta električnih vozil naj bi se v prihodnosti bistveno pocenila.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |