Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Avtomobili, ki jih v živo še ne bomo videli

Avtosalon Ženeva 2020

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Ženevski avtomobilski salon bi moral odpreti vrata danes, 3. marca, vendar se imamo splošni paniki zaradi izbruha koronavirusa v Evropi zahvaliti, da lahko nove avtomobile občudujemo samo na posnetkih.
Avtomobili, ki jih v živo še ne bomo videli
Foto: Proizvajalci
3. 3. 2020 ob 18:00
Komentarjev: 0

Organizatorji so ga bili primorani odpovedati, saj je Zvezni svet za varnost Švice do 15. marca odpovedal vse dogodke, na katerih bi se lahko naenkrat zadrževalo več kot 1.000 ljudi, tako da si salona tokrat ne bo mogel ogledati nihče, razstavljavci pa morajo svoja razstavišča pospraviti najkasneje do 7. marca. Za ves vložen denar in trud se seveda lahko obrišejo pod nosom. Avtomobilski salon v Ženevi je najpomembnejši avtomobilski dogodek v letu, kjer proizvajalci vedno predstavijo nekaj pomembnih modelov, kot so to hoteli storiti Audi, Fiat, Honda, Porsche, SEAT, Toyota in Volkswagen, vendar jih bomo tokrat vsi sprva videli samo na spletu. Upamo tudi, da to ne pomeni dokončnega zatona klasičnih avtomobilskih salonov, kot smo jih bili vajeni doslej.

Aston Martin vantage roadster
 

Pri Aston Martinu bi v Ženevi predstavili svoj vantage zgoraj brez, ki nosi dodatno oznako roadster. Za boj proti porscheju 911 bo dobro pripravljen, vsaj z obliko so zadeli v terno, za pogon pa skrbi 4,0-litrski turbobencinski motor V8, ki poganja tudi kupejevsko različico, le da mora v tem primeru premikati 60 kilogramov težjo zverino, ki vseeno ponudi 375 kW (510 KM) moči in pospešek do 100 km/h v 3,8 sekunde.

Aston Martin DBX Q
 

Na salonu bi videli tudi model DBX Q, prestižni SUV s številnimi unikatnimi dodatki, ki so jih ustvarili pri oddelku za predelave Q. V primerjavi s klasičnimi primerki je malenkost temnejši, prikazuje pa možnosti, ki so dane kupcem, saj lahko svoj DBX vizualno posodobijo skoraj popolnoma tako, kot so si zamislili v sanjah.

Audi A3 sportback
 

V Ingolstadtu so se zelo pripravili na predstavitev 4. generacije modela A3, ki pa se je na koncu zgodila samo na spletu. Novinec, ki si drobovje deli z osmo generacijo volkswagna golf, je kozmetično spremenjen in premore ožje luči ter drugačno masko, na voljo pa bo samo kot petvratni model sportback. Notranjost je precej bolj moderna z velikima zaslonoma digitalnih merilnikov in multimedijskega sistema, so pa upravljanju prezračevanja še vedno namenili klasične gumbe.

Bentley mulliner bacalar
 

Tudi pri Bentleyju imajo hišnega predelovalca, ki se imenuje Mulliner in je zadolžen za uresničevanje želja petičnih kupcev. Slednje bi se najbolje pokazale na modelu bacalar, ki bo izdelan v omejenem številu in bo eden od zastavonoš znamke. Navdih za obliko so črpali pri lansko leto predstavljenem konceptu EXP 100 GT, za razliko od slednjega pa bo bacalar poganjal eden od redkih 12-valjnih motorjev, ki jih pri Bentleyju še gnezdijo v skladišču.

Bentley continental GT mulliner convertible
 

Očitno bo leto 2020 namenjeno personalizaciji, kar proizvajalci avtomobilov obešajo na veliki zvon. Pri Mullinerju bo tako mogoče po svojih željah predelati tudi continental GT convertible, ki vsaj v razstavni različici premore masko v obliki diamantnega vzorca, slednji pa se nadaljuje tudi na notranjih oblogah vrat, pokrovu strehe in na vseh štirih sedežih. Vsak diamantni vzorec premore 712 šivov, skupno pa jih je skoraj 400.000.

BMW concept i4
 

Pri BMWju so se končno odločili pokazati električno limuzino i4, sicer trenutno še v konceptni obliki, a že skoraj kot proizvodni model. Jasno je, da z i4 želijo konkurirati Teslinemu modelu 3, le da se bo bavarski proizvod lahko pohvalil z električnim dometom do 600 kilometrov po WLTP. Elektromotor v konceptu proizvede kar 390 kW (530 KM) moči, zato se lahko i4 do 100 km/h izstreli v štirih sekundah in z lahkoto preseže hitrost 200 km/h. Bavarci ob novincu dodajajo, da je bolj od moči in pospeškov pomembna tišina v notranjosti, kjer lahko občutiš nov občutek dinamičnosti. V prodajnih salonih bo že prihodnje leto.

Cupra formentor
 

Čeprav so Španci že lansko leto v Ženevi pokazali formentor v konceptni obliki, je avtomobil že takrat deloval precej pripravljen na proizvodnjo. Tokrat bi morali pokazati končni produkt, ki ne bo imel nekaterih ekstravagantnih dodatkov koncepta, se bo pa lahko pohvalil z LED-trakom na zadku, bronastimi dodatki zunaj in znotraj, kjer bosta dva velika zaslona za multimedijo in merilnike. Pogonski sklopi bodo enaki kot pri modelu cupra leon in bodo ponujali od 180 kW (245 KM) do 228 kW (310 KM) moči.

Cupra leon
 

Nabriti leon bo za marsikoga zanimiv tudi zato, ker bo lahko na voljo kot priključni hibrid z močjo 180 kW (245 KM), kjer bo za električni domet zadolžena litij-ionska baterija, ki lahko vase sprejme do 13 kWh elektrike, samo na slednjo pa bo mogoče prevoziti do 60 kilometrov. Seveda bo na voljo še klasičen 2,0-litrski prisilno polnjen bencinski štirivaljnik, ki bo proizvedel 180 kW (245 KM) ali 220 kW (300 KM) moči, v primeru karavana celo 228 kW (310 KM) moči.

DS 9
 

Največji prestižni citroën pa je po novem DS 9, ki navduši s čistimi linijami zunaj, diamantnim vzorcem v lučeh in s smerniki visoko na C-stebričku, s čimer se poklanja originalnemu modelu DS iz leta 1955. Limuzina v dolžino meri 4,93 metra in je zunaj polna dodatkov iz kroma, notranjost pa je lahko v več barvah in z različnimi prefinjenimi materiali.

DS aero sport lounge concept
 

Pri DSu so hoteli pokazati še novi koncept aero lounge, ki napoveduje obliko vseh prihodnjih električnih modelov, poleg tega pa se ponaša še z električnim dometom do 650 kilometrov.

Fiat 500e
 

Zaradi električnega fiata 500 pa se bodo tresla kolena hondi E in električnemu miniju. Tudi ta bi moral doživeti premiero v Ženevi, tako pa smo izvedeli, da je narejen na novi platformi in je 6 centimetrov širši ter daljši, v notranjosti pa ima končno bolj prefinjene materiale in 10,25-palčni zaslon. Oblika ostaja relativno nespremenjena, malo se poklanja izvirnemu modelu 500, s polno baterijo pa lahko prevozi do 320 kilometrov.

Honda civic type R
 

Japonci so svoj osveženi civic type R že pokazali v Tokiu, na cestah pri nas pa ga pričakujemo še pred poletjem. Spremembe zunaj so vsaj na prvo žogo blage, bo pa odslej na voljo nova modra barva in kupci bodo srečni še zaradi večje maske ter boljšega hlajenja motorja, alkantare na volanu in krajše prestavne ročice. Motor ostaja nespremenjen, so pa več pozornosti namenili podvozju, kjer so novi blažilniki, trše puše zadaj in novi zavorni diski z drugačnimi zavornimi čeljustmi, ki avtomobil predvsem hitreje ustavijo.

Hyundai i20
 

Ker so LED-trakovi popularni, so ga Južnokorejci namenili svojemu novemu malčku i20, ki ga ima na zadku. Zunanja oblika ostaja samosvoja ter tokrat precej ostra in čeprav je novinec od preteklega i20 daljši samo za 5 milimetrov, lahko prtljažnik pogoltne 25 litrov več tovora, skupno 351 litrov. Digitalizacija je pomembna, zato ima i20 zdaj lahko dva 10,25-palčna zaslona, enega za digitalne merilnike, drugega za multimedijo, poleg klasičnih motorjev pa že komaj čakamo na nabritega v različici N, ki bi lahko proizvedel 150 kW (204 KM) moči.

Hyundai i30
 

Manjši 7,0-palčni zaslon digitalnih merilnikov pa premore osveženi i30, ki bo odslej predvsem bolj učinkovit. Izgled so osvežili, takisto grafiko luči, sprednje pa premorejo dnevne LED-luči v obliki črke V. Med posodobljenimi varnostnimi sistemi so 4 novi, tako da bo lahko i30 zdaj samodejno speljeval in ustavljal tudi v prometni konici ter samodejno zavrl, če bo med vožnjo nazaj zaznal kakšno oviro. V celoti so prenovili motorje in 1,4-litrskemu povečali prostornino na 1,5 litra, blagohibridne različice pa bodo imele nov šeststopenjski ročni menjalnik, ki se lahko v primeru jadranja, torej ko voznik ne pritiska na stopalko za plin, odklopijo od motorja in posledično se malenkostno poveča prihranek pri gorivu.

Hyundai prophecy concept
 

Zadek Hyundaijevega koncepta prophecy je vsaj na vohunskih fotografijah spominjal na starejše porscheje 911, v resnici pa gre za koncept električnega avtomobila, ki predstavlja namensko električno platformo in naslednjo stopnjo oblikovalskega jezika znamke. Ker gre za električni avtomobil, je notranjost prostorna in zračna, prav tako prophecy vozi sam, zato ni potrebe po volanskem obroču, sta pa za možnost upravljanja na voljo dve ročici, ena na vratih in druga na sredinski konzoli. Po videnem sodeč bodo prihodnji južnokorejski produkti zelo futuristični.

Kia sorento
 

Četrta generacija velikega križanca ima še vedno tradicionalen tigrov smrček na maski, ki jo lepo objemajo LED-luči. Malo spominja na večji model telluride, ki ga prodajajo v ZDA, je pa od preteklega modela daljši za 1 centimeter, zaradi 35 milimetrov daljšega medosja pa bo več prostora tudi v kabini. Tam bodo digitalni merilniki in 10,25-palčni zaslon multimedijskega sistema, tri vrste sedežev pa bodo ponujale prostor za 7 oseb, pri čemer bo imel vsak od zadnjih petih sidrišče isofix. Prostora bo veliko, na voljo bo tudi priključnohibridni pogonski sklop, vendar še ne ob splovitvi, ki je napovedana za pozno poletje.

Mercedes-benz GLA
 

Najmanjši v ponudbi križancev iz Stuttgarta je novi GLA, ki je v drugi generaciji bolj podoben terensko sposobnemu stroju. Višji je za 10 centimetrov in čeprav je malenkost krajši kot poprej, je v notranjosti več prostora. Veliko oblikovnih elementov spominja na še manjši razred A, s katerim si deli platformo, zato je jasno podobna tudi notranjost, prtljažnik pa pogoltne kar 435 litrov.

Mercedes-AMG GLA 45
 

Pri brutalnem AMG GLA 45 bo za pogon skrbel 2,0-litrski turbobencinski stroj z močjo 285 kW (387 KM) in 480 Nm navora, oziroma 310 kW (421 KM) in 500 Nm navora v različici AMG GLA 45 S. Ta se bo do 100 km/h pognala v 4,3 sekunde in nehala pospeševati pri hitrosti 270 km/h, na žalost pa med programi vožnje ne bo načina za driftanje kot pri AMG A 45 S. Brutalni izgled je na voljo serijsko, veliko krilo zadaj pa bo na seznamu dodatne opreme.

Mercedes-Benz E
 

Nemci so se posvetili tudi svoji drugi največji limuzini razreda E in ji namenili nekaj kozmetičnih sprememb, manjše luči spredaj in večje na zadku, slednje spominjajo na tiste pri modelu CLA. V notranjosti je nekaj kozmetičnih popravkov in popolnoma nova volanska obroča (odvisno od opreme), ki imata veliko na dotik občutljivih površin. Na to se bomo torej morali navaditi, k sreči pa so star, na dotik občutljiv upravljalnik multimedijskega zaslona nadomestili z bolj natančnim. Osvežili so še pogonske sklope in dodali nekaj novih varnostnih sistemov.

Polestar precept concept
 

Od znamke Polestar smo vajeni, da predstavlja napredne avtomobile s čistimi linijami, ki prekipevajo od moči. In če sta polestar 1 in polestar 2 oblikovno še bila blizu vozilom Volvo, bo to prekinil koncept percept, saj se bodo po njem zgledovali vsi novi avtomobili znamke Polestar. Percept je dolg kar 4,7 metra in ima spredaj namesto klasične maske prozorno ohišje za kamere in senzorje, LIDAR modul za lasersko skeniranje ceste pa je na strehi. V notranjosti so materiali iz lana, zaradi česar so zmanjšali maso kabine do 50 odstotkov in zmanjšali uporabo plastike do 80 odstotkov.

Porsche 911 turbo S
 

Najbolj zaželen porsche je gotovo 911 turbo S, ki bi moral luč sveta ugledati v Ženevi. Da bo brutalen, smo vedeli že pred premiero, zdaj pa smo izvedeli, da bo za pogon skrbel 3,8-litrski bokserski motor z dvema turbopolnilnikoma, ki bo proizvedel kar 478 kW (650 KM) moči in 800 Nm navora. V primerjavi s 'starim' je moči več za 51 kW (70 KM) in navora za 60 Nm, do 100 km/h pa se požene v 2,7 sekunde in z lahkoto doseže elektronsko omejeno hitrost 330 km/h.

Renault twingo Z.E.
 

Renault je dolgo čakal s splovitvijo svojega električnega twinga, za katerega smo sprva domnevali, da si bo drobovje delil z električnim smartom EQ forfour, pa smo se zmotili. Pogon je sicer na zadnji kolesi in elektromotor proizvede 60 kW (81 KM) moči ter 160 Nm navora, je pa baterija precej večja, saj je mogoče vanjo spraviti za 22,3 kWh elektrike in ne samo 17,6 kWh. Twingo bo tako lahko v mestu prevozil 250 električnih kilometrov, v kombiniranem ciklu WLTP pa je uspel prevoziti do 180 kilometrov.

Renault morphoz concept
 

Koncept morphoz je zelo zanimiv zaradi modularne platforme CMF-EV, ki bo uradno zaživela leta 2022. Morphoz je namreč mogoče s pritiskom na gumb podaljšati za 40 centimetrov, da se poveča prostor v kabini in prtljažni prostor, takisto prostor za baterije, posledično pa lahko prevozi do 700 električnih kilometrov. V 'kratkem' načinu city je morphoz dolg 4,4 metra in z baterijo, ki vase sprejme 40 kWh, prevozi do 400 kilometrov.

Seat leon
 

Bratranec audija A3 in volkswagna golf je seat leon, s katerima si deli platformo MQB in pogonske sklope. Vizualno je evolucija preteklega modela, ki pa navduši z LED-trakom na zadku, napredno notranjostjo z dvema velikima zaslonoma in posebno prestavno ročico v primeru samodejnega menjalnika. V prtljažni prostor kombilimuzine bo šlo še vedno za 380 litrov prtljage, v karavan pa je mogoče spraviti 30 litrov več, skupno 617 litrov. Verjetno bo malenkost bolj ugoden od golfa, zato mu bo še naprej skakal v zelje.

Škoda octavia RS
 

Najzmogljivejša octavia bo v tokratni generaciji na voljo z različnimi pogonskimi sklopi, tudi s priključnohibridnim. Slednji bo iz 1,4-litrskega turbobencinskega stroja in elektromotorja iztisnil 180 kW (245 KM) sistemske moči in bo na elektriko lahko prevozil do 60 kilometrov, prav takšno moč pa bo imela tudi samo bencinska različica. Na voljo bo tudi turbodizelski stroj s 147 kW (200 KM) moči in bo lahko spojen samo z dvosklopčnim menjalnikom DSG, bencinski motor pa bo moč na sprednji kolesi lahko prenašal tudi preko šeststopenjskega ročnega menjalnika.

Toyota yaris
 

Toyota yaris je doslej prepričala že 4 milijone kupcev, četrta generacija pa bo zanimiva zaradi bolj ostrega oblikovanja in zajetnih blatnikov. Čeprav je avtomobil 5 milimetrov krajši kot doslej, bo notranjost bolj prostorna. Najbolje se bo baje prodajal novi hibridni pogonski sklop, ki bo premogel 85 kW (115 KM) moči, zaradi lažje litij-ionske baterije pa bo celoten hibridni sistem lažji za okoli 20 kilogramov. Na elektriko bo v mestih mogoče opraviti do 80 odstotkov voženj, za vse ljubitelje klasičnih motorjev pa bodo seveda na voljo tudi slednji. Pričakujte še 8-palčni zaslon multimedijskega sistema in tri zaslone pred voznikom, ki tvorijo digitalne merilnike, celo 10-palčni projekcijski prikazovalnik.

Volkswagen golf GTI
 

Če imata škoda octavia RS in cupra leon 245 'konjev', potem jih mora imeti tudi volkswagen golf GTI, ki premore enak pogonski sklop. 2,0-litrski TFSI proizvede 180 kW (245 KM) moči in 370 Nm navora, moč pa se preko šeststopenjskega ročnega menjalnika prenaša na sprednji kolesi. Pospešek do 100 km/h bo trajal okoli 6 sekund, avtomobil pa je zanimiv zaradi LED-traku, ki je na sprednjem delu avtomobila in povezuje sprednje luči, na žalost pa bo zanj potrebno doplačati.

Volkswagen touareg R
 

Vemo, da touarega R nihče ne bo kupil zaradi ekonomične vožnje, je pa vseeno dobro vedeti, da bo lahko priključnohibridni pogonski sklop omogočal do 40 kilometrov električne vožnje do hitrosti 140 km/h. Baterija lahko vase sprejme 14,1 kWh elektrike, elektromotor pa skupaj s 3,0-litrskim turbobencinskim motorjem V6 proizvede 340 kW (462 KM) sistemske moči in 700 Nm navora. Pospešek do 100 km/h? 5 sekund.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 7. 2024
Julij 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |