Celoten naziv se napiše takole: ford tourneo custom 2.0 TDCi 125 kW selectshift L1H1 310 limited titanium X.
Celoten naziv se napiše takole: ford tourneo custom 2.0 TDCi 125 kW selectshift L1H1 310 limited titanium X. Torej že po tem veste, da gre za različico z dvolitrskim dizelskim motorjem s 125 kilovati največje moči, da ima nov samodejni menjalnik selectshift, ki omogoča tudi ročno prestavljanje, da gre za krajšo od obeh različic, ki so še na voljo, in da gre za paket opreme limited ter še dodaten paket titanium X.
Sam sem ga ocenil kot idealno družinsko vozilo, če imate dovolj veliko parkirno mesto zanj. Dolg je malenkost manj kot 5 metrov, širok in visok malenkost manj kot 2 metra, tehta pa 2 toni in pol, torej gre za konkretno vozilo, za katero je potrebno plačevati tudi dražjo cestnino. Že v osnovi ni poceni, s popustom stane 32, testni 42 jurjev, in tudi stroški vzdrževanja niso majhni, sem pa z njim na družinskem dopustu užival kot že dolgo ne. Verjetno se prvič nisem sprl z ženo, ker je pripravila toliko prtljage, da sem eno uro samo nosil v ogromen prostor, ki sem ga seveda pripravil tako, da sem odstranil čisto zadnjo vrsto sedežev in še tistega v sredini druge vrste.
Prav vsak sedež za prvima lahko posebej zložite ali spravite kar ven, da pridobite še več prostora. Je pa res, da so sedeži zelo težki, kar 37 kilogramov tehtajo in so veliki, tako da je treba zelo konkretno prijeti za delo. Ženske si kar težko predstavljam ob tem opravilu. In še ena zadeva, druga vrsta se lahko lepo obrne nazaj pa imate konferenčno dvorano ali dnevno sobo za otroke. Navaditi se morate le na zelo velika in posledično težka drsna vrata. Če boste parkirali na klancu, jih bo kar težko zapreti.
Prenova pred kratkim je temu vozilu zelo dobro dela. Zdi se, kot da gre za nov model, toliko je novega. Notranjost je sodobna, z velikim zaslonom na dotik in odlično povezljivostjo preko sync3, spodaj so gumbi za najpogostejše zadeve, ogromno je vseh predalov, še posebej pa preseneti, koliko je USB-priključkov. Deset smo jih našteli in morda smo še celo kakšnega spregledali, torej bodo tudi dolge poti za otroke kratke, če se vam ne da ukvarjati z njimi med vožnjo. Žal ni več tistega prostorčka za voznikov telefon na levi strani ob šipi, čeprav danes večina zaradi ogromnih zaslonov niti ne bi pasala vanj.
Transit oziroma tourneo custom se je že prej dobro peljal in se še vedno, tukaj ni razlik. Mene moti le, da se ne da volana nastaviti še malo bližje, ker bi bil potem še bolj podoben občutek kot v avtu. Drugače se sedi dobro, preglednost je tradicionalno dobra, pogrešal sem še vzvratno kamero, tako da obvezno doplačajte zanjo, sta pa zato odlični stranski ogledali, res dobro pokrijeta oba kota. Od sistemov za pomoč vozniku velja omeniti opozorilnik pred naletom, ki seveda ne sme biti izgovor, vseeno pa lahko kdaj nevede utrujenemu vozniku še kako pomaga v prometu.
Novi dizelski motor je tehnološko napreden in smo ga že imeli na testu pri koncu prejšnje generacije. Iz dveh litrov iztisne 125 kilovatov, kar je 170 ’konjev’, in 405 Nm navora pri 1.750 vrtljajih. Sliši se obetavno, čeprav sem sam pogrešal še kakšen ’konjiček’ več, ko je bil polno naložen med vožnjo po avtocestnih klancih. Sicer je seveda dovolj zmogljiv, gmoto požene tudi do 175 kilometrov na uro, pri delu pa mu odlično pomaga novi menjalnik selectshift. Gre za klasični šeststopenjski samodejni menjalnik s pretvornikom navora, ki je postavljen za prednjo osjo, in zna kar dobro spremljati vaše želje in prilagajati prestavljanje. Včasih je malo bolj grob, ker želi kar najbolje izkoristiti moč motorja, ima pa seveda še gumba za prestavljanje, če mislite, da ste boljši od njega. Na primer med vožnjo po klancu navzdol, čeprav to celo sam zazna in prilagodi prestavljanje. Raje bi videl, da bi se sama ročica menjalnika pomaknila vstran, ker dostikrat ponesreči prestavite kar takoj v M (Manual) namesto v D (Drive), ampak na vse to se da navaditi po nekaj sto kilometrih. Če lahko, le doplačajte 2 tisočaka zanj.
Zaključek? Eden najboljših, upal bi si reči celo najboljši kombi te velikosti in za ta denar.