Varčevanje in odsotnost znamk
Avtosalon Pariz 2016
Začenjamo pri črki A. Medtem ko smo vsi potihem pričakovali križanca stelvio, so pri Alfi Romeo predstavili le giulio veloce in ponovno pomlajenega MiTa. Kot kaže obema najbolje pristoji temno modra barva, drugače pa modela prinašata predvsem vizualne spremembe, da bosta med kupci še bolj zaželena.
Audi
Audi je predstavil novi SUV Q5, ki se oblikovno močno zgleduje po večjem Q7. Je tudi bolj prefinjen od pretekle generacije, kar se pozna v notranjosti po boljših materialih, in pravijo, da je do 90 kilogramov lažji in se zato bolje pelje. Bolj ekonomičen pa bo predvsem zaradi pogona na samo sprednji kolesi ali pa štirikolesnega quattra, ki bo med vsakodnevno vožnjo izključil pogon nazaj. Takoj bo na voljo 5 motorjev z močjo do 210 kilovatov, torej 286 'konjev', cena pa bo vsaj 45 tisoč.
Novi audi A5 sportback se je pojavil samo nekaj mesecev po razgrnitvi kupejevske različice. Ampak bolj razburjajo trije nabriteži. Najprej RS3 v limuzinski varianti in TT RS, pri obej pa 2,5-litrski turbobencinski petvaljnik proizvede 294 kW (400 KM) moči in 480 Nm navora. Potem pa še tale - R8 spyder, 5.2 V10 in 540 konjev. Juhu, frizura.
Že lep čas pri BMW-ju namigujejo, da bo res prišel novi X2, čeprav so tukaj pokazali samo koncept avtomobila, da vsaj malo potešijo našo željo po novih avtomobilih. Že po imenu sodeč je jasno, da bo umeščen med X1 in X3, bo pa bolj športen, zato ima že zdaj malo bolj nizko streho, torej manj prostora za glave zadaj. Pa saj, komu je to pri teh avtomobilih sploh pomembno?
Pariz ni samo glavno mesto Francije, je tudi domovanje Citroëna in zato se spodobi in pravično je, da so se odločili za predstavitev nove generacije modela C3. Oblikovno je zelo podoben C4 cactus, le da je ta na popolnoma novi platformi s številnimi naprednimi tehnologijami, s katerimi bodo lovili nove privržence. Recimo z zračnimi mehurji airbumps, da se boste bolj brez skrbi zaletavali na parkiriščih. Oblikovno kar dobro izgleda, na cene bomo pa še malo počakali.
CXperience je predogled naslednje generacije modela C6 ali C5, ki je na cestah že od leta 2007 in je zrel za zamenjavo. Koncept je dolg kar 4,85 metra, vendar je precej nizek, samo 1,37 metra meri v višino. Avtomobil se na nek način poklanja družinskemu avtomobilu iz sedemdesetih in osemdesetih let preteklega stoletja CX, verjetno tudi zato ime CXperience. Zadnja vrata se odpirajo nazaj do 90°, v notranjosti je vse futuristično, z velikima zaslonoma in brez gumbov. Na elektriko pa lahko prevozi do 65 kilometrov. Bo novi C5 na voljo tudi kot priključni hibrid? Zdaj smo kar prepričani, da ja!
Pri Dacii pa so se odločili za prevetritev. Takšno, blago, za modele sandero, sandero stepway in logan MCV, ki bodo zdaj bolj podobni nedavno prenovljenemu dusterju. Drugačna sta žarometa, tudi oblika maske je spremenjena, nov pa je še 1,2-litrski turbobencinski stroj.
Pri DS so se odločili, da bodo tokrat predstavili svoj poseben program ONLY YOU, ki je namenjen lastnikom vozil DS. Ti bodo zdaj lahko vedno poklicali na posebno številko in povprašali o vseh mogočih stvareh, povezanih s svojim avtomobilom DS, jasno. Na voljo bo posebna asistenca, prevoz avtomobila na tehnično vzdrževanje in nazaj, možnost kratkoročnega najema drugih vozil DS, ter zasebni dogodki, koncerti, razstave, tečaji kuhanja z vrhunskimi kuharji in tako naprej. Premierno predstavljajo še ponudbo po meri izdelanih modelov DS 'commandes speciales'.
Pri Ferrariju so napovedali proizvodnjo 150 primerkov modela laferrari aperta, torej različice zgoraj brez, ki bo na voljo že prihodnje leto. Na žalost ne bo na voljo vsem, tudi če zadenete na loteriji, saj je rezerviran za izbrane Ferrarijeve kupce, tako da je še bolj eksotičen.
V Ženevi so predstavili GTC4 lusso, torej prvi ferrari s stalnim štirikolesnim pogonom in štirikolesnim krmiljenjem. Novi brat, lusso T V8, pa ima pogon samo na zadnji kolesi in še vedno štirikolesno krmiljenje. 3,9-litrski prisilno polnjeni osemvaljnik skrbi za dovolj moči, ki je je za 610 'konjičkov'. Poleg tega so pri Ferrariju predstavili še posebne modele, ki so jih pripravili ob praznovanju 70. obletnice prvega avtomobila Ferrari, o katerih lahko več preberete tukaj.
Fiat na letošnjem pariškem avtomobilskem salonu ne preseneča preveč. Poleg številnih modelov 500, tudi 500 riva, ki so ga 'splovili' v sodelovanju s prestižnim istoimenskim izdelovalcem čolnov, predstavljajo še celotno družino modela tipo in prenovljeno pando. Ta večino novosti prinaša v notranjosti, zunanjost pa, no, presodite sami. Tu je še model 124 spider, tokrat v rjavi barvi in bogato opremljeni različici spider america.
Pokazali so že kar 10. generacijo honde civic, ki je najpomembnejši model japonskega proizvajalca. Ne samo, da je večji in bolj športen kot predhodnik, izgled je skoraj takšen, kot smo ga videli v Ženevi. Ja, Japonci so pač navajeni, da pokažejo avtomobil v konceptni obliki šele takrat, ko je že skoraj gotov. Pravijo, da se bo bolje peljal, veliko bo naprednih tehnologij in dva nova motorja: 1,0-litrski turbobencinski in 1,5-litrski bencinski VTEC. Seveda ne bodo manjkali niti dizli in hibridna različica.
Novi hyundai i30 se bo po robu postavil velikim: renaultu megane, oplu astra in volkswagnu golf. Pravijo, da so naredili odličen avtomobil in da bo občutek na volanu bistveno boljši, kot je bil doslej. Malo je daljši in širši od preteklega modela, medosna razdalja pa ostaja ista – 2,65 metra. Bistven korak naprej so naredili pri notranjosti, da se lahko kosa z najboljšimi nemškimi produkti. Za pogon bodo skrbeli trije bencinski in trije dizelski motorji, najbolj brutalni i30 N pa bi lahko imel celo 250 'konjev', ampak bo treba na tega še malo počakati.
Tukaj je še sveži mali i10 z novimi obraznimi linijami in več ledicami, boljšim volanskim mehanizmom in novim 7-palčnim zaslonom na dotik.
Kia rio je zdaj že v svoji četrti generaciji. Avtomobil je daljši, širši in malo nižji od predhodnika, celotna oblika pa ni preveč drugačna, le nekateri detajli so bolj ostri. Drugačna sta žarometa s svetlobnim podpisom v obliki črke U, pa grafike zadnjih luči so drugačne. Novi rio je daljši za 15 milimetrov, medosje za 10, pa še 5 milimetrov bliže tlom je. V notranjosti je zdaj bolj moderna in enostavna armaturna plošča, na kateri je novi lebdeči zaslon multimedijskega sistema, ki je občutljiv na dotik. Pod pokrovom bo lahko litrski turbo-trivaljnik, ki smo ga spoznali že v cee´du, ter 1,25- in 1,4-litrska bencinska motorja brez turbine. Seveda niso pozabili tudi na ljubitelje turbodizelskih, katerim namenjajo le 1,4-litrski s 70 oziroma 90 'konjički'.
Dolgo pričakovani novi land rover discovery smo že videli na kar nekaj vohunskih fotografijah, zdaj pa lahko potrdimo, da je bolj prostoren in lažji kot prej. Kockasta oblika je odpadla v prid bolj stilskim linijam, ki spominjajo na discovery sport. Pri prodajalcih bo že zgodaj prihodnje leto in bo pionir nastavitev podvozja, elektronskega programa stabilnosti in motorja. Ponujal bo celo tehnologijo laserskega skeniranja terena, ki bo takoj samodejno prilagajala nastavitve vzmetenja, tudi menjalnika. Baje bo znake znal projicirati celo na cesto, za pogon pa bo skrbel novi 2,0-litrski turbobencinski stroj iz družine Ingenium. Tudi hibrid bo na voljo.
Lexus
Nekatere novosti pri Mercedes-Benzu izgledajo, kot bi ušle iz kakšnega znanstvenofantastičnega filma. Poglejte mercedes-maybach 6. Skoraj 6 metrov meri v dolžino, mogoče tudi zato takšno ime, in ob njem velika večina ostane povsem brez besed. Prava moderna klasika. Še nam je zaprl usta pa veste, da to ni tako enostavno.
Mercedes-AMG GT C roadster pa se precej zgleduje po brutalnem AMG GT R, od katerega je prevzel tudi podvozje. 4,0-litrski turbobencinski osemvaljnik proizvede vsaj 350 kW moči v šibki različici, kar je 476 konjev, močnejši jih ima 557, dosežeta lahko hitrost vsaj 302 oziroma 315 km/h, streha pa se odpre v enajstih sekundah vse do hitrosti 50 km/h.
Seveda pa dandanes ne gre brez elektrike, zato tudi pri Mercedes-Benzu predstavjajo koncept električnega avtomobila. Pravzaprav gre za neke vrste moderni SUV, ki bo del družine EQ in bo prava konkurenca tesli X. Kar 10 novih električnih avtomobilov bodo predstavili med letoma 2019 in 2025, izdelovali pa jih bodo poleg ostalih konvencionalnih avtomobilov, da stroški proizvodnje ne bodo previsoki.
Po čem se mini clubman john cooper works razlikuje od klasičnega? Po štirikolesnem pogonu, motorju, ki proizvede 231 'konjev' in lahko do stotice pospeši v 6,3 sekunde ter po zmogljivejših zavorah brembo. Tole je recimo praktično hiter mini, ker ima veliko prostora.
Pri Mitsubishiju imajo v bistvu eno slabo lastnost. Nekako jim uspe, da naredijo lep koncept, ko pride proizvodni model, pa ni več tako lep. Škoda, ampak mogoče bo pa pri temle drugače. Koncept grand tourer je srednje velik hibridni SUV, ki se bo uvrstil med modela ASX in outlander. Malo spominja na range rover evoque, vendar še sploh ne vedo, kdaj in če sploh ga bodo naredili. Pa bi ga lahko.
Nissan bo ponovno preizkusil svoje sposobnosti v segmentu majhnih avtomobilov z novo micro. Bistveno bolj športna oblika povzema koncept sway, pa veliko naprednih tehnologij za razvajene Evropejce ima. Ja, takšni pač smo. Če bodo tudi pogonski sklopi ekonomični, bo to dobra napoved za prodajne številke. Ampak s takšnim izgledom dvomim, da bo imela težave. Obstaja veliko možnosti personalizacije, motorji pa so trije, dva bencinska z manj kot litrom prostornine in 1,5-litrski dizelski. Na cestah bo kmalu prihodnje leto.
Opel amera-e je tudi prava premiera salona. In avto bo kriv za slabo voljo pri konkurentih. Je praktično zrcalna slika električnega chevroleta bolt, ki nagovarja kupce v ZDA. Tehnikalije pravijo, da elektromotor proizvede 150 kW (204 KM) moči in 360 Nm navora, zaradi česar lahko do hitrosti 50 km/h pospeši v 3,2 sekunde, od 80 do 120 km/h pa samo 4,5 sekunde. 500 kilometrov lahko prevozi na elektriko s pomočjo baterije s 60 kWh, kar je naravnost 'vau', v notranjosti pa je tudi 10,2-palčni zaslon multimedijskega sistema in pomočnik opel OnStar. Baje bo cena ugodna.
Tudi Opel ima 'malega križanca' z imenom karl rocks. Imamo pa občutek, da ga pri nas sploh ne bo.
Peugeot pa v Parizu ima kaj pokazati. Kar dva pomembna križanca sta tule, 3008 in 5008. Včasih sta bila to bolj kot ne dvignjena enoprostornika, zdaj pa kar čistokrvna križanca. 3008 je zaradi nove platforme EMP2 približno 100 kilogramov lažji od predhodnika, zato bo tudi bolj ekonomičen. V dolžino meri 4,5 metra, visok pa je 1,8 metra. Kljub temu, da izgleda precej zmogljivo, ima pogon samo na sprednji kolesi. Notranjost je tudi čisto nova, poglejte i-cockpit 2 z majhnim volanom, ki je drugačen od tistega v 208 in 308, da se bo lažje videlo merilnike na velikem zaslonu. Vse različice bodo imele digitalne merilnike in na sredini armaturne plošče 8-palčni zaslon na dotik za upravljanje z multimedijo in ostalimi sistemi. Dva bencinska in dizelska agregata bo imel, leta 2019 pa pripelje še priključni hibrid.
Porsche je pokazal novo generacijo modela panamera. Spominja na podaljšani 911, vendar že komaj čakamo tudi bolj praktično različico, ki ji nekateri pravijo sport turismo. Se pa tukaj prvič prikazuje panamera 4 E-hybrid, ki ima pogonski sklop podoben tistemu, ki je v 918 spyder. Elektromotor sicer da od sebe 100 kW (136 KM) moči, 2,9-litrski prisilno polnjeni šestvaljnik pa premore 243 kW (330 KM). Panamera 4 E-hybrid lahko na elektriko prevozi do 50 kilometrov, kar je dovolj za vožnjo po mnogih mestnih središčih. Cena? V Nemčiji vsaj 108 tisočakov.
Nemci predstavljajo še klasiko, model 911 v dirkaški različici GT3 cup. Čeprav tole ni najbolj brutalna različica modela 911, pa je najbolj prodajan dirkalnik na svetu v razredu GT. Pravijo, da bo bogatejši za številne izboljšave, kakršne prinaša že prenova običajne različice.
Alaskan je prvi poltovornjak, s katerim si bo Renault želel odsekati velik kos prodajne pogače konkurentom, kar bi jim seveda lahko uspelo, saj bodo imeli za sabo Nissanove izkušnje z modelom navara. Če kdo ne bo verjel, da je to renault, ga bo vedno spomnil tale ogromen znak. V večini primerov bo za pogon skrbel 2,3-litrski turbodizelski stroj z dvema turbopolnilnikoma, ki bo proizvedel 118 kW ali 140 kW. Tudi alaskan bo imel, kot navara, možnost štirikolesnega pogona, ko bo ta potreben, sicer bo motor moč dovajal zadnjemu kolesnemu paru.
Clio RS 16 concept je pa idealen za Rdeči volan. Francozi se sicer hvalijo, da Renault Sport praznuje 40 let, nam pa je važno samo, da ima zdaj sprednjo zaporo diferenciala, motor iz megana RS in … pazite, ročni menjalnik!
Seat je obelodanil čisto novo ime – arona! To bo novi mali križanec, ki baje pripelje že naslednje leto. Zdaj pa je glavna zvezda ateca in na salonu kažejo takšno z dodanim imenom x-perience, podobno kot leon. Sicer ni nič kaj bolj zmogljiva, je pa bolj oddaljena od tal in lepše izgleda. Ja, za tiste, ki imate radi okrasno in zaščitno plastiko, bo tole kar prava zadeva.
smart je v motorni prostor namesto bencinskega stlačil elektromotor, ki proizvaja 60 kW (81 KM) moči in 160 Nm navora, moč pa se dovaja na zadnji kolesi. Sliši se skoraj športno, doseže pa do 160 oziroma 155 kilometrov, ker bo na izbiro tudi fortwo cabrio.
Tudi pri SsangYongu imajo kaj pokazati. Novi rexton, no, mogoče mu bo tako ime, saj se koncept imenuje LIV-2. Tako bo vsaj izgledala prihodnja generacija, pri kateri pa ne smejo pokvariti zadka, kot so to storili tivoliju. Na voljo bo prihodnje leto.
Suzuki SX4 S-Cross smo videli že doma, kar si lahko preberete tudi na naši spletni strani. Novost je malo več tehnologije, drugačna oblika in samo še prisilno polnjeni mlini, najmanjši 1,0-litrski premore 110 'konjev'. Cena? Slabih 19 tisočakov.
Suzuki ignis je pripeljal tudi v Evropo. Škatlasti malček se namerava po robu postaviti fiatu panda 4x4, tudi zato je bolj oddaljen od tal, pa še veliko tehnoloških draguljev ima v notranjosti, zaradi česar bo gotovo postal všeč mladini. Pričakujemo tudi ugodno vstopno ceno za zelo dobro založen model.
Težko pričakovani češki velikan bo stal vsaj 26 tisočakov. Škoda kodiaq bo na voljo s petimi ali sedmimi sedeži, za pogon pa bo skrbela paleta dobro znanih motorjev skupine Volkswagen, najprej jih bo sicer samo 5. Kodiaq v dolžino meri 4.700 milimetrov, narejen pa je na podaljšani platformi MQB. Ja, zunanjost je kar atraktivna, notranjost pa po Škodino dolgočasna, čeprav je vseeno malo več idej. Prtljažnik pogoltne kar 720 litrov tovora, že vstopni model pa bo obut v 17-palčna platišča. Na razstavnem prostoru prvi dan sploh ni bilo drugih škod, s takšnim ponosom so kazali Čehi svoj kodiaq.
Toyota
FCV plus je na vodik in izgleda bizarno, naj bi napovedoval mobilno prihodnost, za nas je pa bolj GT86. Če ste gledali oddajo Volan, veste, kako zabaven je tale avto in verjetno nismo nič zahtevni, če pričakujemo enako dozo veselja v vožnji tudi v novi podobi.
In za konec Volkswagnovo čudo. Če ne bi imel značke VW, sploh ne bi vedeli, da gre za volkswagen, tako drugačna je oblika tega avtomobila za nove čase. Dizelska afera je naredila svoje in zdaj bodo Nemci vso energijo in seveda denar vložili v elektriko. Za I.D. pravijo, da z njim vidimo dan pojutrišnjem. Novi e-golf, ki pripelje novembra, bo imel po novem doseg 300 kilometrov in prepoznavo vaših kretenj, medtem ko bo I.D. baje prevozil do kar 600 kilometrov na elektriko, ko leta 2020 pripelje na ceste.
Škoda, da ni še Zastave, da bi imeli eno firmo na črko Z. Ampak verjetno ste opazili, da je polovica vseh avtomobilov križancev. Ja, verjetno ni več velike znamke, ki ga nima. Naš favorit pa je vseeno mercedes-maybach.
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 01 |
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!