Zunaj je tako malo sprememb, da boste samo poznavalci opazili drugačno letvico, ki se nadaljuje v lučeh, da astra izgleda širše. Isto zadaj, kjer je po novem samo še napis astra in nekaj aerodinamičnih dodatkov. Spet ista zgodba znotraj, kjer so po novem digitalizirani merilniki, ki so še vedno kombinirani z analognimi, kar je manj zanimiva kombinacija kot pri konkurenci, ker ne dovoljuje veliko sprememb pogleda, je pa grafika lepo pregledna, precej klasična.
Pa je potem sploh kaj novega pri astri? Seveda, sploh ni malo novosti, najpomembnejše pa so tiste, ki premikajo avto. Prav vsi motorji so novi, kar je logično, ker se je treba prilagajati novim predpisom, in Opel je rekel, da ne bo plačeval kazni! Verjetno bodo edina znamka ali pa vsaj ena redkih, ki bo povprečni izpust svojih novih modelov naslednje leto uspela spraviti na 95 g CO2 na kilometer. To je skoraj pol manj kot leta 1995, ko je bilo povprečje 186 g CO2 na kilometer. In to naj bi v praksi pomenilo, da avti danes pijejo pol manj kot 25 let nazaj … Številke so zelo impresivne, kar pet od sedmih različic ima zdaj izpuste CO2 pod 100 gramov na kilometer in ta dosežek jih v tej kategoriji uvršča na vrh segmenta.
Za začetek nov 1,2-litrski trivaljni bencinski turbomotor; ta ima 96 kilovatov, kar je 130 ’konjev’, in ročni šeststopenjski menjalnik. Razvit je iz prejšnjega litrskega motorja in je kljub večji prostornini celo 6 kilogramov lažji. Opel pravi, da je največja prednost tega motorja odlična odzivnost; pri 1.500 vrtljajih rabi samo sekundo in pol, da ponudi 90 odstotkov vsega možnega navora, za vas pa to pomeni dobre pospeške in po drugi strani učinkovitost, ker motorja ni treba priganjati, da se avto hitro premika. Po standardu meritev WLTP naj bi bila povprečna poraba okoli 5 litrov in pol, kar je super, če bo tudi na testu takšna cifra.
Majhne porabe pa ne dosežeš samo z učinkovitim motorjem, logično. Že ob predstavitvi te generacije astre se je Opel na vsa usta hvalil, da so uspeli maso avta zmanjšati celo do 200 kilogramov! To je veliko, zelo, med hitrejšo vožnjo pa je še večji sovražnik zračni upor. In tukaj kapo dol Oplu, ker jim je z manjšimi dodelavami, kot so ravno dno spodaj, spojlerček tu in tam pa maska, ki se aktivno zapira, uspelo doseči koeficient zračnega upora 0,26! To je najmanj med konkurenco in enak rezultat kot 30 let nazaj calibra, ki je takrat veljala za najbolj aerodinamičen serijski avto na svetu.
Naslednji motor je 1,4 turbo. Nadgrajeni štirivaljni bencinar ima 107 kilovatov, 145 ’konjev’, porabo pa dobrih 6 litrov po WLTP, kar se zdi precej optimistična napoved, saj je bila na prvi vožnji bližje številki 8. Tako kot šibkejša ima tudi ta filter saj. Tukaj je možna samo kombinacija z neskončnostopenjskim menjalnikom, CVT po domače. Opel pravi, da je to idealna kombinacija za zelo prijetno mestno vožnjo, ker ni nobenega cukanja, med dinamično vožnjo pa simulira prestave. Če se vozite umirjeno, ga praktično ne slišite, če pritiskate na plin v klanec, je pa pač malo glasnejši, ampak še vedno ni moteče, ker ima dovolj navora. Tukaj lepo prideta do izraza na novo nastavljeno podvozje in krmilni mehanizem, astra je po občutku zelo lepo vodljiv avto, občutek na volanu pa je boljši kot prej, ko je bil volan enostavno premalo obtežen.
Še 1,5-litrski turbodizelski motor: preizkusil sem ga kar v karavanu, ki je še za malenkost bolj aerodinamičen od kratke astre. Tudi ta agregat ima tri valje, izravnalno gred, da ne trese preveč, sistem skupnega voda pa vbrizgava gorivo pod pritiskom do 2.000 barov. Moč je 77 ali 90 kilovatov, to je 105 ali 122 ’konjev’. Povprečna poraba naj bi bila pod pet litrov na 100 km oziroma malo več, če se odločite za spet čisto nov, kar 9-stopenjski samodejni menjalnik, in ravno s tem motorjem naj bi astra pomagala zmanjšati izpuste CO2 na želeno povprečno raven.
Dejansko je novosti veliko, omeniti velja še brezžično polnjenje telefona, novo multimedijo in opcijski vrhunski zvočni sistem Bose … vse to bo pomagalo astri kot zvezdi večernici preživeti še dve leti na zahtevnem trgu, ker potem pride čisto nova. Ampak ji očitno že zdaj ni težko, ker so jih samo v prvi polovici tega leta prodali preko 80 tisoč in je drugi najbolj uspešen model za corso. Cene bodo znane novembra, ko astra zapelje v prodajne salone.