Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Honda HR-V

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Kratica HR-V pri Hondi pomeni Hi-rider Revolutionary Vehicle oziroma revolucionarno vozilo s terenskim videzom. Prva generacija je celo bila malo terenska, ker je imela štirikolesni pogon, druga pa ne več.
Honda HR-V
Foto: Gašper Miš
21. 2. 2022 ob 13:00
Komentarjev: 0

Tudi nova tretja generacija, ki na trg prihaja po dolgih devetih letih (pri nas je od lansiranja prejšnje minilo le šest let), štirikolesnega pogona nima. Ta je vedno na sprednji kolesi, kar bo vseeno dovolj, ker danes kupci iščete predvsem visok položaj sedenja. Pri novi hondi HR-V ga boste tudi dobili: v primerjavi s prejšnjo generacijo je centimeter bolj oddaljena od tal (19,5 cm), zato se tudi sedi centimeter višje, je pa sam avtomobil dobra dva centimetra nižji. Ker je obenem približno dva centimetra širši in le pol centimetra daljši, deluje bolj dinamično. To so Japonci poudarili še z bolj položnim pokrovom motorja, veliko motorno masko v barvi vozila in ozkimi led žarometi v led tehnologiji. Ostrih linij ni prav veliko, ima pa novi HR-V na boku že serijsko nameščena 18-palčna lita platišča, kljuke zadnjih vrat ponovno skrite v karoserijo in zadek, ki deluje bolj privlačno.

Zunaj mi je torej zelo všeč, kar za prejšnjega ne bi mogel reči, mi pa ni povsem jasno, zakaj me sprednji del tako spominja na prejšnjo generacijo hyundaija tucson. No, v notranjosti me ne, ker je stikal vseeno bistveno manj. Ne malo; za upravljanje večine osnovnih funkcij, kot je na primer prezračevanje, so na srečo ohranili klasična, zato ergonomsko vse štima. Ko samo pomislim na tista na dotik občutljiva stikala v prejšnji generaciji, me kar malo zmrazi, tule pa teh težav nimam. Tudi nad multimedijo ne (ta je vključno z 9-palčnim zaslonom na dotik enaka kot v modelih jazz in crosstar), ker so pri Hondi končno predstavili soliden multimedijski vmesnik, ki je obenem preveden v slovenski jezik. Novost predstavlja še sistem porazdelitve dotoka zraka v kabino, da ta lažje doseže potnike v drugi vrsti, armaturna plošča (na kateri sta dve vrtljivi stikali za nastavitev) pa je podobna tisti v jazzu, crosstaru in novemu civicu, ki k nam pripelje jeseni. HR-V se lahko še naprej pohvali s sedeži 'magic seats', ki v drugi vrsti omogočajo dvig sedalnega dela, kar bo prišlo še kako prav, če vam bo osnovni 304-litrski prtljažnik premajhen. Področje varnosti pokrivajo napredni sistemi Honda Sensing, kjer velja omeniti sistema zaviranja pri majhnih hitrostih in ublažitve trka pri vzvratni vožnji, ki sta nova, medtem ko so zavorni sistem za ublažitev ali preprečitev trka in prilagodljiv tempomat s funkcijo sledenja pri majhnih hitrostih le posodobili.

Turbodizelski motor i-DTEC, ki je lahko poganjal prejšnjo generacijo, je z novo postal stvar preteklosti. Tako je na voljo le še 1,5-litrski bencinski i-VTEC, pa še ta le v kombinaciji z elektromotorjem na sprednji osi. Gre torej za hibridni pogon, na kar namiguje že oznaka e:HEV na zadku vozila, medtem ko se v nosu skriva štirivaljni atmosferski motor, ki deluje v bolj varčnem Atkisonovem ciklu. Z 79 kilovati moči (107 KM) ter 131 Nm navora je nekoliko močnejši od tistih, ki ju najdete pri modelih jazz in crosstar (tam razvijeta 72 kilovatov (98 KM) in prav tako 131 Nm navora), močnejši pa je tudi elektromotor. Namesto 80 kilovatov (109 KM) jih razvije 96 (131 KM), navora je za 253 Nm. Sistemske moči Honda tudi v tem primeru ne navaja. Prav veliko več je najbrž ni, ker avtomobil do stotice pospeši v najmanj 10,6 sekunde in doseže končno hitrost 170 kilometrov na uro. Je pa zato precej varčen: tovarna obljublja porabo 5,4 litra po WLTP, potovalni računalnik vozila na fotografijah pa je za zadnjih 615 kilometrov zabeležil porabo 5,2 litra na sto kilometrov. Očitno se da, sploh po mestu, kjer Honda pravi, da lahko samo na elektriko prevozite tudi do več kot 90 odstotkov voženj. Hibridni HR-V, ki v dnu skriva majhno litij-ionsko baterijo s kapaciteto le 1,08 kWh, omogoča še tri načine hibridnega delovanja: električni, hibridni in bencinski. Obenem se lahko pohvali še s serijskim samodejnim menjalnikom e-CVT, sistemom za nadzorovan spust po klancu, ne pa tudi štirikolesnim pogonom. Novinec navor tako kot njegov predhodnik prenaša le na sprednji kolesi.

Nova honda HR-V je na voljo s tremi paketi opreme, in sicer osnovnim elegance, srednjim advance in najbogatejšim advance style. Že v osnovi gre za precej dobro opremljen avtomobil, zato zastopnik znamke pričakuje, da bo največ povpraševanja po paketih elegance in advance, kjer s prvim stane najmanj 29.390 evrov (HR-V 1.5 i-MMD e-CVT hybrid elegance, n-st. e-CVT). Paket advance je 2.400 evrov dražji, advance style pa stane še dodatnih 2.200 evrov. To pomeni, da je lahko vaš od 33.990 evrov naprej (HR-V 1.5 i-MMD e-CVT hybrid advance style, n-st. e-CVT), je pa res, da ga za takšno ceno načeloma ne boste kupili. Zakaj? Jah, ker je fino, če ima avtomobil tudi barvo in pri Hondi so prav vse vključili na seznam dodatne opreme. Brezplačne torej ni, najcenejša je biserna črna barva, ki stane 400 evrov, medtem ko boste za vse druge (bodisi kovinske ali biserne) odšteli 650 evrov. Potem je tu še strošek prevoza in priprave vozila (220 evrov) ampak tega na seznamu dodatne opreme pač pričakujem. Ko smo že ravno pri barvah, 11 jih je na voljo, pri najbogatejšem paketu opreme pa pričakujte, da bodo tako streha kot pokrovi vzvratnih ogledal v kontrastni črni ali srebrni barvi. Dekorativni elementi v notranjosti bodo v tem primeru oranžni. Pri cenah bi vseeno omenil še to, da zastopnik znamke v primeru nakupa preko financiranja ponuja poldrugi tisočak popusta, za dodaten evro pa še podaljšano jamstvo na vozilo (5 let) in pogonsko baterijo (8 let). Ponudba bo letos prepričala približno sto slovenskih kupcev, med katerimi bo največ lastnikov starejših hond, seveda pa si z novim HR-V želijo pritegniti tudi nove. Ti bodo na vozila po naročilu čakali približno pol leta (podobno kot velja za druge Hondine modele), najbolj neučakani pa pograbili kar kakšno iz zaloge. Tudi takšnih se najde nekaj. Mogoče celo v barvi!

Cene:

honda HR-V 1.5 i-MMD e-CVT hybrid elegance, n-st. e-CVT (79 kW in 96 kW) – 29.390 EUR
honda HR-V 1.5 i-MMD e-CVT hybrid advance, n-st. e-CVT (79 kW in 96 kW) – 31.790 EUR
honda HR-V 1.5 i-MMD e-CVT hybrid advance style, n-st. e-CVT (79 kW in 96 kW) – 33.990 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 18. 4. 2024
April 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29300102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 2 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 2 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |